21 Aralık 2007 Cuma

KALBURABASTI TATLISI


kalburabastı.....biz çok sevdik tadını.....ilk yaptığımda sadece dört tane kaldı.....eşim yine istedi....
diğerlerini yemekten sıkılmıştık çünkü.....tamam dedim....yine yaptım....
biraz hile yapmak istedim bu sefer....
artmış olan şerbetimi dökerim diye düşündüm.....ama o azdı...yetmezdi....yeniden şerbet yapsam soğuk olması gerekiyordu....yetişmezdi.....eski şerbete biraz kaynar su ilave ettim.....çalkaladım....fırından çıkan sıcak kalburabastıların üzerlerine döktüm..

fokur fokur kaynadılar...şerbeti hop bitirdiler....oruç olduğum için tadına bakamadım...ama berbat görünüyorlardı....
akşam ilk eşim yedi....bidahada yemedi.....ben kenarından aldım....bidahada yemedim....öylece buzdolabına koydum.....aradan bir gün geçince yine aç karınla onu güzelleştirebilirim diye düşündüm....

tekrar az şerbet yaptım....üzerine döktüm...akşam yine tadı berbattı.....yine bir sonraki gün aç karınla ben bunu daha güzel bişey yapabilirim diye düşündüm....
yedi sekiz tanesini ezdim....içi bol ceviz olduğu için kıyamıyorum dökmeye......içine minik kekten vardı....onuda ezip ekledim.....pankek lerden....elime ceviz büyüklüğünde alıp yuvarladım....hindistan cevizine bulayıp lokum görüntüsü verdim....
çok lezzetli oldu....hele ben bayıldım tadına....eğer artarsa tatlınız dökmeyin...bundan yapın....
hatta ben artan tatlılarımı dondurucuya kaldırıyorum.....lazım olunca çıkarıyorum....aynısı gibi oluyor....



işte kendime yetecek kadar yapmıştım...gerisinide buzluğa attım....misafirim gelmişti...çıkardım ezdim iki dakikada....süper....tabi siz ezerken kimse görmesin.....karışık hali pekde güzel görünmüyor....


şimdi size gerçek tarifi veriyorum..en üsttekini....
malzemeler


  • 1 çay bardağı eritilmiş margarin

  • 1 çay bardağı sıvı yağ

  • 1 çay bardağı maden suyu

  • 1 paket kabartma tozu

  • 3,5 su bardağı un

  • içi için yüz gr ceviz içi
şerbeti


  • 3 su bardağı su

  • 2,5 su bardağı şeker

  • limon suyu(bir kaç damla)
yapılışı


  1. şerbet kaynatılır soğuması için bırakılır...

  2. hamur malzemeleri yoğrulur...beş on dakika dinlendirilir...

  3. hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alınır...

  4. rende veyada kevgir üzerinde avuç içi kadar açılır...

  5. içine ceviz konulur..iki uç ortada birleştirilir..

  6. yağlanmış tepsiye birleşim yeri alta gelecek şekilde dizilir....

  7. önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişirilir...

  8. fırından çıkardıktan iki üç dakika sonra soğumuş şerbet üzerine dökülür...

afiyet olsun......

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak