21 Aralık 2007 Cuma

TERBİYELİ YOĞURT ÇORBASI



yoğurt çorbası
terbiyeli yoğurt çorbası



kardeşimle oturuyoruz....aklımıza düştü ...şöyle güzel değişik birazda ekşimtrak bir çorba yapalım diye....
uyduralım dedik kısacası.....
çorba neden olur undan,yoğurttan,salçadan ve baharattan......aldık malzemeleri yanımıza.....
o diyorki unu yağda kavuralım ben diyorumki yoğurdu ayrı çırpalım....aklımıza ne geliyorsa uyguluyoruz....
yaptık...sonuç harikaydı.....şimdi ben yapılışını yazınca diyeceksinizki "eee ben yapıyorum zaten bu çorbadan...adıda şu"
ama biz bilmiyorduk...yeni icat ettik....işin komik tarafı anneme sevinçle anlatıyoruz..."anneeee çorba uydurduk..bi güzel oldu...bi güzel olduu...sorma"malzemeleri anneme sayınca "pekte uyduruk değil gibi dedi...biraz bozulduk..
ama kardeşimle aramızda onun adı artık uyduruk çorba......
arkadaşlarımada yaptım...çok beğendiler...hatta iftar davetlerine bile yaptılar....


bu mangalda bildiğiniz mangal....hepsi kömür ateşinde pişmiş miss gibi ızgara kokan piknik şekerleri....
tarifi ise temiz hava....ızgara ve eş dost.....

sizin bildiğiniz ama benim bilmediğim uyduruk çorbamın tarifine geçeyim.......

malzemeler....
  • 1 kg.sıcak su
  • 3 yemek kaşığı un(tepeleme olmasın)
  • 1,5 yemek kaşığı salça
  • 3-4 yemek kaşığı yoğurt
  • nane(evde kurutulmuş olursa miss gibi kokar)
  • 1 adet yumurta
  • pul biber,tuz
yapılışı
  1. sıvı yağda un kokusu hafif çıkana kadar kavrulur...
  2. salçada eklenerek biraz karıştırılır....
  3. üzerine sıcak su eklenir....ve sürekli karıştırılır.....
  4. ayrı bir yerde yumurta ,yoğurt,nane ,pul biber iyice çırpılır....
  5. kaynayan çorbaya yavaş yavaş ilave edilir....
  6. tuzu eklenir....biraz yoğurt kesilir gibi olabilir...ben blendırdan geçirdim...çok güzel oldu....
uyduruk çorba hazırdır...afiyet olsun.....

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu çorbaya haşlanmış buğday(Yarma) koyup yumurtasız pişirdiniz mi Kayserinin tarhanasını yapmış oluyorsunuz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak