21 Aralık 2007 Cuma

KAYISILI TART...PORSELEN DEMLIK CAY SAATLERI ETKINLIGI 8


merhabalar.....

yine bir bayram daha blogda geçiyor.....

yarın Allah nasip ederse kurbanımızı keseceğiz....kanını alnımıza sürebilirmiyiz bilmiyorum ama etini nasıl halletcem onu düşünüyorum...


hep ailem ile birlikte keserdik..onlar hallederdi..ilk defa tek başıma kaldım...etleri doğra ,kıyma çektir......pay dağıt....üstesinden gelebilirmiyim acaba....

neyse bu güzel tart tarifini canım cicim muhteremden aldım....

sevgili arkadaşım, keskinlininmutfağı etkinliğin ev sahipliğini yapıyor....çok çok gelsin arkadaşım....

Malzemeler;

  • 125 gram margarin........
  • 2 yemek kaşığı dolusu tatlı yoğurt..........
  • 1 paket kabartma tozu.........
  • 1/2 çay kaşığı tuz.........
  • 12yemek kaşığı dolusu un...........
    Kreması için..........
  • 1 paket hazır vanilyalı puding.........
  • 3 su bardağı süt.......
  • 2 yemek kaşığı toz şeker..........
  • 3 adet yumurtanın sarısı..........
  • 50 gr tereyağı,1 adet limon kabuğunun rendesi..........
  • 500 gramlık kayısı kompostusu (ben kuru kayısı kullandım)

yapılışı..........
Tart hamurunun hazırlanması için............

  1. Oda sıcaklığında bekleyen margarin derin bir kaba koyulup üzerine yoğurt eklenir.....
  2. Tuz ve kabartma tozu katıp karıştırılır......
  3. Un da azar azar ilave edilip ele yapışmayan, yumuşak bir hamur elde edilinceye kadar yoğrulur....
  4. Diğer taraftan, 23-25 cm çapındaki tart kalıbı yumuşamış margarinle iyice yağlanır.....
  5. (Altı çıkabilen tart kalıpları tercih edilmeli yada kenarlarından tutup çıkarabilmeniz için kalıba yağlı kağıt yerleştirilmeli).....
  6. Hazırlanan tart hamuru elle bastırılarak ve kenarları iki parmak yükseltilerek kalıba yayılır.
  7. Kalıp buzdolabında bekletilir.....

Kremanın hazırlanması için;

  1. Hazır puding küçük bir tencereye koyulup üzerine süt eklenir.....
  2. Tozşeker ve tereyağı katılıp kısık ateşte, tel çırpıcı ya da tahta kaşık yardımıyla sürekli karıştırılarak, katılaşıp muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirilir.....
  3. Puding kaynamaya başlar başlamaz ocaktan alınıp yumurta sarıları teker teker eklenerek karıştırmaya devam edilir......
  4. Rendelenmiş limon kabuğu ilave edildikten sonra tekrar karıştırılıp, hafifçe ılınması beklenir....
  5. Tart hamuru buzdolabından çıkarılıp çatalın ucuyla birkaç yerinden delinir.....
  6. Ilınan krema tart hamurunun içine aktarılıp üzeri kaşığın tersiyle düzeltilir......
  7. Kayısı taneleri, kremanın üzerine çukur kısımları alta gelecek şekilde dizilir.....
  8. Tart, 5 dakika önceden 175 dereceye ayarlanmış fırında 25 dakika kadar pişirilip çıkarılır.....
  9. Ilık hale gelmesi beklenip buzdolabında en az 2-3 saat bekletilir......

6 yorum:

Yaren dedi ki...

Merhabalar Disalcim,kurban bayramini yürekten kutlar ve daha nice mutlu bayramlari sevdiklerinle karsilamani dilerim canim.Öptüm canim.

Adsız dedi ki...

kapını çalmaya gelmiştim ama çoktan taşınmışsın,şaşırdım:)
güle güle kullan canım yeni evini.sevgiler.laylaa

Adsız dedi ki...

merhaba canim önce hosgeldin diyeyim tarttin cok güzel olmus eline saglik yeni yilin kutlu olsun

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım yeni yılınızı kutlar sağlık mutluluk dilerim yeni bir site kurdum sizleride beklerim nazifeninorguleri.blogcu.com

İLKAY dedi ki...

Disalcim ben bu tartı görüyorum , imreniyorum,ağzım sulanıyor ama bir türlü deneme fırsatım olmadı...ilk fırsatta denenecekler listemde....
Ellerine sağlık canım...
Sevgiler,
İlkay

Adsız dedi ki...

harika bir örüntüsü varrr eline sağlık arkadaşım...kesinlikle tadı da çok güzeldir.
www.blogcu.com/anemonunmutfagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak