8 Ocak 2008 Salı

SAC KAVURMA





merhaba arkadaşlar......

çoğu yer gününe karla başlarken ben hala göremedim ....yağmurla yatıyor yağmurla kalkıyoruz....zaten çamaşırımı balkonda unutmuşum...kurumak bilmeyen çamaşır birde tekrar ıslanmasın mı?........yok arkadaş burda bir haftayı doldurmayınca çamaşır falan kurumuyor...

iki hafta sonrasının giyeceğim kıyafeti şimdiden yıkamam sermem gerekiyorki onu giyebileyim....neyse her bölgenin bir güzelliği var.....burasıda biraz nemli ..çok soğuk olmuyor hava....

pratik bir tarif daha.....çabuk hazırlanır....pişerken çıkan sesi dinlemek çok zevklidir....

eskiden çoook eskiden köylerde insanlar kibrit ,çakmak öyle şimdiki gibi bol olmadığı zamanlarda sobayı,tandırı falan yakmak için birbirlerinden ateş almaya giderlermiş....

şimdiki köz küreği dediğimiz aletin ismi o günlerden gelirmiş.....köz küreğini alan kişi o anda kimin ateşi varsa oraya gider küreği ile közleri alır hemen evine gidermiş....kendi sobasını ateşlermiş......

işte o zamandan bu zamana gelen bir söz vardır...."ateş almayamı geldin.......otursana....niye acele ediyosun"

eee yukardaki tarifte ateş almaya gelenler için çabuk hazırlanacak bir yemek.....tabiii hangi yemeğe çabuk oluyor derseniz diyin en az onbeş dakika sonra olur......

işte benim paldır küldür malzeme listem.......
malzemeler........
  • koyun eti(kuşbaşı doğranmış)
  • domates
  • sivri biber
  • azıcık karabiber
yapılışı.........
  1. saca az sıvı yağ dökülür......iyice ısınınca etler içine atılır.....cossss diye bir ses çıkar...
  2. kavrulmaya yakın uzun doğranmış biberler atılır.....yine o cosss sesi duylur....
  3. biberler çok ölmeden domateslerde istediğiniz boyutta doğranıp diğerlerinin üzerine atılır...bu seferki ses hepsinden daha belirgin olur......
  4. tuz ve baharatlar eklenip,domateslerde çok ölmeden ocaktan alınır....
  5. yufka ekmekle dürüm alınıp,ayranla afiyetle içilir.....

73 yorum:

Dilek Mutfakta dedi ki...

eh buna yemede yanında yat denir yani eline sağlık..

SOFRAM dedi ki...

Canım Disalcim günaydın, yazını zevkle gülümseyerek okudum, biz de daha kar görmedik, ama uzaktan dağlardaki karları seyrediyoruz, bir de soğuğunu çekiyoruz, yağsa bu kadar soğuk olmaz...Tabii herşeyin hayırlısı...
Canım saç kavurman harika olmuş, yanında mis gibi bir ayran, daha ne olsun canım...Sabah sabah beni de imrendirdin..:))
Canım ellerine sağlık, afiyet şeker olsun, sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

ahanda bu benim yemeğim ama yufkasız ve yağsız cossss diye iniveriyo mideye
bu arada ateş almaya gelmek demek bu demek hımmm bunu yazdım aklımın bi kenarına satarım artık orda burda pee eksik kalmayım di mi ama
ellerine sağlık
kocaman sevgilerr

Leziz Sofralar dedi ki...

Disal'cim ellerine saglik bu kadar az zamanda böyle lezzetli bir yemek heralde nadir olur,harika resimlemissin bu arada canim,kucak dolusu sevgiler...

DENİZSEFASI dedi ki...

cidden pişti olmuşuz kııızz. ne güzel anlatmışsın cosss diye. aa benim sacımdan, bakır bardakta tam nostalji olmuş ya. disalciğim karadenizdemiydin sen, hep yağmur? ellerine sağlık canım, görüşmek üzere

Gönül dedi ki...

anaaaaaaaaaaaaaa
kıssss ben varya bu ateş almayamı geldin lafının gerisinde bunun yattığını bilmezdüm neden böyle derler der kendimce yorumlar yapardum ahahahaha neyse öğrenmiş oldum sayenrde......yeavrımmm cossssslaya cossslaya yaptığın saç kavurma mükemmel olmuş ellerine sağlıkkk hele ayranlaa nefis nefisss.....canım istedi valla tam öğlen vakti....sevgilerimle

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Geçen gün arçeliğin yeni reklamlarını(ankastre ürünler) izlerken düşündüm,
Yaf ananelerimiz,ninelerimiz bırak normal fırını,ocak bulamazken yemek pişirmek için(evin önünde ateşler yakılırlış,evi ısıtmak için minik mangallar olurmuş vs) şimdiki mutfakları görseler acaba ne derler..
Zaman nasıl da teknolik ilerliyor..
Gerçi şimdi sıcak sudan,ankestra mutfakları,bilmem sessiz süpürgelere kadar herşey var da HUZUR var mı???

Rabbim huzurumuzu eksik etmesin.

Tabi bu arada ellerine sağlık canım benim:))

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Canım ya çamaşırlar buralarda da kurumuyo.Öyle bir hafta balkonda bırakamaıyoruz.Hatta bir gün bile bırakamıyorum is kokuyor haydee tekrar mı yıkayalım.Şu çozzzz lar içerisinde pişen ete bayıldım ama o kupadaki ayrana daha bir bayıldım.Ellerine sağlık canım mükemmelsin...

Feyza Fidan dedi ki...

Disalcim, kavurma hele saçta olunca yenmezde yanında yatılır zannımcaa..Üstelik o göpük göpük ayranada ekstradan bayıldım..
Eline sağlıkkk..

Adsız dedi ki...

Disalim, ateş almayamı geldin sözü ordanmı geliyormuş.. :) Bayıldım.. ne iyi ettinde yazdın. ben anlatırım şimdi her yerde bunu :)) Havam olur:)

Şekerim o saçta kavurmayı şimdi yiyebilmek için neler vermezdim bilsen. :)

Ellerine sağlık hayatım.

Sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

mmm harika görünüyor eşim olsa şimdi offf offf olsada yesek derdi :)ellerinize sağlık süper olmuş

EZGi :)) dedi ki...

disalcim muhteşem olmuş.nasıl canım çekti anlatamam.ellerine sglık sevgiler

fundaozkancollu dedi ki...

Sevgili Disal, ellerine sağlık.Ne güzel bir tarif bu.Sunumda çok iştah kabartıcı.Hem göze hem mideye hitap ediyor.
İade-i ziyarete geldim.Tekrar görüşmek üzere
Sevgiler

Unknown dedi ki...

mmmm çok leziz görünüyorrrr
Ellerine sağlık
kucak dolu sevgiler......

Unknown dedi ki...

Sevgili Disal sobeledim seni :-) inşallah biri benden önce sobeleyip cevapları almamıştır ;-)

uygarimizlahayat dedi ki...

Disal ne güzel anlatmışsın yaaa cos cossss, canım çekti valla, o ayranda ne güzel olmuş öyle köpük köpük hımmmmmm... Valla ateş almayamı geldin deyimini bu anlama geldiğini bilmiyordum onun içinde ayrıca teşekkürler, gerçekten kavurma harika, ellerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

Eline sağlık canım miss gibi sac kavurma olmuş yanında da bol köpüklü ayran yemede yanında yat resmen :))
Sevgiler...

Yaren dedi ki...

canim kavurma cok nefis görünüyor.Ellerine saglik ,simdi hic hayir demem buna yaninda yufkada oh ne güzel disalcim.

Adsız dedi ki...

Yufka ekmek, saç kavurma ayran hııımmm nefis hatta harika olmuş..:)) nedendir bilmem ama bana memleketim Adana yı hatırlattı...:)))
Kavurmayı yaparız yapmasına da yufka ekmeği nasıl yapacağız...?!!
Onada bir care düşeneceğiz artık...

Ellerinize sağlık...

mylittlestars dedi ki...

ham ham:))) çok nefis gözüküyo canım istedi valla gerçektende kolaymış bi denesemmi napsam.
nasılsın cnm alıştınmı blogspota

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

En sevdiğim yemektir ailecek etçil olduğumuz için ellerine sağlık canım
sevgiler

Adsız dedi ki...

sac kavurmanın görüntüsü süper...eminim lezzeti de öyledir..ellerie sağlık disal..sevgiler
www.3beyaz.blogcu.com

angel dedi ki...

canım ziyaretn için çok saol.epey zaman bloguma vakit ayıramadım sınavlarım var bırde ablam fransadan geldi.işte bi yandan sınavlar bi yandan abla özlemi giderecem derken kalbım sizle olduğu halde gelemedim.ama en kısa zamanda aranızdayım.sevgilerle

Unknown dedi ki...

Bu genelde kebapçılarda yediğimiz birde dünya para verdiğimiz üstelikte içinde ne eti olduğunu bilmediğimiz enfes saç tavayı bı kadar güzel görüntüleyerek bizlere tarif ettiğiniz için gerçekten çok mersi...ellerinize yüreğinize sağlık.sağlık ve afiyetle

Adsız dedi ki...

Bu ne sahane görüntü böyleee,ellerine saglik canim.

Adsız dedi ki...

selam..oh...çok iştah açıcı görünüyor..elinize saglık..sevgiler..

Adsız dedi ki...

bu kavurma tam eşim için, bende et yemediğim için... sizinde ellerinize sağlık. çok güzel olmuş.

Melek* dedi ki...

ya sorma burada kar yok bizimde çamaşı dışarda kurumuyo bende sobanın yanında kurutuyorum nasıl fikir ama 5 dk kada kuruyor:)hihi bu arada enfes bir tablo karsımda ellerine sağlık

Betül İnce dedi ki...

Disal'ciğim,

Bayılırım ben buna, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Mutfaknotlari dedi ki...

eline sağlık canım sunum muhteşemmm

Aynur dedi ki...

sagol disalcim herzaman bekleriz:) sen blogumu yeniledin napdin?

Betül dedi ki...

allah allah o ne disalim mmmmm, ateş almaya gelirim, kavurmayı da alır öyle giderim ben, :) mmm şahane görünüyor elcaazlarına sağlık,cnm, çok öptüm seniii

saniyesultan dedi ki...

bizim de burda kar yok ama soğuk var. Elişi yapmayı sevince nerde olsa yapıyorum vallahi... Bu aralar dantelle uğraşsamda...Ha bu arada çok güzel gözüküyor. Akşam çocukları alıp geliyorum.saniyesultan

anneminkizıyim dedi ki...

merhaba canim ellerine saglik yemegin harika olmus, sohpet cok güzeldi yine görüsmek üzere by

Adsız dedi ki...

Valla cos cos cos ola ola super olmus:)) ellerine saglık canım harıka gozukuyor.. bayıldım valla.. esım hele hastası:)
afiyet bal seker olsun:)
canım bu arada yorumun için tskler.. nasıhatın ıcın de saol.. bı daha cevap yazmayım.. bu arada blogcuya tıklarken nasıl bu sayfaya gecıyor valla onun için de ayrıca bi tebrık etmek lazım seni..
opuyorum gorusmek uzere:)

Adsız dedi ki...

disalim sekerim ...
sen bu goruntuyle beni bitirdin ...ben gune nasil devam ederim:))

ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

canım merhaba;
ne kadar şahane bir görüntü böyle, valla hayran oldum.müzelik resim fotoğraf olmuş resmen.tadı da fotoğrafı gibidir eminim..
Kastamonu da bir kaç yıl yaşadım.Azdavay ve Devrekani de..İneboluya da gezmeye gelmiştim, harika doğası var oraların..boş ver nemi:))) içinde yaşamak yeter canım..sevgilerimle..
asotu.blogcu.com

NiNo dedi ki...

ya senin bana kastin var kesin yahu oldurcenmi sen beni iyiki hamile filan degilim he ne kizim bu goruntu geberdim burada ya gonder banada caeeeeeeeeeeeeeenim cekti bananeeee

Unknown dedi ki...

ooff bacım of yani bu görüntüyü görüpte imrenmemek eldemiiiii?
ellerin dert görmesin canımharika olmuş eğer ateş almaya gelmemiş olsaydım bir dürüm yapıp yer öyle giderdim ama başka zamana inşaallah hahahaha:)
birde halinize şükredin kızııııım biz karı sadece televizyondan görebiliyoruz hatta yağmur bile yok yaaaaaaa:D
Sayfanı bembeyaz yapmışsın güzel ama bence biraz renklendir çok sade benim düşüncelerime göre sen daha renkli birisin sana uymuyor gibi?
sevgilerle kal canım

Unknown dedi ki...

yine beeeeeen:)
bacım yaaa ben senin geçenlerde sorduğun sorulara cevap vermeyi unuttum çok özür dilerim buradaki alış veriş konusuyla ilgili.
biz genellikle büyük marketler var bin dawood,mandarin gibi oralardan alıyoruz sebze için hal de var ama pek gitmiyoruz marketler yetiyor buraya gelirken kendinize yük etmeye gerek yok canım her bişey var şimdi harem'i şerif'in yanında bindawood 2 tane oldu hemen bahcesinden çıkınca 2 otelin altında da var aranılan herşey bulunur ayrıca ALBAİK diye buraya ait bir tavuk ve balık yapan yer var harem'e çok yakın harika bir lezzeti var gelen mutlaka yesin çok doyurucu sadece 10 riyal,KFC var,harde'ss var,türk restoranları var yani aç kalmak mümkün değil donat evi var bunların hepsi gayet lezzetli şeyler canım buna rağman aç kalan bana gelsin sen aç kalmasan da gel memnun olurum umarım cevaplarım yeterli olmuştur canım sağlıkla kal

Adsız dedi ki...

hmmm aciktim simdi yaaa,

sac kavurmasi cok lezzetli görünüyor, cok güzel olmusdur tadi...

yanina yufka gel keyfim gel.

ellerine saglik demekten baska bisey kalmiyor...

bunuda bir gün denemek istiyorum,

nasip olur insaALLAH...

selamlar aysel

Baharcicegi dedi ki...

Bu görüntüye kim hayir diyebilirki,ayran yufka kavurma,dayanamadim geliyorum bile,tabii kaldiysa.
Eline saglik canisi

keskinli dedi ki...

selam
senin caslu coslu etler bayagi lezzetli görünüyor ellerine saglik bir sey sorcam sana blogcudaki adresine tiklayinca direk bura aciliyor ya onu nasil yaptin bende o tarafi tamamen buraya tasimayi düsünüyorumda sevgiler keskinli

Adsız dedi ki...

Disal cım bu ne kadar harika bir kavurma...:)) enfes bir görüntü almışsın, belli ki tadıda nefis, hemde yanında ayran ve yufka ekmek gerçekten harika...)))
ellerinize sağlık....

Leziz Tarifler dedi ki...

Disal merhaba, enfes görünüyor. Pide de öyle. Ellerine sağlık. Ağzımda sulanmaya yönelik oluşumlar başladı desem yalan olmaz.

Adsız dedi ki...

offff offff.bu ne işkencedir allahım.bu ne güzelliktir yarabbim.disalll bittim burda valla.çok güzel olmuş.o yufka ekmeğe etleri şöyle dürüp, mideye indirmek vardı şimdi.hele o maşrapadaki ayran yokmu.offf offf.dahada bişey demiyorum.iştahım kabarmış ve canım çekmiş bir şekilde gidiyorum.ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

Canim ya bu manzara ney öyle baktikca insanin ici gidiyor,yanindada ayran cok güzel olmus canim eline koluna saglik

Adsız dedi ki...

Harikasin hefis gozukuyor bende bu sene turkiyede yemistim ama insanin evinde yaptigi gibi guzel oldugunu sanmiyorum ellerine saglik.

pasta caddesi dedi ki...

Ooooo güzelim döktürmüşsün yine, valla bu sürede bu güzelim yemek hiç inanaılır gibi değil. ellerne sağlık.

Ha bu arada hiiiç şikayet etme hayalimdeki karadenizde yaşıyorsun bence kıymetini bil. Bizim buralarda çocuklarımıza koklatacak bir gram temiz havayı zor buluyoruz. En büyük hayalimdir karadeniz ama yıllarca gezmeye gelemedim.Kuzeyde astım vardı. şimdi gelebiliriz bu sefer de fırsat yok hayırlısı, kendine iyi bak, sevgiler...

tolunay

Nilay Cinisli dedi ki...

Disalciğim,
Her ne kadar sofradan yeni kalksam da bu güzelliği görünce bir tabak olsa da şimdi oturup bir güzel yesem demekten kendimi alamıyorum...Ellerine sağlık..Harika

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Disal'ciğim,
Ne güzel anlatmışsın öyle canım:))
Şu kavurmanın mis kokusu da buralara kadar geldi.
Ellerine sağlık,
Sevgiler......

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

bakır saç, bakır naşrabadaki ayran ..cooosss sesi.. hepsine bayıldım bittim ben:)harika bir uyum olmuş fotoya yansımış kavurmanın lezzeti..ellerine sağlık canımcım..nefis olmuş..
ateş almayamı geldin deyiminin açılımınıda yazdığın için teşekkürler sayende öğrenmiş oldum hAyatım..
öpüyorum sevgiler..

*Ra dedi ki...

Sevgili Disal, ne hoş bir siten var. Seçil sayesinde buldum seni. Kaybetmem artık. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

et sevenler bayram edecekler görüntü muhteşem:))) ellerine sağlık canım...ben alttaki nefiss pidelerden alsam:????)))))

sevgilerimle öpüyorum
iyi geceler

Adsız dedi ki...

canim merhaba, sonunda iyilesip geli verdim, guzel yorumlarin ve geçmis olsun dileklerin için sana çok tesekkur ederim canim sagol.
guzelim ellerine saglik bu resime soyleneck laf yok, yemede yaninda yat misali, harika otesi yapmisin, gorusuruz optum.

Adsız dedi ki...

off anam off...koktu vallaa ev buram buraam kavurma koktu...tek kelimeyle süper olmuş..ellerine sağlık

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Canım yeni yılın kutlu ve bereketli olsun:)

Adsız dedi ki...

Disalcim senin sitenede her ziyaret ettigimde bu istah acici kavurmayi goruyorum tekrar ellerine saglik.( cok lezziz duruyor) iyi geceler. guzel bir gun dilerim..

akasyakokusu dedi ki...

canım günaydın nuray gelsinde bu nefis görüntüyle karşılayayım diye yapmışsın senn anladımmm:)))ellerine sağlık dürüm yaptım gidiyorum valla ağzımın tadı yok bütün ahali hasta evde..dürümümü yiyeyimde az gözüma çılsın bari:))

nurla dedi ki...

Dost bazen minik bir kuş bazen var olmayan sevgili, kimi zaman saksıda bir çiçektir, ama asıl dost seni senden çok sevendir ...
www.blogcu.com/nurlayemek

Tijen dedi ki...

Çok alemsin Disal kadın!
Ben de diyorum ne olmuş makarnalara pilavlara! Doğru diyorsun, istiyor insanın canı...

Melek* dedi ki...

hicri yılbaşın mübarek olsun canım

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Oooooooo nefis görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler…

Adsız dedi ki...

selamlar,

aaa ayipsin sarimsaksizda yaparim :))

güzel yorumun icin tesekkür ederim,

sevindim.

Hayirli Günler Aysel

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Ateş almalık tarif te olsa o ne özenli bir sunumdur öyle yanına da ayran mmm ellerine sağlık
Sevgiler :))

elifin tarifleri dedi ki...

İyi ki sitenize yemeğimi yedikten sonra bakmışım,yoksa ekrana yapışıp kalırdım heralde.Çok lezzetli görünüyor,elinize sağlık...

ab-ı hayat dedi ki...

Bol köpüklüsünden ayran istiyorum Disalciğimmmm.Tabi yanında kavurma da ikram etmek istersen hayır demem tabiki.

Her sabah azda olsa kar yağıyor ve hala her yer kar,size gelmedimi hala canım::::))))



sevgilerimi gönderiyorum.....

Adsız dedi ki...

oyy oyy oyyyyyyyyyy bu nasıl bir güzellik görünce ekrana yapıştım disal'cim ellerine kollarına sağlık...

Özlem'den Sevgiler...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Disal'cim öncelikle ziyaretin ve yorumun için teşekkür ediyorum cnm.hoşgeldin siteme,her zman beklerim.
Cnm aslında sobelenme yazını okudum ve oraya yorum yazacaktım ama bu ayranı ve kavurmayı görünce manzaranın etkisi altına girdim.Ellerine sağlık cnm gerçekten harika olmuş.Bundan sonra da görüşmek dileğimle.şimdilik hoşçakal.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Ellerine sağlık,sac kavurma nefis görünüyor.Yanında ki gözleme,bol köpüklü ayran ortamı tamamlıyor.
İnebolu'nun kaderide Abana'nın ki gibi sahil kesiminde olan yerlere kar yağmıyor.İç kesimlerde bol bol kar var.
Dün oğluşumla konuştum
(Kastamonu'da üniversitede okuyor) lapa lapa kar yağıyormuş.Bizim Çatalzeytin'de ki köyümüze ulaşım kapanmıış.
Annem yazın Abana'da ki evinde güneş görmeyen tarafta ki balkonunda ne çamaşır,nede halı kurutamıyor,nemli hava yaz aylarında bile kendini belli ediyor.

LeYYa dedi ki...

onlarda bişey miii sen benim içimden gelen cossssssss sesini duysan inanamazdın))valla şu satte bile içim cosss etti bu kavurmaya.bide o bakır tasta ayran filan.coss kere coss yanii

Adsız dedi ki...

Canim disalim;
Ben bu tarifi nasil kacirmisim böyleee...!!!
Süper sahane olmus,eline saglik canim.
Iyiki varsin,mutfakta tariflerinle bizlere isik saciyorsun masallah.
Cok güzel görünüyor burdan canim.
SEVGILER BENDEN.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Merhaba! Gerçekten çok güzel görünüyor, çok otantik bir sunum olmuş :) ellerinize sağlık!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak