19 Mart 2010 Cuma

ÇİLEK KREMALI EKLER PASTA VE ŞU HAMURU TARİFİ

merhabalar.....

merak eden soran bütün arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.....doğum olayı gerçekleşmedi çünkü hala 4 hafta kadar bir sürem var......hazırlıklar tamam.......bekleme sürecindeyim....

türk filmlerindeki gibi hamilelik geçirmek vardı aslında....:)

onlar bizim gibi test falan yapmazlar ....başları döner mideleri bulanır....hatta bayılıyorlarsa kesin hamiledirler......:)

ve onlar doktora gittiklerinde nasıl oluyorsa gebelikleri ilk iki ayı çoktan geçmiştir.....bu kadınların kendilerinden de haberleri yoktur.....:)

zaten mide bulantıları sadece hamile olduklarını anladıkları an olur....gebelik boyunca dahada bulanmaz....:)

onların bizim gibi son aylara doğru bel ağrısı,nefes darlığı,kramp,mide yanması ve ağırlık hissi gibi yakınmalarıda olmaz.....karınlarıda bizimki kadar büyümez .....muhtemelen 7 aylık gibi bir karınla doğum yaparlar......

onların doğumlarıda kolaydır.....sen ben gibi on iki saat öncesinden hafif kasılmayla başlamaz.....direk ayyyhhh! diye bir sancı başlar...ve beş dakikaya kadar doğum olur.....yani hastaneye bile yetişemez......halbuki normal doğum yapan bizler nedense 12 saat veya daha fazla veya biraz daha az sancı çekeriz.....

birde bizim bebeklerimiz küçük olurken onların çocukları nedense en az beş aylık doğar....göbeği düşmüştür.....yüzü parlak genişlemiştir....ilk saçları bile dökülmüştür....buda onlar için kazançtır.....bebeğin gaz sancılarını çekmeden büyütmüş olurlar....

kısacası onların hamilelik,doğum ve bebeği büyütme sahneleri 2 saati geçmez:)her anını yaşamak mı güzel yoksa birden büyütmek mi bilemiyorum.....ama hamileliğimin ve doğum anının kısa sürmesi işime gelirdi:)))sağlıkla tabiki.....

tarife geçecek olursam :

ŞU HAMURU:6-8..kişilik.....
malzemeler....
  • 1 su bardağı su
  • 2 çorba kaşığı margarin
  • 1 çorba kaşığı tozşeker
  • bir tutam tuz
  • 1 su bardağı un
  • 3-4 adet yumurta(bana üç yetti)
yapılışı.....
  1. su ve margarin bir tencereyle ocağa konur...
  2. içine şeker ve tuz ilave edilir.....
  3. kaynadıktan sonra içine un birden konulup karıştırılır....5-10 dakika kadar pişirilir....
  4. ateşten alınıp ılındıktan sonra tek tek yumurtalar kırılarak ele yapışan yumuşak bir hamur elde edene kadar yedirilir....(yumurta ölçüsü hamurun kıvamına göre üç veya dört)ben üç kırdım...
  5. hamur ne çok katı ne çok cıvık olmamalıdır....
  6. hamur ucunda parmak kalınlığında duy takılı olan veya yağlı kağıttan yapılmış bir sıkma torbasıyla az yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye parmak kalınlığında sıkılır....
  7. önceden ısıtılmış 170 derecede 30-40 dakika pişirilir.....
not:benim hamurum 3 yumurta kırmama rağman çok cıvıktı..onun için hamuru biraz buzdolabının alt kısmına koyarak dinlenmesini sağladım..istediğim gibi oldu....ve sıkma torbası olarak buzdolabı poşetine doldurdum..makasla ucundan istediğim kadar keserek sıkma işlemini yaptım..sonrada kirli poşeti çöpe attım..çok rahat oldu:)

çilekli kreması.....
malzemeler.....
  • 1 paket  labne peyniri
  • 1 poşet çilekli kremşanti
  • bir su bardağı süt
yapılışı.....
  1. şanti süt ile çırpılır....
  2. labne ilave edilir..yine çırpılır...
  3. tatsızsa az pudra şekeri ilave edilir.....katı bir krema olması için süt miktarını bir su bardağından daha az kullanmanız gerekebilir....çok hafif bir krema oluyor...
üzeri için ben çikolata sosu kullandım......onuda poşete koyup,ucunu kürdanla delerek sıktım.....

ekler pasta yapılışı.....
  1. ekler hamurları ortalarından kesilir...
  2. krema sıkılır....
  3. üzerine sos gezdirilir......
afiyet olsun.....

51 yorum:

Aysultan... dedi ki...

Ne güzel yazmışsın :)
nerden geldi aklına canım yazmak koptum:)
bebişin sağlıkla gelir inşallah,Allah kurtarsın seni ve tüm bebek bekleyenleri:)
Eklere gelince nefis olmuş,ellerine sağlık

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Türk filmleri gerçekten inanılmaz oluyor:)).
Allah bebeğini sağlıkla kucağına almak nasip etsin...
Ekler pasta nefis, özellikle çilekli kremaya bayıldım:). Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle...
aslı

Unknown dedi ki...

Canım Rabbim sağlıkla kucağına alma
yı nasip etsin inşallah.Ekler pasta
lar harika ellerine sağlık çok öpü
yorum...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

tespitle süper:))) 2 gün önce gazete de okudum,kadın karın ağrısı şikayetiyle hastaneye gidiyor ve hamile olduğunu oracıkta doğururken anlıyor:)))) nasıl 9 ay fark etmemiş şaka gibi yani:))))
ekler süper,ellerine sağlık canım
hayırlısıyla bir an önce rahat rahat doğumunu yapıp yavrunu kucağına al inşallah.güzel haberlerini bekliyoruz.öpüyorum canım.

Canan dedi ki...

Canımın içi,

Rabbim sağlıkla sıhhatle yavrunu kucağına almayı nasip etsin. İnşallah çabucak kurtulursun. Bebi doğunca sana tüm sıkıntılarını unutturur.

Ekler nasıl da güzel grünüyor. Bu ne hamaratlık ben son ayımda ayakta zor duruyordum:)

Ellerine sağlık canımın içi,

Canan

mandalincikmazi dedi ki...

Canım
hayırlı doğumlar canım sağsağlim iyi haberlerini bekliyoruz....
Ama onlar kız mı erkek mi o zamanlar bilinmiyordu :)) şimdi ise bunu aylar önceden biliyoruz...
Sevgiler.
Bebiş kız mı :)

Sevil Şahin dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis olmuş gercekten

hayırlısı ile doğum yaparsın inş. allahım yar ve yardımcın olsun
sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Türk filmlerinde herşey kolay zaten:) oh ne ala mualla:)))

Eklere bayılırım,eminim çileklisi de enfes olmuştur, ellerine sağlık canım.

Bari şu son ayında bizi ihmal etme:)

Adsız dedi ki...

Disalciğim,merak ettim sen bu halinle bu tatlıyı nasıl yaptın,ben bu hallerdeyken ayakta biraz dursam çok yorulurdum,çok zahmetli bir tarif ellerine sağlık,çok güzel kabarmışlar...Zannediyorum bu ikinci bebeğin,merak etme ikincilerin dünyaya gelmesi çok daha kolay ve kısa sürede oluyor,Rabbim yardımcın olsun,hayırlı haberlerini bekliyoruz inşaallah,sevgilerimle...

gülay mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık.. tariflerini özlemiştik.. sağlık bebeğini kucağına alırsın inş.

sevgiler..

ab-ı hayat dedi ki...

Bu akşam kulaklarını çınlatmıştık:::))) haberlerini buradan da okumak iyi oldu,merak ediyordum.Rabbim hayırlısıyla bebeğine kavuşmayı nasip etsin...

Pasta nefis görünüyor,ellerine sağlık canım...



sevgilerimi gönderiyorum...

Baharcicegi dedi ki...

bacim sen bir ömürsün valla, nerden aklna gelir böyle seyler keske her dogum fimlrdeki gibi cok kisa sürsede anneler feryadi figan agri cekmese
az kalmis doguma Allah hayirlisiyla saglikla yavrunu kucagina almayi nasip etsin insallah
ekler tek kelmeyle harika olmus ellerine saglik artik kendini yorma tarif eklemesende olur arada bir ses ver merakimiz gitsin
kocaman öpüyorum

yesildomates dedi ki...

ahhh canım keşke herşey filimlerdeki gibi olsa..nerde...:))anlatımın benide güldürdün..
seni özlemiştik buralarda..bende geliyom bekle...
ellerine sağlık..
harika görünüyo..
bebişede az kaldı..
öpüyorum kankim....

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Buyuk zevkle okudum:)

Tarifin cok guzel, ellerine saglik. Denemek lazim en kisa zamanda:)

Aybike Ceylan dedi ki...

Disal'cigim,

Oncelikle hayirli ve ugurlu olsun. Tebrik ederim.

Ellerine saglik, bu nasil bir goruntu, harika olmus, harika.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de cok guzel bir hafta diliyorum.

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

Alllah yardımcın olsun ekler pastan süüüper ne nefis şeyler ağızlara layık olmuş ellerine sağlık ve afiyet olsun AEOL

sarımutfak-hande dedi ki...

canım sayılı gün çabuk geçer hayırlısıyla doğumunu yaparsın inşallah
eklerler harika olmuşlar ellerine sağlık
sevgiler

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Allah sağlıkla bebeğini kucağına almayı nasip etsin canım..ekeler şahane olmuş ellerine sağlık..kocaman sevgiler

Yaren dedi ki...

Canim nefis görünüyor,ellerine saglik.Sunumda cok hos olmus,afiyetler olsun canim.Sana güzel bir hafta diliyorum ,sevgiyle kal Disalcim:)

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Disalcim hadi hayirlisi arkadasim az kalmis,allah saglikla kavustursun bebisini...ekler pastalarin da sahane tek kelimeyle aliyorum bi tanesini arkadasim,optum.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
gercekten cok süper bir tarifle dönmüssün, ellerine saglik diyorum.

Artik dogumunada hayirlisiyla az bir süre kalmis, Allahim tek nefeste kurtulmak nasip etsin diyorum. Bunu annemden kaptim, o hamilelere hep bu dileklerde bulunurda ondan:))

Selamlar ve kocaman öptüm.

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Disal, hayırlı doğumlar olsun inşallah. tarif çok güzel .. Çoğu kişi bunun çok zor vve uğraştırıcı olduğunu söylesede benim kolaylıkla yaptığım bir tariftir.. sende döktürmüşsün vallahi... sevgilerrrr...

Mebrule dedi ki...

Merhaba canim, bebegini saglikla kucagina alirsin insallah.

Pastaya bayildim, arada bende yapiyorum su hamurunu ama senin sunumun cok guzel, ben bazen kolayina kaciyorum...ellerine saglik...

Sevgiyle...

sevgi dedi ki...

yazı diline bayıldım... Allah sanada tıpkı o türk filmlerinde ki gibi kolay bir doğum nasip etsin inşallah.. bu arada ekler muhteşem.. doğumu kaçırmamak için seni izlemeye alıyorum. hayırlı haberlerini bekliyorum..

leyya dedi ki...

canım yaaa nasıl güzel özetlemişsin olayıı.demek ki baya bi kıskandın sen bu hülya koçyiğiti türkan şorayı filan:))yalan güzelim yalan hepsi.sen onları bi de kendi çocuklarını doğururken görseydin:))sanki ben gördüm:)))))onnarı bilmem ama ben o kadar bagırıyomuşum kiii eşim içerde 4 5 kadın birden doğum yapıyo sanmış oysa bi tek bendim :))muhtemelen ben bu yorumu yazarken sen hastanede olacaksın:))çünkü postun bir hafta öncesine ait.yaratan sana genişlik vesin,yardımcın olsun canımın içi.çok öpüyorum.

keskinli dedi ki...

topragam türk filmi kisina katiliyorum yani nerden gelir aklina:))
rabbim hayirli dogumlar eylesin bebisinda saglikli sihatle dogar insallah
ekler pastada enfes yani ellerine saglik sevgiler...

lezzettabağı dedi ki...

Tekrar merhaba, Blogumda senin için bir sürprizim var,sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

allah hayırla kurtarsın canım sağlıkla sıhhatle ayrıca nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler

humeyra dedi ki...

Davetiye bırakıp gidecektim ama türk filmleri ve doğumlarını öyle güzel anlatmışsınız ki :) Bunu da söylemeden gitmeyeyim dedim. Biz de hep o beş aylık doğan çocuğa takmışızdır ailecek. Ve hep aynı sesle ağlarlar bir de. Hep aynı kaset.

Davetiyeniz:
ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
GÖNDEREN: http://humeyraninyeri.blogspot.com/
57. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
1 NİSAN 2010-15 NİSAN 2010
TARİHLERİ ARASINDA
http://humeyraninyeri.blogspot.com/
YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE
"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 57.HAFTA "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER

kalpkurabiye dedi ki...

Kalpkurabiye Olarak YE# 54 ŞIMARTAN MEYVELİ TATLAR ETKİNLİĞİ ' ne ev sahibeliğini yapıyorum ve
1-30 NİSAN 2010 Tarihleri arasında katılımlarınızı heyecanla bekliyorumm..


Kıpır kıpır, sımsıcak, aşk dolu, mis kokulu bu güzell bahar günlerinde tümm can dostlarımı etkinliğimi şenlendirmek üzere davet ediyorum..


Blogu olan arkadaşlar, blogunuzun ismini, tarifinizin adını ve linkini,
Blogunuz yoksa isminizi ,tarifinizin adını, fotosunu ve yaşadığınız şehiri dnz.gns.37@hotmail.com adresine mail atabilirsiniz..

Gönül dedi ki...

hayatım hayırlı doğumların olsun inşallah..şu ekler pastadan bi türlü yapmak nasip olmadı en kısa zamanda bende deneyim:))) aman eksik kalmayım..öpüyorum minnoşum...kendine iyi bak ..sevgilerimle

TAZE NANE dedi ki...

Mükemmel bayılırım, nasılda harika duruyor gel beni ye diyor.
Ellerine sağlık nefis olmuş.
Sevgiler.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Disalcim insallah iyisinizdir bebisle beraber,sevgilerimi birakiyorum,optum.

ab-ı hayat dedi ki...

Tık tık tık:::)) bebiş geldi mi? hiç sesin çıkmıyor...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canımın içi,
4 hafta doldu mu?
Bebiş geldi mi?
Merakla bekliyoruz.
Rabbim sağlıcakla bebeğini kucağına almayı nasip etsin.
Bu arada;
Ekler pastalar nefis görünüyorlar, ellerine sağlık.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım ben gelene kadar bebek geldı mı acaba.Hayırlısıyla Allah kucagına almak nasıp etsın.Ekler pastalar pek nefıs olmuşlar .Ellerıne saglık.Sevgıler..

Hansa dedi ki...

ne komiksin kısss

Baharcicegi dedi ki...

Yegenimizi aldinmi kucagina,dogunca benim icinde öp mislser gibi kokan minik yanaklarindan
öptüm kocaman

mutfakteyze dedi ki...

Harika ilk fırsatta deneyeceğim ;)

fatosun mutfagından... dedi ki...

çok doğru:)))ama gerçek hayat daha güzzel..hayırlı kolay bir doğum diliyorum canım:))ellerine sağlık çok leziz görünüyor:)) sevgiler...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

iyi ki doğdun gazelll:)))
canım disalim çok sevindim,geçmişler olsun:)
Güle güle büyütün yavrunuzu.
Öpüyorum süt kokulumu:)

ab-ı hayat dedi ki...

Hoş geldin Gazel bebek!Rabbim güzelliklerle dolu bir yaşam nasip etsin....Hayırlı olsun....


sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

bebiş gelmiş:)))))
gözün aydın canım analı babalı büyüsün inşallah
öpüyorum sizi
sevgilerimle

Baharcicegi dedi ki...

Canim gözün aydin olsun, minik prensesimize rabbim saglikli uzun ömürler versin
Artik Gazelimizin hic olmasa elinimi cekersin ayaginimi görmüs oluruz
öptüm kocaman annecik

Melek* dedi ki...

aaaa bebekmi geldi hadi bakalım Mevlam hayırlı evlat nasip etsin...

muko dedi ki...

oyy oyy bebiş gelmiş hemde gazel adındahaa harika bir ismi vr rabbim analı babalı büyütsün inş,öpüyorum canım snei....

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Duydum ki bebeğini sağlıcakla kucağına almışsın, çok geçmiş olsun.
Bebeğini Allah bağışlasın, analı babalı büyüsün.
Hayırlı uğurlu olsun...

Unknown dedi ki...

aaaa Disalciğim bebişin olmuş Rabbim hayırlı evlat etsin imanlı analı babalı sağlıklı büyüsün inşaallah hayırlı cumalar canım

tub@ dedi ki...

şekerim bebiş doğmuş artık sanırım :)

ben biraz geç geldim galiba :))


öpüyorum seni de bebişini de, Allah'a emaent ol

harikamutfak dedi ki...

bebeğine sağlıklı ,mutlu uzuuuun bir ömür diliyorum...anneler günün kutlu olsun...

mintinin dünyası dedi ki...

selamlar hayırlı ramazanlar arkadaşım.bu arada bloğumda hobidünyam yemek etkiliği var.güzel lezzetlerinle seni de davet ediyorum.5 eylüle kadar lezzetli tariflerle katılabilirsin.sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak