28 Kasım 2010 Pazar

BAYRAM TATLISI ŞÖBİYET

benim bi huyum vardır.....herşeyi geriden takip ederim.....modaysa modayı(pek uymam ama ,mesela).....vizyona yeni girmiş sinemaları......ne bileyim bloglarda meşhurlaşmış bir tarifi......ev almış,bebeği olmuş bir aile ziyaretini....vs...vs...vs....herşeyi sonradan yaparım......aceleci bir insan değilimdir...sindire sindire yapıyorum galiba......bu huy her zaman güzel olmasada bazen işime yarıyor......

işte bu tarifte onlardan biri...o kadar çok geciktirdiğim olaylar var ki....mesela...

-hazır baklava yufkası denemek
-şöbiyet denemek
-bayram tatlısı eklemek

hepsi bir araya gelince ortaya bu tarif geçte olsa geldi şükür......hani bayramdan önce ekleseydimde tatlı araştıran arkadaşlarada yardımı olsaydı dimi ama:))

artık yapacak bişey yok..seneye bayrama ,Allah izin verirse önceden bakarız tatlı tariflerine..daha fazla unutmadan eklemek istedim......

tatlıyı ilk yaptığımda biraz sert gibi gelmişti.....ısırırken sanki dişlerimi zorluyor gibiydim.....bu beni ilk başlarda rahatsız etti.....bir tepsi şöbiyet elimde kaldı diye düşünmüştüm....tatlıyı buzdolabına koydum....

üzerinden bir iki gün geçince tatlı daha hoş bir lezzete dönüşmeye başladı.....içindeki sert tabaka daha yumuşak geliyordu dişe.....işte ondan sonra daha çok beğendim.....el açması yufkaları bilemem daha güzel oluyordur belki ama hazır yufkada gayet güzel oldu.....tarifi, birbirinden güzel hazır yufkalarla denemeler yapan muhteremciğimden aldım......teşekkür ediyorum....ve aynen tarifi ekliyorum......

malzemeler...
  • 15 adet baklavalık yufka
  • 300 gr. tereyağ
iç malzemesi....
  • 2 su bardağı süt
  • 1 büyük çay bardağı irmik
  • 1 küçük çay bardağı şeker(aslında şerbetli tatlı olduğu için kullanmaya gerek yok)
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı çekilmiş ceviz içi
şerbeti....
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su
  • yarım limon suyu
üzerine....
  • toz antep fıstığı(ben toz fındık kullandım)



yapılışı...
  • şerbet kaynatılıp ılımaya bırakılır.....
  • tereyağı eritilir....
  • baklavalık yufkalardan üç adet üst üste konulup tereyağı sürülür....her üç katta tekrarlanarak 15 yufka serilir.....en üstede tereyağı sürülür....
  • arzu edilen büyüklükte tahmini(7x7)cm.büyüklüğünde kesilir....


  • ortalarına süt,irmik ve vanilyadan pişirilen iç harcından birer çay kaşığı kadar konulur..
  • birazda ceviz serpiştirilir.....
  • üçgen şekilde katlanır...
  • ve tepsiye birbirinin uçlarını kapatacak şekilde dizilir.....
  • artan yağ üzerlerine gezdirilir...
  • üzeri kızarana kadar 180-200 dereceli fırında pişirilir...
  • şerbet soğuk tatlı ılık halde dökülür.....

21 yorum:

hayat dedi ki...

Disalciğim, şöbiyet nefis görünüyor.Eline emeğine sağlık.

Sevgiyle kal...

ab-ı hayat dedi ki...

Benim çok sevdiğim bir lezzet şöbiyet ama baklava yufkası ile denemedim hiç, hep elde açmıştım.Bir daha ki sefere senin tarifinle denerim inşallah.


sevgiler...

Adsız dedi ki...

disalciğim tatlının zamanı mı olur?ben aklıma estikçe hazırlıyorum baklava afiyetle yiyoruz.tatlı bayramlarda yapılır diye kazınmış herhalde aklımıza.her mevsim kabulümdür.çok güzel olmuş harika görünüyor.hazır baklava yufakasyla yapılınca ilk sertlik oluyor.zaten hazır talılarda da hafif bir sertlik oluyor.ama sonuç çok güzel.ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Canım mutlu haftalar bende tam ter
sine hemen denemeyi severim:))Çok
tezcanlıyım sanırım ellerine sağlık
şöbiyet tam tadematında öpüyorum.

Gönülünce dedi ki...

Nasılsa bayram üzeri her yerde tatlı vardı arkadan görmek daha güzel oldu...Nefiss olmuş ellerine sağlık canım...

Sevgiler...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik canim cok lezziz görünüyorlar.. sevgilerimle..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

muhteşem bir lezzetetir şöbiyet bende çok severima ama hazır yufka ile hiç düşünmemiştim denemek lazımmış anlaşılan:)

sevgiler

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Tarifi beğenip, denemene çok sevindim.
Ellerine sağlık nefis görünüyorlar.
Eskiden hazır yufkalar sadece bayramlarda satılıyordu, bayram bitince güllacın Ramazan'dan sonra bulunamaması gibi ortadan kayboluyordu.
Şimdi bu yufkalarla yapılan tatlı ve börek çeşitleri arttıkça artık sürekli satılmaya başladı.

Asya'yı ve Gazel'i o güzel gözlerinden öpüyorum.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ellerine saglik disalcim nefis ötesi olmus tatlin,afiyet bal seker olsun...sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

şöbiyet en sevdiğim bayram tatlılarından..
siz bilirsiniz kastamonudada pek çok yapılır ama hanımlar kendileri açarlar yufkayı:))
ne var ki bende açmayı bilmiyorum daha doğrusu oklava ile küsüm bu yüzden yufka kullanıyorum ve bu yufkaların sayesinde zamanı yok baklavanın canımız ne vakit isterse:)

Yeşim dedi ki...

şöbiyeti zaten çok severim birde böyle denemek lazım çok pratik gözüküyor.ellerine sağlık
sevgiyle kal...

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Ellerine sağlık yavrucum muhteşem görünüyor...

Sevgiler...
Minik gazel cadısını da öpüyorum ayrıca ;)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Merhaba Şöbiyet çok güzel görünüyor,ellerin dert görmesin...sevgilerrrr....

mintinin dünyası dedi ki...

selamlar arkadaşım.
ellerine sağlık diyorum evvela.
çok beğendim şöbiyetini.kare kare anlatımın ise renk katmış,süper olmuş.
ellerine sağlık.
ayrıca izlenmeye değer bir mutfak diyorum.takibime alarak sevgiler gönderiyorum bu cici ustaya:)

Sesiz Takpçin dedi ki...


Sevgili disal nacizane bir deneyimimi paylaşmak istiyorum malum bayram yaklaştı bende muska şeklinde 2 kat ve 4 kat olarak hazırladım eşimle tadına bakalım derken 2 katlısını daha gevrek ve lezzetli bulduk.Ayrıca muskayı hazırlarken cevizini boylu boyunca serperek yaydım yani köşeye koymak yerine tüm şeritin üzerine yayarak yaptım tüm katlarına denk geldi.güzel oldu...
NOT:Böyle bir deneyimimi takip ettiğim bir sitede paylaştım tepki aldım.Yazıma hiç bir şekilde yorum yapılmadan yok sayıldım daha sonraki bir çok yorumlarıma da aynı davranış sergilenince anladım ki hoşuna gitmedi blogcu arkadaşın.İnan hiç bir ard niyetim yoktur.sadece gelen yorumlardan hoşnut olunuyor diye verilen tarifte kendi deneyimimi paylaşmıştım.Tabiiki verdiğiniz emeğe sonsuz saygım var sonradan anladım ki ben sanki o bloğu kullandığımı düşünmüş olabilir diye.Uzattım ama samimiyetine dayanarak sitende paylaştım eğer bu durum o arkadaşımızın düşündüğü gibi algılanıyorsa lütfen yayınlama çünki bu şekilde anlaşılmak istemem.Onun yorum kısmı direkt yayına geçtiğinden tepkisi o şekilde oldu.Ama sizin kontrol durumunuz var diye vede samimiyetinize dayanarak içimide dökmüş oldum.Kısaca çok içten ,samimiyetle kurallarınızı bilmediğimden işin aslını sizden öğrenmek için açıldım.Değerli zamanınızı aldım Teşekkür ederim sevgilerimle......

Disalce dedi ki...

kesinlikle çok hoşuma gidiyor bunu bil..:)

ben bir tarifi okudummu hemen yorumlara bakarım..deneyen olmuşmu tadını beğenmişmi ve ne değişiklikler yapmış...

isterimki benim tariflerde denendiğinde buraya oldu ,olmadı,şununu eksik kattım daha iyi oldu şununu fazlaca koydum tutmadı vs...

bu yorumlar diğer deneyen arkadaşlar için bir tavsiye niteliğinde....çok teşekkür ediyorum kendi adıma...

senin yönteminide denemek isterim ayrıca...tarifler böyle böyle çoğalıp zenginleşiyor...
keşke daha fazla kişi deneyimlerini yazsa.....
sevgiler..hayırlı bayramlar :))

Sesiz Takipçin dedi ki...

Her zamanki gibi nezaketli ve ince duygularınla kabul gördüğüm için teşekkür ediyorum...Hayırlı bayramlar.Sağlıkla ve sevdiklerinle Allah tekrarına erdirsin.....Sevgilerimle

Sesiz Takipçin dedi ki...

FAZLA YAPTIĞIM HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN BURMA TATLIMIN ŞERBETİNİ DÖKMEDEN NASIL SAKLAYABİLİRİM? ÖNERİLERİNİZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.....SEVGİLERİMLE:))

Disalce dedi ki...

Cok ozurr diliyorum gec yazdigim icin..bayram boyunca bloga bakmadim...ben annemin yaptigi baklavayi serbeti dokulmeden once dondurucuda sakliyorum..serbetli haldeykende serbetsiz haldeykende hep dondurucuda :)
Hic bisey olmuyor...saklama kabina diziyorum yapacagim zaman cikarip buzu cozulunce sicak serbeti doukuyorum...
Hayirli bayramlarrr:))

Disalce dedi ki...

Cok ozurr diliyorum gec yazdigim icin..bayram boyunca bloga bakmadim...ben annemin yaptigi baklavayi serbeti dokulmeden once dondurucuda sakliyorum..serbetli haldeykende serbetsiz haldeykende hep dondurucuda :)
Hic bisey olmuyor...saklama kabina diziyorum yapacagim zaman cikarip buzu cozulunce sicak serbeti doukuyorum...
Hayirli bayramlarrr:))

Sesiz Takipçin dedi ki...

Çok naziksin..lütfen özür dilenecek bir durum yok hepimiz aynı telaşe içindeyiz.Verdiğin bilgi için ayrıca teşekkür ederim.Çıtırlığını kaybetmiyor ise harika bir uygulama olacak yapıp dondurucuda saklayacağım hazır bir ikramlığım daha oldu sayenizde ....Harikasınız...sevgilerimle:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak