21 Kasım 2010 Pazar

MİLFÖYLÜ BAGET BUT ve BUZ TORBASINDA TAVUK SUYU SAKLAMA


merhaba arkadaşlar....

tavuğu çok severim.....her eti severim ama tavuk başkadır benim için......hele pilavlarımız neredeyse tavuk susuz yapılmaz.....

eskiden annemler köy tavuğu alırlardı.....erkeklerden biri tavuğu keserdi....sonrada kaynar suya batırırlardı tüyleri yumuşasın diye.....annem elleri yana yana yolardı tavuğu:))))

içini temizlerdi......"öd"müdür nedir işte onu çıkarırken dikkat ederdi sanki patlamsın diye..zehirlimiymiş neymiş.......

zor pişerdi köy tavuğu ama lezzeti de lezzetti hani........zaten şimdi o tatları almıyorum ....ne tavukta nede başka sebzede,meyvede......şimdi "hey gidi eskiden"muhabbetine girmiycem.....aşağı yukarı hepimiz aynı şeyleri düşünüyoruz çünkü....

aslında alışkanlıklarımın dışına pek çıkmam....yani tavuğu tavuk gibi severim.....değişik şekillere sokmak istemem......ama geçtiğimiz ramazanda denemek istedim......iyiki yapmışım....

zaten canım arkadaşım sofra özlemimde gördüğümden beri aklımdaydı....aslında bi defa daha denemiştim..ama o zamanlar haşlanmış tavuk göğsü ile yapmıştım....oda güzeldi ama butla olan daha hoş oldu....
tavuğun suyu çorbamı yapacaktı..kendisi ise hem böreğim hemde etim olacaktı.....ve başardıda....yiyenlerin çok hoşuna gitti.......görüntü olarak zaten çok güzel oluyor......servis tabağına çok yakışıyor..ve tam bir ramazan yemeği.......eksilerini artılarını tarif sonunda bulabilirsiniz...

teşekkür ediyorum tarif için özlemciğime.......ben farklı bir yöntem kullandım yaparken...

şimdi aşamalarıyla tarifimiz......

malzemeler....
  1. kişi sayısına göre baget but
  2. baget sayısına göre milföy hamuru
  3. butlara sürmek için istediğiniz bir sos(ben pul biber ve kekik kullandım)
  4. üzerine sürmek için yumurta sarısı
  5. ve sapları sarmak için folyo
yapılışı....
  • tavuk butları tuzlu suda haşlanır....
  • ılınınca derilerinden ayrılır(isteğe göre kalabilir)
  • uç kısımlarına folyo sarılır......bagetler soslanır veya baharatlanır....
  • milföyden şeritler kesilir...
  • folyonun sarılı yerinden başlayarak birbirinin üstüne gelecek şekilde tepesine kadar sarılır....
  • yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir....
  • üzerine yumurta sarısı sürülür....
  • önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirilir......
BUZ TORBASINDA TAVUK SUYU

aslında bagetlerin suyuna arabaşı çorbası yapmıştım ama başka bir tavuk suyunu nasıl dolaba koyduğumuda yazmadan geçemiycem.....

ben soğan falan yemediğim için çok sade bi şekilde su ve tuzla haşlarım......haşladığım tavuk suyunu soğuyunca buz torbasının üstüne bir huni yerleştiririm.....bütün gözleri dolana kadar doldururum....ağzını güzelce bağlayıp dondurucuya atarım......yemeklere üçer beşer tablet atarım....

ama bizim evde çok tüketildiği için fazla kalmaz buzlukta zaten onuda söyleyim:))))

TARİFTEN NOTLAR.....
  1. *tavuğu haşlarken tuzunu eksik koymayın....tuzluca haşlanmış bir tavuk çok daha lezzetli olur...(çokda atmayın ama :))
  2. *milföyleri sarıp yumurta sarısını sürdükten sonra misafirlerinizin gelmesine yakın ,veya sizin yemeğinize yakın bir saatte pişirin.....fırından ilk çıktığında çıtır çıtır oluyor.....ama bekleyince yumuşuyor ve tadı sıcakkenki kadar güzel olmuyor.....
  3. *ve milföyünüz taze olmalı......mesela bi kaç sefer buzu çözdürülmüş ve tekrar dondurulmuş milföyler pişirildiğinde hamur gibi oluyor....
  4. *bu sadece bu tarifte değil her tarifte aynıdır....ne kadar milföy kullanacaksanız o kadarını dondurucudan çıkarın....yoksa tarifiniz hamur gibi olur......

18 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Biraz eleştirel bir yorumum olacak.
Yazının birçok yerinde yazım hatası var, sanki sen yazmamışsın gibi :)

Sonra milföy hamuru veya buzluktan çıkarılan herhangi birşey olsun bir kaç kez çözdrürülüp tekrar buzluğa atılmaz. Bakteri üretir ve sağlığa çok zararlıdır. Her ne çözdürülecekse ihyitaç kadar çıkarılır ve ona göre çözdürülür. Aman dikkat..

Folya ise pişen yemeklere birebir temas ettiğinde direk olarak içindeki zehiri geçirir yemeklere, çook zararlı. Önce yağlı kağıt ardından folya olursa daha güzel olacaktır.

Son olarak butlar şahane görünüyor, ben birde yanına fırında patates alayım:)

Ellerine sağlık canım..

Yeşim dedi ki...

Sabah sabah muhteşem bir görüntü ile açtım sayfayı:)
ellerine sağlık benimde arada yaptığım bir tarif çok ta güzel olur.Tavuk suyunu poşetlere doldurmuşsun bende et suyu hazırladım aynı yöntemle nedense tavuk suyu bizim evde hiç artmaz çünkü hemen sıcacık bir çorba olur:))
Sevgilerimle...

Disalce dedi ki...

:))papatyacım ne demek..eleştirisiz olurmu hiç....en doğrusu bu şekilde....gece gece gazel uyanacak korkusundan hızla yazdım...yanlış yerler olabilir....
milföylere gelince tabiki her malzeme kullanılacak kadar çıkarılmalı zaten yazıda belirttim ama bazen artanları tekrar dondurucuya atanlar oluyor..sonrada benim milföyüm yumuşak,hamur oldu diyor..belirteyimde sonra sorun olmasın dedim:))

folyoya gelirsek,valla artık herşeye en pratik yönden yaklaşıyorum.....kızım büyüsünde altına kağıtta koyarız...ama uğraştırır haa...:)))

sağol canım öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

disal ellerine sağlık.nefis olmuş.çok da pratikmiş.

yesildomates dedi ki...

salişim öncelikle zühre pardesü için tebrik ederim...şimdiden güle güle kulanman dileğiyle..
güzele herşey yakışır..:)

milföyleri en kısa zamanda deniyeceğim.. çok pratik ve herzaman yapılabilecek bir lezzet...
ellerine sağlık...çook öpüyorum....

kalpkurabiye dedi ki...

köy tavuğu hikayesi bende hala var:)) köy tavuklarını büyütüyoruz, babam kesiyo annem temizliyo ve çookk zor pişiyoo:)) ellerinndert görmesin biz hep tavuk suyunu dondurma kaplarında saklıyoruz buda ilginç bir yöntemmiş:))

serap uzun--karakazandan dedi ki...

Bende denemem lazim milföylü hic yapmadim tavugu.Ellerine saglik cnm.

Sevgiler...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Disalcim ellerine saglik enfes görünüyor,milföye sekil vermen çok hos olmus sevgiler canim.

Betül İnce dedi ki...

Çok şık olmuş Disl'ciğim, ellerine sağlık.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Çok şık olmuş bu milföy giymiş bagetler... Bi ara ben de deneyim, Papatya prensesin uyarısını dikkate alarak önce yağlı kağıda sarayım :) Ellerine sağlık Salihacığım kocaman sıcacık sevgiler, Gazel Hanımı kokla ve öp benim için... Sevgiler...

Yeşim dedi ki...

Canım seni blogumda mimledim cevaplamak istersen:)

DATLIM dedi ki...

Şok şok şok !!!Çok şık bir kreasyonla karşımıza çıkan tavuk butları yine bizi şaşırttı!!! :) tasarımcımızın yüreğine sağlık

Marifetli Cadı dedi ki...

Yemede yanında yat dedikleri bu olsa gerek, görüntü şahane, sanırım tadı daha da şahanedir. Sizi izlemeye almak daha daha daha şahane.Tekrar görüşmek üzere, hoşçakalın......

Narince dedi ki...

Ben de tavuk suyu olmadan ne çorba yaparım ne pilav. Dondurucuda bulundururum sürekli. Ellerine sağlık komşum.

pelince dedi ki...

Disal nasıl güzel sarmışsın ,terzi gibi vallahi;) çok şık olmuş...
ellerine sağlık..

Kocaman Sevgiler..

Adsız dedi ki...

akşam yemeğe misafirlerim wardı.denedim ve tam puan aldım.:)artık dawet menülerimde faworim bu tarifiniz olucak.elinize sağlık...ayşegül...

Disalce dedi ki...

merhaba ayşegülcüm....
tarifi deneyip beğenmene çok sevindim....tad olarak tavuğun ötesinde değil ama görsellik açısından çok beğenilen bi tarif...
sevgiler canım...:)

Melek* dedi ki...

disalcik samimiyetimle söylüyorum harika olmuş ellerine sağlık ne diyim.ç geçen gün milföyüm vardı belki 15 dk düşündüm e yapayımbu milföyden diye:) iyi akşamlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak