11 Mayıs 2011 Çarşamba

PATATES YUVASINDA KAŞARLI YUMURTA




merhaba arkadaşalar...

kahvaltı+patatesi hepiniz benim gibi çok seviyorsunuz değilmi.........

küçükkende şimdiki gibi patatese bayılırdım..tabiki kızartmasına........helede okula beslenme olarak patates kızartması götürdüyseniz o günün en zengin beslenmesi sizde demektir......zaten beslenme getirmeyen arkadaşlarınızda dibinizde az versene modundadır......vermek istemezsiniz ama küsmelerinden korkarsınız.......

evimizde kardeşlerimlede her zaman kavga sebebim olmuştur.....kim çok yedi ,kim boş boş çatalladı...kahvaltı boyunca kıskanarak yediğim ilk sebzedir:)))))))))))))))

şimdilerde kızartmasını sık sık yapamasamda fırındaki halini bol bol yapıyorum.....

bu tarife bayılacaksınız...görüntü olarak apayrı güzel olan bu tarif tad olarakta nefis....bu güzel tarifi sevgili arkadaşım zeymurandan aldım.....çok memnun kaldım....tarif için teşekkür ediyorum....

tarifi aynen yazıyorum.......
malzemeler.....
  1. 2 orta boy uzun patates(ben 3 doğradım dört adet kafes yaptım)
  2. kaşar rendesi
  3. iki yumurta(3 tane yumurtalı yaptım.bir tanesini sosisli)
  4. yarım çay bardağı zeytnyagı
  5. kekık
  6. tuz

  • patatesler yuvarlak yuvarlak ince ince dogranır(kabukları soyulduktan sonra)dograma tahtasına konularak ince ince julyen şeklınde dogranır
  • patatesın üzerine tuz zeytınyagı kekık gezdırılıp karıstırılır.fırın kabına düz bir şekılde sıra sıra yerleştırılır
  • bu patates sırasının uzerıne karşılıklı kenarlara da patates dizilir(yanı patatesler enıne ve boyuna sıralanır)
  • son olarak dıger ıkı kenara patatesler sıralanır, kısacası yuva oluşturulur.
  • onceden ısıtılmıs 200 derece fırında patatesler yumuşayıncaya kadar pişirilir

  • fırından alınır,ortalarına(yuvalarına)kaşar rendesi serpiştirilir,hafifce elımızle bastırarak gırıntı olustururuz yumurta için

  • kaşar rendesinin üstüne yumurta kırarız ,biraz tuz serpiştiririz fırına tekrar verırız.
  • yumurtayı ne kadar sure ile pişirecegınız sızın yumurtayı nasıl sevdıgınıze bağlı.
  • maydonoz ve dere otuyla (taze soganla) süsleyerek servıs yaparız


kızımın isteği üzerine birini yumurtalı yerine sosisli yaptım......önce sosisi kaşarın üzerine rendeledim.......çok hoş göründü...ama elimde bi sosis kalmıştı üzerine öylesine attım:))))

(zeymuran arkadaşımın notları)
not:
  1. julyen dogradıgınız patateslerı tepsıye sıralarken aynı boy olanları seçın
  2. ben patateslerı dogardıktan sonra yıkadım ıyıce yapışmasını istıyorsanız patateslerı yıkamayın,içindekı nişasta akmayacak boylece bırbırıne daha kolay tutunacaktır
  3. dilersenız kaşar rendesinden önce pastırma dızıp en son olarak yumurta kırabılırsınız

32 yorum:

Aycan dedi ki...

sÜPER BİR ŞEY OLMUŞ BU.Ellerinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

kuş yuvası gibiii çok şeker canımm ellerine sağlık :))

LaMa dedi ki...

cidden cok guzel olmus Saliha'cigim.
anlatimin da ayni laboratuvar kitaplaridakiler gibi geldi:)

mutfagabuyrun dedi ki...

harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Gönülünce dedi ki...

Görüntüye bayıldım bu lezzete bayılmıyacak yoktur herhalde...Nefiss olmuş ellerine sağlık arkadaşım...

Sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

SAHANE OLMUS CANIM BAYILDIM
ELLERINE SAGLIK HEMEN DENENECEK
SEVGILER

Serap Uzun karakazandan dedi ki...

Ellerine saglık Disalim, çok değişik olmuş deneycem ilk fırsatta :-)
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

ayy çok güzel olmuş bunlar canım ellerine sağlık
sevgiler

Halenze dedi ki...

devrem gerçekten çok şık bi sunum harika bi yemek. ben bunu kahvaltıya bırakmam akşam yemeğine de yerim:)) ellerine sağlık..

zeymurancafe dedi ki...

disalcim ellerıne sağlık çok güzel yapmışsın,beğenmene sevindim,sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Süpper olmuşş.. Bayıldımmm!! Ellerine sağlık canım.
Sevgiler.

zerrin-misss dedi ki...

canım disalim, şahane bir fikir. Mutlaka yaapacağım. Zaten en sevdiğim yumurta çeşididir patatesli yumurta.

öpüyorum yanaklarından.

Sanattryemek dedi ki...

harika bir sey olmus,kim dusunmusse eline sagli,sizede paykastginz cin tesekkur ediyorum..

CANBOGAZDAN dedi ki...

Bayildimmm :)
Cok canim cekti ama bu saatte de olmaz ki :((

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok hoş süper bişey olmuş canım bizlerde patatesciyizdir böylede muhakkak denemeliiyim ellerine sağlık
selamlar

Unknown dedi ki...

Benim ufaklıklara yapmalıyım bu tarifi kesin bayılırlar.
Çokda iştah açıcı görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

yemekbiraşk dedi ki...

bayıldım:) çok güzel fikir:)
eline sağlık
sevgiler..

Serap dedi ki...

Çok şık olmuş. Hayal gücünüze bayıldım. Kırk yıl düşünsen aklıma gelmezdi doğrusu. Ellerinize sağlık.

yesildomates dedi ki...

canım yaa bunlar müthiş olmuş..ellerine sağlık...

Aysultan... dedi ki...

Ayy bende yapıcam,çok güzel görünüyor canım:) ellerine sağlık:)

Cocukla Cocuk dedi ki...

ben yumurta sevmem ama bana bile cok guzel gorundu ellerine sağlk

Tarifname-SEDA dedi ki...

Ne kadar güzel bir tarif. Bayıldım bu fikre :) Ellerine sağlık

Sevgiler

LaMa dedi ki...

Gozlerim yasli degil,
Icime akittim gozyaslarimi...
Saliha beni almamis listesine
Nerelere vurayim basimi:)))

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Çok beğendim ellerine sağlık sunum da nefis benim dombililere yapmalı sevgiler...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

yaaratıcılık budur...ellerinize sağlık...enfes görünüyor....

Nalan Ünal dedi ki...

Bu sunuma ba-yıl-dım! Teşekkürler paylaştığın için, mutlaka deneyeceğim.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Kahvaltı için nefis bir tarif, ellerine sağlık.
Üstelik patateslerin fırında pişmesi, önceden kızartılmaması tarifi daha sağlıklı yapmış.

tugbatugba dedi ki...

yumurta yemiyorum ama fikre bayıldım sosis sucuk vs. gü
zel olur ıspanak bilem olur ellerine saglık...

Rengarenk Hobiler dedi ki...

Uufff çok lezzetli görünüoyr. Kızıma hemen yapacağım. Harika bir tarif. Ellerine sağlık

Saliha dedi ki...

adaşşş ellerine sağlık muhakkak denıcem:):) agzım sulandı...

Adsız dedi ki...

Deniz
Denemenizi tavsiye ediyorum. 1 aydır pazar kahvaltılarımı süsleyen şık bir menü oldu. Misafirlerime de yapacağım. Tarifi paylaştığınız için teşekkürler :)

Unknown dedi ki...

Şuanda fırında pişiyor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak