14 Haziran 2011 Salı

KAHVALTI-FIRINDA DOMATESLİ PATATES

merhaba arkadaşlar...

eh artık yaz tam anlamıyla geldi.....kimi yerlerde hala yağmur yağsada benim yaşadığım yerde denize haftalardır giriliyor....

yazın gelmesi artık ağır yiyeceklerin yerini hafif kahvaltıların alması demek oluyor........şimdi benim kahvaltım hafif değil ama azcık ondan azcık bundan derken orantılı bir kahvaltı yapmış oluyorsunuz.......

benim önerim kahvaltı sofrasında ağır olan yiyecekleri az tutmada fayda var......çeşit çok olsun ama porsiyonlar az olsun.......hem çeşit çok olunca gözünüz karnınızdan önce doyuyor ve yemeden şişiyorsunuz:))))

sofranızda yeşillikleri fazlaca tutun.......ben çok salata sevmememe rağmen sofradaki renk cümbüşüne dayanamıyorum ve yeşilliklerden yiyorum......üzerlerine sarı limon dilimlerindende koyun ki rengarenk görünsün:)))

tabaklarınızın rengi ,masa örtünüz beyaz olsun..sofra sade görünsün....dikkati çeken tek şey yiyecekler olsun......

yenmeyeceğini bildiğiniz halde çeşit çeşit reçel koyun minik kaselerde......peynir mutlaka bi kaç çeşit olsun......bi sofrada en sevdiğim şey peynir tabağıdır......

siyah zeytini soslayın......geniş tabaklara koyun....şu sıralar çıkan benimde ara sıra kullandığım uzun kıvrık zeytinlikler var onlar görüntü olarak güzeller ama çekicilik maalesef yok....ondan zeytin yemeyi sevmiyorum bana gelenlerde pek yemiyor onu farkettim....zeytin tabağınız büyük olsun.zeytinler zeytinyağından dolayı parlasın sofrada:)üzerine baharat atmak size kalmış...mesela azcık çemen karıştırabilirsiniz harika oluyor.....

neyse ben bu saydıklarımın çoğunu yapmadım ama genelde uygularım..çok şatafatlı bir sofra değil....ama fazlasıyla doyurucu bir menü.....

YUMURTA DOLMASI



çok çeşitli yumurta dolmaları var...ben sade olarak mayonez ekledim.......üç adet yumurtayı haşladım..uzunlamasına tam ortadan ikiye kestim....sarılarını çıkarıp mayonez ,tuz ekleyip sarıları tekrar yuvalarına doldurdum.....ama benimki biraz sıvı oldu güzel dolduramadım...tadını çok sevdim..sık sık yapmayı düşünüyorum.....

SOSİS KAVURMASI

bi özellik katarak yapmadım sosisi....yuvarlak doğradım.....az yağda kavurdum......üzerine mayonez ketçap sıktım..aslında domatesli soslarda nefis oluyor........

FIRINDA DOMATESLİ PATATES

malzemeler.....
  • patates
  • domates
  • yeşil biber
  • tuz
  • zeytinyağı
yapılışı....
  1. kişi sayısına göre patatesler soyulur,doğranır,yıkanır.....
  2. üzerine zeytinyağı ve tuz eklenir....
  3. doğranmış domates ve biberlede harmanlanarak yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yayılır...
  4. önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında pişirilir......
not...
  1. patatese az tavuk eti ekleyebilirsiniz çok güzel oluyor....
  2. veyada fırından çıkarmadan az önce sosis ekleyebilirsiniz...çocuklar çok seviyor..
  3. domates güzel bir tat veriyor ve hafif yumuşak olmasını sağlıyor..ben böylesini çok seviyorum...
  4. baharat ben eklemedim ama kekik ,pul biber çok yakışıyor zaten.....bazen sade yemek hoşuma giderde:))

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Bu sofra benim için hazırlanmış sanki :))
En sevdiğim üçlü bir arada :)
Patates,yumurta ve sosis..
Ellerine sağlık canım,sofraya uçuvermek geldi içimden :)
Daha erken görseydim,öğlen yemeği yerine bu nefis patates tarifini ve diğerlerini yapardım :)
Yarına inşAllah..
Mutlu günler diliyorum..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

merhabalar canım benimiçin her öğün önemlidir ama kahvaltı birinci sırada gelir
çok lezzetlerle dolu bir sofra ellerine sağlık sevgiler

CANBOGAZDAN dedi ki...

Sofra boyle guzel olunca insanin once gozu gonlu senleniyor :) Ellerine saglik canim...

MUTFAKISTAN dedi ki...

EN GUZELI SANA KAHVALTIYA GELEYIM BEN CANIM HARIKA HAZIRLANMIS
ELLERINE SAGLIK
SEVGILER

Adsız dedi ki...

hafta sonu çoluk çombalak hep birlikte sizdeyiz...))) şaka bir yana.emanetini sanırım kendi elimle getireceğim ,hemde kahveni içerim...

hamiyet

Serap Uzun karakazandan dedi ki...

Ben de tam aksine kahvaltıya misafirim geliyorsa kızartma yaparım :-)
Fikirlerin çok güzel cnm aynı patatesler gibi eline sağlık arkadaşım...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Oooo, afiyet olsun.
Ne güzel bir kahvaltı masası bu böyle, hazırladıklarında birbirinden nefis görünüyor, ellerine sağlık.

Halenze dedi ki...

Devrem, gene ben:)) ben bud edikelrini harfiyen yapıyorum hiç akln kalmasn devrem . istanbula düşersen sana bende böyle bi şahane sofra kurarım. en sevdiğim şey kendime değil de misafire kahvaltı sofrası kurmak. inan o sofrada olmak isterdim.. çocukluğumu hatırladım birden ..Ellerine sağlık..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak