10 Haziran 2011 Cuma

TENEKEDE TAVUK

tenekede tavuk

işte bizim tavuğun son hali....

pişme zamanını tam tutsakta rüzgarın etkisiyle sıcaklık tavan yapmış......
.misafirlere rezil olduğuma mı yanayım yoksa aç kaldığımıza mı.

korkmayın deneyin...


ama kontrol etmeyi unutmayın.eğer nar gibi kızartmayı başarırsanız ne kadar nefis olduğunu anlayacaksınız...


öyle kendimizden emin açtık ki tenekeyi içinden harika nar gibi tavuk çıkacak zannettik...ve sadece o gün havamızı aldık:)))








herkese merhaba.........

ailemin ziyarete geleceğini söylemiştim.........geldiler...................çok güzel zaman geçirdik...................öpüştük koklaştık............annemi çok özlemiştim......................babacım gelemedi işlerinden dolayı ama onunla da telefonda görüştük..............abim kuzenim ve aileleri ile beraber kalabalık eğlenceli bir ortamımız oldu.............


gittikleri gün pikniğe gittik...........hava buz gibiydi.............ateşin başında ısınmaya çalıştık...........ama bu kadar güzel bir piknik hatırlamıyorum....................sizlere afiyetle yediğimiz tavuktan bahsedeceğim...................



daha önce defalarca yaptığımız ve yine misafirlerimize özenle yapmaya çalıştığımız tavuğumuz nasıl mı oldu......önce yapılışını okuyalım...:)


tenekede tavuk8


  1. tavuklar temizlenir,yıkanır,baharat ve tuz ile tatlandırılır......


tenekede tavuk7


  1. toprak biraz eşelenir,y şeklinde bir çubuk toprağa çakılır........


tenekede tavuk6


  1. tavuk tam üstüne geçirilir......tavuk denize karşı konulur ki manzara seyretsin canı sıkılmasın:))))


tenekede tavuk5


  1. teneke dikkatlice tavuğun üstüne kapatılır.........


tenekede tavuk4


  1. toprağa değen kısmı çamur ile doldurulur..........odunlar etrafına dizilir.


tenekede tavuk2


  1. yakılır ve 40 dk. pişirilir.....


tenekede tavuk1



  1. biber ve patlıcanlar köze atılır mis gibi kokusu koklanır.yaklaşık 40 dakika pişmesi beklenir....sonrasında teneke çıkarılır.kızarmış tavuğumuz biber ve patlıcanlarımız afiyetle yenir...

eğer tavuklar yanmassa tabi..........:)



4 yorum:

Adsız dedi ki...

Sitenizi yeni keşfettim ama inanın tarifden çok içten yazınıza gülmekten öldüm şuan işyerindeyim herkes acaip acaip bakıyor bence tarif öncesi yazılarınız en az tarifler kadar güzel özlem ben

Disalce dedi ki...

merhaba özlem..öncelikle bloğum için yazdığın sözlerden dolayı teşekkür ediyorum..inan bu tür yorumlar beni çok mutlu ediyor...

tekrar güzel sözlerin için teşekkür ederim....ve her zaman beklerim..:)

as dedi ki...

tuttum panpa da , yorum kısmı olmamıs yaa

Disalce dedi ki...

merhaba as...
yorum kısmı derken tarif anlatımımdan mı bahsediyorsun..bloğu ilk açtığım günlere ait bir yazı..tekrar yükledim ve biraz basitçe olmuş olabilir...diğer yazılarımı okuyunca bunun arada kaynadığını göreceksin:))
yorum kısmı için önerilerin varsa dinleyebilirim...yorumun için teşekkür ederim.....:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak