15 Haziran 2011 Çarşamba

SÜT KABAĞI TATLISI


geçen yazlardan kalma bi tarif......fotoğrafını gazel yeni doğduğunda çekmişim....demek ki baharda yapıp yemişiz.....

zamanında tarif eklemeyi beceremediğim için böyle küflendiriyorum arşivimde.....süt kabağını pek tanımam...bi tanıdığımızın vermesi üzerine ,anneminde aa ben bunu biliyorum bu süt kabağı demesi üzerine denenmiş bir tarif....

bir sene geçmesine rağmen tadını hatırlıyorum...:))))normal bal kabağına benziyor tadı....gayet güzel.....bebekler için çok güzel bir meyve püresi aslında........gazel yeni doğduğu için ona yediremedim ama şimdi olsa şapur şupur yer herhalde......

hani özellikle satın alıp yaparmısınız bilmem ama sizede bize olduğu gibi hediye kabak gelirse denersiniz belki......tarifi annemin yaptığı gibi kaba taslak anlatacağım......tam bir oran vermek zor ama yinede aşağı yukarı yaptığımız oranları yazayım.......

malzemeler...
  • 1 adet süt kabağı(boyutu orta boy kavun kadardı)
  • 1 su bardağı kadar şeker(damak tadınıza göre ayarlarsınız)
  • 1 su bardağı süt
yapılışı......
  1. kabak soyulur,yıkanır ve az su ile kısık ateşte haşlanır......
  2. şekeri ve sütü ilave edilir.....biraz daha kaynatılır....
  3. arzuya göre püre halinde veya doğranmış haliyle soğuyunca servis edilir....

4 yorum:

Halenze dedi ki...

Devrem nerden bulursun böyle tarifleri. ben şimdi nerden alıcam süt kabağını yada nerden bulucam bana bunu hediye edicek birini:)) artık bi el atarsın bu çağrıma:)) devrem dedik bağrımıza bastık. süt kabağım benim pardon süt kardeşim diycektim:)) Ellerine sağlık devrem. eminim harika bi lezzettir..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Sanırım su kabağının daha koyu renkli olanı?

Rengi pek güzelmiş. Ellerine sağlık canım..

hanimeli21 dedi ki...

Bu annelerin tanimadigi bilmedigi birsey ciksa sasarim zaten, onlardan bizler de ogreniyoruz, insallah bizden sonraki nesiller de en azindan biz kadar saglikli beslenebilse keske.Annenin de senin de ellerine saglik, bir gun bana da Fransa nin gobegin de birisi sut kabagi hediye eder de ben de denerim( dusunmesi bile komik).
Gazel i takip ettigim kadariyla bizden coook hizli biz daha bu hafta yuruduk.
Asya yi da Gazel i de bol bol optum.

birsence dedi ki...

buna bittim işte:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak