19 Haziran 2011 Pazar

MENEKŞELİ SÜTLÜ TATLI

merhaba arkadaşlar....

yine Hamiyet hanımdan harika bir tarif getirdim sizlere......geçen seferki kreplerinden sonra bu tarifede bayılacaksınız......sağolsun sizler için yapmış fotoğraflamış bana göndermiş...çok teşekkür ediyorum....

bende denemek için savırsızlanmıştım ama menekşe çiçeğim olmadığı için yapamadım....belediyenin yol kenarlarına ektiği menekşelerdende bi türlü aşıramadım:)))))eve gidene kadar solar diye korktum.....

ama siz acele edin menekşe zamanı ne zamandır bilmiyorum....bizim belediye geçenlerde yol kenarlarını çapalıyordu ve gitti canım menekşeler dedim ben:)))))hala deneme şansım var ama..aklımda....

bu güzel fotoğrafları ekledim belki sizler yaparsınız.....benim aklımdada bütün pastaya uygulamak var...tabi önce yeni bir kelepçeli kalıp almam lazım..benimki sizlere ömür olduda:))))

menekşe konusunda tereddütünüz olmasın ..yenilebiliyor.....bi sitede daha görmüştüm ..menekşeleri yiyorlardı......bence sunumu harika olan bir tatlı...misafirlere çok hoş bir süpriz....korkmadan yiyebilirsiniz.....ben yemedim daha ama yiycem :)


tarifini tam olarak almadım......olay, en üstte menekşe ,bi altında jöle ve en altta muhallebi veya puding olarak yerleştirmede ....

yinede kabaca yazacak olursam......

yapılışı............

  • istediğiniz herhangi bir kalıba veya kaseye menekşeleri ters şekilde diziyorsunuz.....(kaseyi çevirdiğimizde menekşeler yukarı bakmalı)
  • üzerine hazırlanan muzlu jöleyi paylaştırıyoruz.......ve dolaba soğuyup donması için kaldırıyoruz.......
  • bu arada arzu ettiğiniz bir puding veya muhallebi hazırlıyorsunuz....ve donan jöleli menekşelerin üzerine döküyorsunuz......yine donması için buzdolabına kaldırıyorsunuz.....
  • servis edeceğiniz zaman ters çevirerek ikram ediyorsunuz:)
  • jölenin kolay çıkması için kaseleri kaynar su üzerinde biraz bekletebilirsiniz.....
daha ayrıntılı tarif için benim denememi bekleyebilirsiniz.....ya da hamiyet hanımdan tam tarifi isteriz :)))))))

ben şimdilik fikir olması açısından ekledim bu tarifi.....ilk denemem sonucunda daha ayrıntılı olarak anlatırım..herkesin bi muhallebi tarifi vardır..ve jöleyi nasıl yapacağınız aldığınız ürünün arkasında yazar....gerisi sadece çiçeğe kalmış.....haydi kolay gelsin sizlere......

sizde benim gibi diğer çiçeklerde yenir mi acaba diye düşündünüzmü hemen:)

11 yorum:

bir dilim bir tutam dedi ki...

Bu fikire bayildim...Paylasimin icin tesekkürler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Marketlerde yenilebilir çiçek satılıyor zaten :) Menekşe katliamına gerek yok yani.

Hoş bir sunum olmuş. Hamiyet hanımın ellerine sağlık..

mutfagabuyrun dedi ki...

marketlerden alınan olması güzelmiş.bulursam bende deneyecem.çok güzel görüntü.bayıldım doğrusu.yapan arkadaşın ellerine sağlık canım.sevgiler.

marifet ellerimizde dedi ki...

merhaba sızı yenı kesfettım hemende ızlmeye aldım .yaptıklarınız cok guzel.ellerınıze saglık.bende beklerım ..sevgıler:))))))))

yemekbiraşk dedi ki...

ne muhteşem bir görüntü eline sağlık canım..
sevgilerimle..

CANBOGAZDAN dedi ki...

Goruntusune bayildim, yapan eller dert gormesin :)

mutfaksoleni dedi ki...

çok güzel olmuş.aranıza yeni katıldım.ziyaretini beklerim

Cocukla Cocuk dedi ki...

aa harika kırk yıl dusunsem aklıma gelmezdi...mukemmel gorunuorlar

zelis dedi ki...

merhaba:)simdi benimde bir blogum var bloguma beklerim..ziyaretleriniz memnun edecektir;-)
icimdengecenler-zelis.blogspot.com

zeymurancafe dedi ki...

canım daha kreplerı yapacagım bır de bu çıktı alt kat komşumun menekselerı var fark ettırmeden onları mı yolsam acaba:)ama krep yapacagım zaman mutlaka senın tarıfını deneyecegım,aklımda.bu tarıfe de ozellıkle sunuma bayıldım mısafırlerıme yapsam ne hoş olur SÜPER...(marketlerde satılması güzelmiş ama ben kucucuk bır yerde yaşıyorum bızım marketlerde ancak ekmek yogurt peynır yumurta oluyor bana tek çare kalıyor komşumun çiçeklerını yolmak:)öpuyorum canım

Disalce dedi ki...

:))zeymurancım bende daha denemedim ..bizim marketlerdede gözüme çarpmadı açıkcası.....bende belediyenin ektiği bahçe çiçeklerine göz dikmiş durumdayım....canım en fazla 5-8 tane alırız zaten:))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak