31 Ekim 2011 Pazartesi

KELEBEK PASTA

kelebekpasta

merhabalar..hayırlı sabahlar ve de iyi hafta başları:)))

bayrama çok az kaldı...aslında güzel bir tatlı tarifi vermek isterdim ama daha kendimde yapmadım bişey......

inşallah bi kaç gün öncesinden yapar paylaşırım.....normalde her bayram ailelerimizin yanına gittiğimiz için hiçbir hazırlık yapmazdım ama bi kaç bayramdır evimde giriyorum bayrama....dolayısıylada hazırlık yapmak durumunda kalıyorum.....

biraz nasıl hazırlanmalıyız ondan bahsedelim.....
  • şerbetli tatlı olmazsa olmaz olmuş.......bi şekilde şerbetli yaparız....ben bu sene şerbetlinin yanına minik porsiyonluk pastalar(kanapeler) yapmayı düşünüyorum.....
  • truff da güzel bir seçenek olabilir.......
  • salata olarak mesela bu sene sarma sarmayalım...güzel bir rus salatası olabilir...yine küçük kaselerde sunulan....
  • geçen sene yaptığım ve çok sevilerek yenen yine mini sosisli poğaçalardan yapmaya ne dersiniz...hem tatlı yemekten sıkılan mideler için nefis gidiyor...
  • birde yanına kavurmalı pirinç pilavı olursa nefis olur işte o zaman....
bende bugünlerde blog blog gezip değişik neler yapabilirim onlara bakacağım......

zor bi hafta.......herkese şimdiden kolay gelsin.......szilerde yorumlara yaptığınız sevilen tarfileri yazabilirsiniz.......blog sahibi olmayan arkadaşlara fikir olur......

şimdide basit bir kekin kelebeğe dönüştüğü anı görelim:))

artık bilmeyen yok.....ama ya varsa:)))))sıradan bir keki çocuklarınıza daha şirin gösterebilirsiniz..hatta onlara süslemesini yaptırabilirsiniz........bazen ana sınıfında annelerden etkinlik isterler.......bir hazır pastaban alarak çocuklara basit kelebekler yapabilirsiniz.........

kelebek pasta yapılışı

malzemeler.....

pandispanya için...
  • 5 adet yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket kab.tozu
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
ganaj(çikolatalı krema) için.....
  • 1 paket 200 ml. sıvı krema
  • 80 gr. bitter çikolata
üzeri için......
  • 1 poşet krem şanti
  • 1 su bardağı süt
  • süslemek için çikolata , şekerleme arzuya göre ne isterseniz.

yapılışı.....
  1. kek için şeker ve yumurtalar krema haline gelene kadar iyice çırpılır....
  2. yağ,un ve kabartma tozu ilave edilir...kakaoda eklenerek kek 26.cm lik yuvarlak yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş kalıba dökülür...
  3. önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında pişirilir.....
  4. krema için krema kaynama noktasına gelene kadar ısıtılır....ocağın altı kapatılır .içine çikolata atılır..eriyince soğuyup katılaşması için dolaba kaldırılır....
  5. üzeri için krem şanti üzerindeki tarife göre süt ile çırpılır....
  6. pişen kekimiz enlemesine ortadan ikiye kesilir....sonrada tam ortadan yine ikiye bölünür..
  7. birinci kat yarım daireler birbirine ters olarak çevrilir.......ilk kanatlar oluşturulur..
  8. üzerine bi kat krem şanti sürülür...sonrada çikolatalı krema sürülür.....
  9. sonra diğer kek parçalarıda aynı birinci gibi diğerlerinin üzerine kapatılır....krem şanti ile kaplanır....
  10. kanatlardan istediğiniz bi yerden iki kanattanda üçgen kesilir...kanat daha güzel görünsün diye..
  11. arzuya göre kanatlar süslenir......ben çikolata rendesi ile kenarları yaptım..şekerler ilede rengarenk bi görüntü olsun istedim.
not.....
  1. çikolatalı krema yerine kakaolu puding veya kakaolu krem şanti kullanabilirsiniz...
  2. ben keki keserken biraz acele etmiş olabilirim..en başta ortadan kesmek yerine kremalar sürüldükten sonra da ortadan ikiye bölünebilir......ama kremalı haliyle hareket ettirmek daha zor olabilir tabiki..
  3. ben süslemesi ile fazla ilgilenemedim..daha şık süslemeler yapılabilir...

11 yorum:

halenze özlem dedi ki...

devrem tebrik ediyorum ben elime kalem alıp çizemem kelebeği sen bide pastada şekillemişsin:)) ellerine sağlık..

canimçektipişirdim dedi ki...

süper olmuş ellerine sağlık..

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canımm..çok şirin olmuş ..s.sevgiler

birincisin dedi ki...

kanatlanıp uçacak kadar kelebek,harika ellerinize sağlık...

Gönülünce dedi ki...

Bayram hazırlıklarında sana kolaylıklar dilerim...Pastan hatika olmuş çocuklar çok beğenmiş olmalı:))...Ellerine sağlık canım...

Sevgiler...

bırtutamkekik dedi ki...

disalcimm bu nee bir pasta böylee:))
kızımın çığlığını duymuşsundur umarım:))
bayram telaşını evimde hazırlıklar yaparak geçirmeyi çok isterdim.
yıllardır hep ailelerimizin yanında oluyoruz bu güzel günlerde...
birlikte geçirilen bayramların tadı bir başka gerçi aileler ile...
nice güzel bayram telaşlarına inşallahh sevdiklerimizle canımm....
gönül dolusu sevgilerimle...

TuruncuTatlar dedi ki...

eline sağlık canım çok güzel olmuş emeğine sağlık sevgiler...

cincinsfikirli dedi ki...

harika olmuş, kızımın en sevdiği pasta modeli..

cincinsfikirli dedi ki...

yaa...aramızda kalsın da beni ayıplama ama adın Saliha ve blogun adı dişal nedendi, hatırlayamıyorum, şu profile biraz daha senle ilgili açıklama istiyoruuuuz:))))

Disalce dedi ki...

:))canım evet adım saliha...blog adım disal....bloğu ilk açtığımız zamanlarda çok sevdiğim bir arkadaşımla isimlerimizi birleştirmeye karar verdik....dilek ve saliha isimlerini birleştirdik...di-sal oldu.....isimle bütünleştim ...disal başlı başına bir isim gibi oldu bana....:))))

Disalce dedi ki...

aşkolsun neden ayıplayım hem....hepimiz birbirimizin adını takma adını her zaman merak ederiz..hatta bazen çoğu kişinin adı belki yorumlarda geçmiştir diye eski yazılara kadar okurum...açıklama konusunda haklsın...o kısımla fazla ilgilenmiyorum galiba..ilk ne yazdıysam kaldı resmen:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak