28 Kasım 2011 Pazartesi

TAVUK CİĞERİ SOTESİ

tavuk ciğeri sote



bizim evin bazı kuralları vardır......bu kuralları özellikle koymadık tabiki..zamanla yerleşmiş haberimiz yok:)

mesela eşim okulda nöbetçi olarak kaldığı zaman kızımla makarna ve puding günümüzdür....

pazartesileri balık pişer...en çok da hamsi .....hamsinin yanına mercimek çorbası....bol rokalı salata..............

her akşam çay partileri olur....son aylarda alışkanlık yapmaya başladı..her ne kadar çok çay tüketmesekte küçük demliğimiz her akşam tıkırdar......yanına mutlaka disal pastalarıyla...


ve hafta sonu mutlaka market gezilir.ister alışveriş yapılsıın ister yapılmasın......ama mutlaka tavuk ciğeri alınır....sotelenir..çayla veya ayranla ve sıcacık fırından alınmış taze ekmekle bandıra bandıra yenir......ya cumartesi ya pazar bu ciğer pişer .....eşimde kızlarımda bende çok severiz...


artık bu kadar çok yediğim bir yemeği eklemeden olmazdı...soğansız sarımsaksız olurmu hiç demeyin......siz her zaman ki gibi soğanla yapın.......afiyet olsun...

malzemeler......
  • bir paket tavuk ciğeri....(300-400 gr)
  • 1 adet sivri biber
  • 2 adet orta boy salkım domates
  • tuz,zeytinyağı
  • maydonoz
yapılışı....
  1. yıkanmış yağları temizlenmiş ciğerler doğranır...
  2. kızdırılmış zeytinyağında kavrulur.....
  3. suyunu salıp çekmeye başlayınca ince doğranmış yeşil biber eklenir.....
  4. birazda biberle kavrulduktan sonra ,doğranmış domatesler eklenir...
  5. tuz ilavesi ile domatesin suyu çekmeye başladıktan sonra altı kapatılır...
  6. üzerine doğranmış maydonoz serpilir...
not.....
  1. maydonoz çok yakışıyor....
  2. baharat koyarak asıl ciğer tadını öldürmek istemedim..ama siz ekleyebilirsiniz...kekikde çok yakışıyor.....
  3. zeytinyağı ne çok ne az olmalı.....bir pakete bir türk kahvesi fincanı zeytinyağı ekliyorum galiba...bi dahaki sefere ölçerek koyarım ve buraya daha net bir bilgi eklerim....


13 yorum:

pembe kekik dedi ki...

Ellerinize sağlık.Çok nefis görünüyor.

Unknown dedi ki...

Ellerine emeklerine saglik canim nefis görünüyor .Afiyetler olsun hayirli aksamlar öptüm.

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Bayılırım ben buna. Ellerinize sağlık :)

kalpkurabiye dedi ki...

bizim evde de pişiyor bu ciğer ben ağzıma sürmesem de eşim seviyor onun için yapıyorum:)
ellerine sağlık canımm:)
biizmde küçük demlik tıngırdıyor akşamları bu arada:)

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

afiyetlet olsun muhabbetiniz bolsunlar,ellerinize sağlık:)))

birincisin dedi ki...

zamanla yerleşen kurallar bizim evde de vardır:)yılların alışkanlıkları:)ellerinize sağlık..yemeğiniz çok lezzetli görünüyor afiyet olsun:)

Gönülünce dedi ki...

Galiba her evde böyle alışkanlıklar zamanla oluyor ben çok severek yaşıyorum bu alışkanlıkşları...Ah Disal'ciğim soğansız hiç bir şey düşünemiyorum çok seviyorum çokkk...Senin gibi bir akrabamızın evindede hiç kullanılmıyor alışılıyor herhalde zamanla diyorum...Ben mümkünse soğanlı ciğer alayım...Nefis ciğerin için ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

evde herkes sevince bir ritüel haline geliyor tabi...ama bizde sadece ben sevdiğim için maalesef bu kadar sık yapamıyorum...size afiyet olsun...ellerinize sağlık...sevgiler

made in funda dedi ki...

nefis yapmışsın.ellerine sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

evlerin dumanı hep insanlara göre tüter der valide sultanım..
bunlar güzel şeyler disalciğim...

yeterki ağzınızın tadı hiç eksilmesin..
çOK SEVGİLER .. Afiyetler olsun.

bırtutamkekik dedi ki...

cann kurbann böyle alışkanlıklara disal,im:)
ciğeri bir ben sevdiremedim kızıma...
oğluş sağlıklı diye itiraz atmeden yer,ama kızım....
nuhh der peygamber demez ciğer konusunda..
elerine sağlık canısı..
pekk bi lezzetli görünüyor:)
banmak istediğim ekmeğimi bende:)
kucak dolusu sevgilerimle...
:))

ozguluntarifleri dedi ki...

ellerime saglik Disalcim nefis gorunuyor bende pilavlisini yapiyorum..
sevgiler.

zeymurancafe dedi ki...

canım ben cıger sevmem ama harıka olmus goruntu süper cok guzel yapmıssın ellerıne sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak