22 Mart 2012 Perşembe

ÇİKOLATA SOSLU, VİŞNELİ KEK


sabah erkenden pc başına geçtim.....bi tarif ekleyeyim dedim......önceki eklediklerime baktım..tuzlu ağırlıklı eklemeler yapmışım....

tatlı bişeyler olsun dedim.....arşivin altını üstüne getirdim.......yok kalmamış tatlı bir tarifim......bende zannediyorum ki arşivde yayınlanacak bi dolu tarif var.....meğer hepsi tuzlu ve yemek olarak kalmış...

demek ben akşamları çayın yanına hep bisküvi falan koymuşum......:) hiç pasta tatlı yapmamışım....

bu tarifi buldum...aralara sıkışıp kalmış.......daha öncede verdim bu tarifi ama hem siz hatırlayın hem bende daha çok keke benzeyen bu tarifi arşivde küflendirmeyeyim........

bu keki çok seviyorum....daha önce bi kaç kez daha yaptım.....

bu tarife ne isim verecğimi bilemiyorum...kek,pasta ,turta....

daha önce yapıp yayınladığım turtaya çok benziyordu onun için onun adı çikolatalı vişneli turta olmuştu....ama bu daha çok kek gibi oldu......kullandığım kalıp daha küçüktü galiba.......

yapılış aşamaları diğer tarifimde var.....

malzemeler....kek için...

  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker(bardağınız küçükse 1 buçuk)
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu,1 paket vanilya
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • un(ne çok katı, ne çok akıcı olacak şekilde ayarlayın)
içi için....
  • 1 paket dr.oetker çikolata sosu(toz halinde)
  • 2,5 su bardağı süt(sosu pişirmek için)
  • 1 su bardağı dondurulmuş vişne(mutlaka olmalı)
yapılışı......
  •   kek malzemesi çırpılır....yağlanmış tepsiye kek hamurunun yarısı dökülür..(fırının kendi tepsisinden daha küçük bir tepsi olsun)




  • hazır çikolata sosuda pişirilerek hafif ılınınca içine vişneler katılır....sosda yarısı tepsiye dökülmüş kekin üzerine dökülerek yayılır.....

  • kalan kek hamuruda tekrar çikolatalı sosun üzerine yayılır.....
  • 180 dereceli önceden ısıtılmış fırında pişirilir.....
not..... 
  1. çok büyük bir tepsi kullanmamama rağmen tepsi büyük geldi....arzu ettiğiniz herhangi bir kalıpta deneyebilirsiniz....
ŞİMDİYE KADAR YEDİK AMA ARTIK YEMEZLER DİYORSAN.....

    11 yorum:

    Unknown dedi ki...

    Çok değişik harika bir kek bu Disalcim. Vişne-çikolata ne kadar yakışıyorlar değil mi?

    Ellerine sağlık canım..

    O tabak bitecek dedi ki...

    devrem amma atraksiyonlu bişey bu ellerine sağlık. Benim de yapılacaklarımın arasında artık:)

    Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

    Canım,
    Kek nefis görünüyor, ellerine sağlık.
    Benim arşivde de kış sebzelerinden oluşan sezon tarifleri birikti.
    Birde balık yasağı başlamadan verilecek 2 balık tarifim var.
    Tatlı tarifleri de var ama onlar her mevsim bulunan malzemelerden oluştuğu için gönül rahatlığı ile bekletiyorum.

    YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

    Nefis bir kek olmuş canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    zeymurancafe dedi ki...

    canım boyle tarıfe can kurban harıka olmus hem de vişnelı ahh ahhh sen nıye benım komsum degılsın :)ellerın dert gormesın canım sevgıler..

    LaMa dedi ki...

    Cok guzel bu be ya, ellerine salih Disal

    ab-ı hayat dedi ki...

    Harika görünüyor canım,ellerine sağlık.Tarif arşivi ile benimde başım dertte,ekliyorum ekliyorum bitmiyor:::))))


    sevgiler....

    Özgür Tatlar dedi ki...

    Yapilisinin da resimlerini koymussun daha guzel olmus ellerine saglik..

    made in funda dedi ki...

    değişik özel bir kek olmuş.ellerine sağlık salihacığım...

    Arda Mutlu dedi ki...

    Dondurulmuş vişne nasıl kullanılıyor ben daha önce hiç kullanmadım tarifiniz çok iştah açıcı detay verirseniz denemek istiyorum şimdiden teşekkürler

    Disalce dedi ki...

    sevgili arda mutlu..

    dondurulmuş vişneyi ben donuk halde kullanıyorum...yazın alıp dondurucuda saklıyorum...çekirdekleriyle beraber ...

    kullanacağım zaman dondurucudan çıkardıktan bi kaç dakika sonra bıçakla vişneleri keserek çekirdeklerini çıkarıyorum....o halde donuk halde kullanıyorum...

    ziyaretin için teşekkürler...

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak