21 Mart 2012 Çarşamba

KARNABAHAR KÖFTESİ VE KAŞAR PEYNİRLİ ERİŞTE

karnabahar köftesi

kendine yapılmasını istemediğin şeyi başkasına yapma diye bir söz vardır ya.......düşündüm de yapıyoruz yaaa....

mesela en basiti kendimizde çok sevmediğimiz halde çocuklara sebze yemeleri konusunda baskı yapıyoruz....:)))))))) aslında ben sebze seviyorum ama çoğunluğun sevdiği sebzeleri seviyorum...

pırasa ve karnabaharı pek sevmiyorum ....hele pırasayı hiiç sevmiyorum.....kerevizi de aynı şekilde....denemelerim oluyor en güzel hangi halini yakalarım diye...bakalım ne zaman nerde nasıl seveceğim bende bekliyorum o günü....

baskı yapıyoruz dedim ama çocuklar bildiğini yapıyor yinede.....yer gibi görünüp herkes sofradan kalkacakken "anneee ben doydum kalkabilirmiyim", ve yada " anne midem bulandı" ve arkasındanda öğk möğk sesleri arasında siz zaten cinneti geçirmiş ve gerisini hatırlamıyor olursunuz......

aslında sebzeyi bizde çok sevmesekte o yemeğin vitaminini düşünürüz en başta.yemeye çalışırız......
sonraaaa birde o yemeği yaparken ki emek var işin içinde..bu mudur karşılığı yani..öğk mü...:))
tabi birde akşama ne yemek yapsamı düşünmüş ve bu yemeği bulduğumuz için ,kısaca sofraya bir öğün daha geçirtecek bir tarif bulduğumuz için takdir bile bekleyebiliriz....

yaa bir kadın için en zor andır galiba akşama ne pişirsem....sabahtaaan ,hatta dün akşamdaan beri düşünürüz yarına ne pişirsem......

e siz güzel bir yemek bulup sofraya koyarsınız....ve siz emeği düşünüp zorla tabağınızı bitirirsiniz,çocuğunuz ise zate tencerenin kapağından içeri baktığından beri suratı düşük olur sofrada ve yemez yani.oynar tabağıyla....

önce domatesleri seçer kenara,sonra biberleri,sonra yağlı etleri,sonra sebze salça ne varsa ayırır işte....sonuçççççççç..........bir tek siz yersiniz sebzenizi ve çok güzel olmuş gibi numara yaparak:)))

kaşar peynirli erişte
işte ben böyle yemeklerin yanına genelde çocukların hayır diyemeyeceği bir yemek daha ekliyorum....ne yaparsam yapayım o sebzenin tabakta bi o tarafa bi bu tarafa sürükleneceğini bildiğim için ,büyüyünce yesin o da diyerek yenilir bir ek yapıyorum.....

erişte bunlardan biri.......onu yemezse bunu yesin....ekmek bulamazsa pasta yesin:DDD

eh tarif hakkında bişey dememişim yaa....nasıldı ........bende ilk kez yaptım ve yedim.......eh işte fena değildi yaa......karnabaharı seven için harika bence....ama çocuklar sevmedi her zaman ki gibi.....birde ben soğan sarımsak yemediğim için ,yemeklerimdede kullanmadığım için büyük bir eksiklik yapıyor olabilir......

hani siz yaparsanız içine gerekli soğan ve sarımsağı eklerseniz daha bir güzel olur ,çol çocukta yer belki......eşim çok sever böyle şeyleri....o çok beğendi ama bana göre normaldi yani..iki saat pişmesini bekledim yordu yani bayaa......içini çekip daha iyi pişsin diye kısık ateşte kızarmasını bekledim...

KAŞAR PEYNİRLİ ERİŞTE YAPILIŞI ....
  • kaynayan suda erişteler haşlanır..
  • süzülür ve bir kaba alınır...
  • üzerine eritilmiş tereyağı dökülür...
  • sıcakken üzerine kaşar rendesi veya küçük doğranmış kaşar ilave edilir...
ben erişteyi az haşlıyorum...biraz diri olması hoşuma gidiyor......


 malzemeler......

köfte harcı
  •  küçük bir karnabahar
  • 1 adet orta boy patates(rendelenmiş)
  • 2 adet yumurta
  • baharatlar(kimyon,pul biber,karabiber,toz kırmızı biber)
  • bir tutam maydonoz ve dereotu
  • 2 yemek kaşığı un ve 2 dilim ekmek içi 
  • tuz ve az zeytinyağı
yapılışı......
  1. karnabahar çiçeklere ayrılır...haşlanır ve ezilir.ya da robottan geçirilir..
  2. patates rendelenir..maydonoz ve dere otu doğranır....
  3. baharatlarla beraber bütün malzemeler yoğrulur...
  4. yumuşak bir harç oluyor....
  5. el az yağlanarak kızgın yağa avuç içinde köfteler yapılarak yağa konur..
  6. arkalı önlü kızartılır...
not.........
  1. içi yumuşak bir köfte oluyor....ben çok ince pişirdim yinede yumuşaktı...
  2. patates yerine kıyma ya da kaşar gibi şeylerde konulabilir.....
  3. daha katı olmasını istiyorsanız un mitarını ya da ekmek içini artırabilirsiniz.....
gdo lu olmasında.......:) karnabaharıda yeriz nolcak:)))

4 yorum:

HARİKA MUTFAK dedi ki...

günaydın canım. anneler olarak çocuklar yesin diye uğraşırız hep.ellerine sağlık.keyifli bir gün dilerim

zeymurancafe dedi ki...

nefis olmus canım ellerıne sağlık

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Canım benim, ne güzel anlatmışsın akşama ne pişireceğim telaşı, ev ahalisine beğendirme çabası. Hele de sebzeleri. Benim de eşim sevmez karnabaharı, senin tarifinle deneyeceğim, inşallah sevdirebilirim. Ellerine, emeğine sağlık canım. Sevgiler...

Özgür Tatlar dedi ki...

Aynen katiliyorum biz saatlerce emek veriririz cocuklar yemege burun kivirir.midem bulaniyor diye soylenmeye baslar.annede sinirden deli olur..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak