14 Aralık 2010 Salı

KAŞAR PEYNİRLİ ERİŞTE



merhaba arkadaşlar.....

tarif ekleyemedim ne zamandır..

Sebebi, annemler bizi ziyarete geldi.....çok güzel bir hafta geçirdik....ilk günler hava sıcak geçtiği için gezebildik..ama sonra havalar buz kesmeye başladı....bizde evimizde oturup bool bol sohbet ettik:)))

Annem gelince mutfağı kendisi devralır hep........yaptığı her yemek harika olur...anne tadı lezzeti geçer yemeklerine.......

annemler gelince bizim küçük hanımda sürünmeye,kanepelerden tutunarak ilerlemeye başladı....ağzında gevelediği sözcük sayısını artırdı.....:))demek ki kalabalık aile çocuğun gelişiminde büyük rol oynuyor.......

ben bunları yazarken annemler yolun üçte birini gittiler daha...inşallah hayırlısı ile evlerine kavuşurlar kazasız belasız.......anneciğimin yemeklerini babacığımın sohbetlerini çok özleyeceğim....

annem erişteyi kendisi kesmişti ..bol yumurtalı nefis bir tad....normalde erişte kesildikten sonra fırınlanır ama bu seferlik fırınlamadan kullandık..bu halide çok güzeldi.....
birde elleriyle pişirince tadına doyamadık.....
annelerin ölçüsü olmaz biliyorsunuz:=))

bu fotoğrafta fırınlanmış halini görüyorsunuz:)


tarif şöyle ki;
malzemeler....
  • erişte
  • tereyağı
  • rendelenmiş kaşar peyniri
yapılışı...
  1. kaynayan suda erişteler haşlanır....
  2. servis yapılacak tabağa dökülür....
  3. tereyağı kızdırılır ve eriştenin üzerine gezdirilir....
  4. en üste rendelenmiş kaşar peyniri serpilir.....
not......biz kaşarın içine birazda beyaz peynir ekledik..daha güzel peynir tadı aldık:))

28 yorum:

ozlemhan dedi ki...

Bizde yaparız bu şekilde anneciğinin ve senin ellerinize sağlık.Miniğide öpüyorum

pelin dedi ki...

mmmm... bayılırım.

Saliha dedi ki...

oh ohhh annecgının ellerıne saglık :D ben erişteye kaşardan çok beyaz peynırı cok yakıstırırım zaten cok yakısıyorlar adaş..
afıyetbal olsun..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Öncelikle Allah kavuştursun.
Anne ve babayla geçirilen zamanın tadına doyum olmaz.
Evin içinde onların varlığı ile yaşamaya hemen alışılıyor ama gittiklerinde yoklukları günlerce hissediliyor.
Annem beni ziyarete geldiğinde, 2-3 gün kalıp, döndüğünde yokluğuna günlerce alışamazdım.
Neyse ki şimdi ikimizde aynı mahallede oturuyoruz da istediğimiz zaman birbirimize gidip, gelebiliyoruz.
Bu arada;
Erişte nefis görünüyor, anneciğinin ellerine sağlık.

Safiye dedi ki...

Anne eli değince yemek yemek olmaktan çıkıyor şahane bir lezzet şölenine dönüşüyor. En kısa zamanda annene sağlıkla kavuş canım. Gazel hanım da anneanne ve dedeyi bekliyormuş ekşın için :)
Mmm çok da güzel foto. Bayıldım..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Disalcim annenin ve senin ellerine saglik,hep beyaz peynirle yapmisimdir kasarla da eminim ki çok lezzetli olmustur anne eli degince baska güzel oluyor degilmi,Allah kavustursun,seni öpüyorum sevgiler.

Swotpisces dedi ki...

bloğunuzu çok beğendim, her şeyi böyle ayrıntılı anlatmanız süper, teşekkürler.

kalpkurabiye dedi ki...

allah kavuştursun diyorum canı gönülden...
sanırım ayrı ayrı şehirlerdesiniz.. zor olsa gerek.. zira benim gözüm yemediği için aynı şehirde kalmayı tercih ettimm:))
sadece 15 dk. uzakta olacağım ama ona bile alışmaları zor olacak anne ve babamın:))
en kısa zamanda tekrar yanyana gelin inşallah.. birbirinize doyun..
erişte ise pek bir lezzetli yapan ellere tadan damaklara sağlık..

MUTFAKISTAN dedi ki...

ALLAH KAVUSTURSUN CANIM
AYRILIK NE ZORDUR EV BOMBOS KALIR
ANNECIGININ ELLERINE SAGLIK
COK GUZEL GORUNUYOR
SEVGILER

zeymurancafe.blogcu.com dedi ki...

nedense kaşarlı olan bütün lezzetleri çok sevıyorum her şeye yakışıyor.makarnada da çok güzel olur.ellerinize sağlık.paylaşımlarınız çok güzel.kutlarım.yazılarınızı takip ediyorum

Serap dedi ki...

Eşimin baba tarafı Burdur'lu, ben de onlardan öğrenmiştim kendi özel peynirleri ile yapıyorlar ve bol miktarda ceviz ekliyorlar. Çok lezzetli oluyor. Bir de ceviz ile denemenizi tavsiye ediyorum. Bu arada kaşar ilavesi de süper bir fikir. Ellerinize sağlık.

ufuk dedi ki...

Ev eriştesi üstelik kaşarlı sadece olsada bir güzel yesek diyorum....ellerine sağlık

Gönülünce dedi ki...

Anne eli değmiş her şey kesinlikle güzel olur...Anneciğini ellerine sağlık...Hayırlısı ile evlerine ulaşmışlardır umarım...

Sevgiler...

made in funda dedi ki...

mmmm süper...afiyetler olsun..

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Oncelıkle Allah kavuştursun canım.AnnecıgınınS ellerıne saglık pek bır nefıs duruyor.Sevgılerr..

Baharcicegi dedi ki...

Benim annecimde kendi yapar makarnasini eristesini tabi bizede gönderir
hafif ve pratik ama cok lezzeli olur tadini bilirim
anneciginin ellerine saglik kesmesi kolay degil bir günü gidiyor eger cok yapilirsa

Leyla Poyraz dedi ki...

Disalcim öncelikle...Gazel hanımın yanaklarından kocaman öpüyorum..rabbime şükür(GRİP)değilim..erişteyi bizde çok yaparız..anneciğinin ve senin ellerine sağlık..görüntü harika..
sevgiler bırakıyorum..

saniyesultan dedi ki...

tek başına erişte hiç yapmadım...kaşarla süper.....

sarımutfak-hande dedi ki...

süper
ellerine sağlık canımcım

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Allah kavuştursun Disalcim..Ev kalabalık olunca benim de çok hoşuma gider, eve neşe geliyor adeta.
Erişte nefis görünüyor. Ben bazen ceviz de ufalarım üzerine, o da çok yakışıyor.
Ellerinize sağlık:).
Sevgileeer:).
aslı

Elifin Terazisi dedi ki...

oyy oyy oyy:))

Unknown dedi ki...

arkadaşım senin adına çok sevindim ailenle birlikte güzel vakitler geçirmişsin.
benim kız kardeşimle babaannem gelmişlerdi bizde onlarla güzel vakitler geçirdik. 5 yıllık evliyim evimi ilk defa görüyorlar.
ah bide ayrılık olmasa...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

allah kavuştursun canım..
nasıl güzel bir tabak böyle :)

lezzet-i mekan dedi ki...

ben erişteyi çok severim nefis görünüyor, ellerinize sağlık. bebeğinizde çok tatlı maşşallah allah bağışlasın. güzel bir hafta sonu dilerim sevigiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Disal'cigim, harika olmus harika. Ne guzel bir fotograf, istah acici...

Sevgilerimi gonderiyor, cok guzel bir hafta sonu diliyorum.

Cafe Pepela dedi ki...

Es-Selam,Disal.Öncelikle Allah c.c kavuştursun diyelim.Kalabalık olunca ne kadar tatlı oluyor değil mi? Hakikaten birlikte geçirilen her saniye,muhabbet ve şefkatle doluyor.Yavrunun bu durumdan olumlu etkilenmesi de harika,tabi anneanneyi dedeyi görünce nasıl sevinmiştir,güzelim.Yavaş yavaş konuşmaya başlıyor demek,maşaAllah subhanAllah.Hayırlı,uzun ömrü olsun:) Erişteyi çok seviyorum,mis kokusu burnuma geldi sanki.Kaşar peyniri de en çok tükettiğimiz malzemelerden biri.Süper bir ikili olmuşlar.Şifa olsun sizlere..

mintinin dünyası dedi ki...

SELAMLAR ARKAAŞIM.
ANNECİCĞİNİN ELCAĞIZLARINA SAĞLIK.
AH BU ANNELER:)
MİNİĞİ DE TÜM YÜREĞİMLE ÖPÜYORUM ARKADAŞIM.
SEVGİLER...

Cocukla Cocuk dedi ki...

anneciğinin ellerine sağlık...ben de bayılırım erişteye; kaşarlıya da ama hele bir de sarımsaklı yoğurtlu olursa mmmmmm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak