4 Eylül 2012 Salı

VİTRAY KURABİYE VE HURMALI KURABİYE

vitray kurabiye

hoşbulduk...nasılsınız......
bende sizlere yazmayı özledim.....:))

güzel yorumlarınızı özledim.....

sizlerden uzak kalmamak için üç beş taslak hazırlamıştım..güya gittiğim yerlerde internet bulduğum anda yayınlayacaktım ama olmadı......internet oldu da zamanım olmadı....:)

tatiller nasıl geçti....inşallah herkesin güzel geçmiştir......

benim tatilim yoğundu....eşli dostlu akrabalı bir tatil yaşadım.....ramazana denk gelincede düşünün curcunayı......harikaydı...ama yorucuydu....



vitray-cam şekerli kurabiye

tatilin başında büyük kızım ameliyat oldu.....dalağını aldırdık...daha önce bahsettiğim ıtp hastalığından kurtulduk inş.....şu anda maşallahı var....

küçük kızım tam bir canavara dönüştü....içinde  yaramaz bir erkek çocuk var gibi.....birazda aileler tarafından şımartılınca tepemize çıkar oldu..iyi bir eğitime girecek artık.........pof pof zamanı bitti çünkü:))

ilk postumuzu kısa keselim.....tarifi aktaralım....maksat elim yazmaya alışsın..malum ara verince yazası gelmiyor insanın.......

gitmeden önce yaptığım kurabiyem şimdi yayınlamaya kısmetmiş.....şekerli şekerli tam da bayramdan artan şekerleri kullanmaya müsait........

aslında düşündümde hani şeker ikramı yerine bu şekerli kurabiyelerden de ikram edilebilir......ama artık genelde çikolata ikram ediliyor dimi......olsun ara sıra bayrama değişiklik olsun diye bundan yapılabilir......

tarifi basit.......kurabiye herhangi bir kurabiyeden olur ama ben zencefilli kurabiye hamurumdan yaptım......

şunuda söylemeliyim ki bu kurabiyeleri yemek biraz zor....şeker kıtır kıtır aradan zor yeniyo....

aşamalı fotoğraf çekemedim bu sefer......ama çektiğim zaman ekleyeceğim ...

ZENCEFİLLİ KURABİYE

  • 200 gr. yumuşak margarin
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 çay bardağı pekmez(pekmez olarak keçiboynuzu pekmezi kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı üzüm sirkesi
  • 1 tatlı kaşığı zencefil
  • 1 tatlı kaşığı tarçın1 paket kabartma tozu
  • 2 buçuk su bardağı un( ben daha fazla ekledim..aldığı kadar diyebiliriz)
üzeri için....
  • renkli küçük cam şekerler
yapılışı......

  1. oda sıcaklığında yumuşamış margarin ve şeker karıştırılır....
  2. un hariç ,pekmez ve diğer malzemelerde karıştırılarak biraz yoğrulur..
  3. yavaş yavaş un ilave edilerek şekil verilecek kıvama getirilir.....
  4. unlanmış tezgahta yarım cm. kalınlığında açılır..
  5. istenen kalıplarla şekiller kesilir....
  6. şekillerin ortasındanda daha küçük bir kalıpla şekil kesilir..
  7. yağlı kağıt serili tepsiye dizilir.....
  8. ortadaki boşluklara şekerler konur....
  9. 180 dereceli fırında pişirilir.....
not....
  1. şekerler ilk eridiğinde köpük köpük kabarıyo ama kurabiyeniz piştiğinde onlarda normal halini alıyor merak etmeyin..
  2. piştikten sonra yağlı kağıttan hemen çıkarmayın ..biraz soğusun yoksa şekerler akabilir..
  3. yemesi zor bir kurabiye..çocuklar için güzel ama.....
  4. istediğiniz bir hamurla yapabilirsiniz ....
.....................................

her zaman ki gibi bir hamurdan bir kaç deneme yaptım..bu bende tik haline geldi...:))


hurmalı kurabiye

hurmalı tatları seviyoruz genelde.....kurabiyeden dolum dolum gelmesini istiyorsanız bu şekilde yapabilirsiniz..

çok özenmeden pratik bi şekilde yaptığım kurabiye özenerek yaptıklarımdan lezzetli oldu....


hurmalı kurabiye yapılışı 

  1. hamurumuzdan bi parça uzunlamasına   tezgaha açıyoruz....
  2. çekirdekleri çıkarılmış robottan çekilmiş hurmalarımızı bolca hamurun ortasına seriyoruz..
  3. hamuru karşılıklı şekilde ortada birleştiriyoruz...rulo yapıyoruz
  4. rulodan ,küçük parmağımız kadar parçalar kesiyoruz...
  5. her parçayıda bıçak yardımı ile kopmayacak şekilde ortada biraz yer bırakarak kesiler atıyoruz..
  6. yine 180 derecede pişiriyoruz...

13 yorum:

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

öncelikle çok geçmiş olsun arkadaşım, allahım bir daha yaşatmasın ve sağlık sıhhat versin inşallh.

herkes tatillerde :) dönüşler başladı sizde hoşgeldiniz :) ve ayrıca kurabiyede harika görünüyor ellerine emeklerine sağlık arkadaşım.

sevgiler...

hunerlieller dedi ki...

hoşgeldin:))))çok geçmişler olsun allah hayırlı şifalar versin yavruna.bu kurabiyeyi hep denemek istemişimdir ama yapmak kısmet olmadı.bayram şekeri bitmeden yapayım:))eline emegine saglık canım...tatil sonrası yogun olur kolaylıklar dilerim.

made in funda dedi ki...

geçmiş olsun.daha iyi olmasına sevindim.bu arada kurabiyeler müthiş...

Sonu garanti tarifler dedi ki...

Öncelikle çok geçmiş olsun..hoş geldin:))kurabiyeler müthiş,çocuklar buna bayılır...bayramdan kalan şekerlerle denemek lazım,,sevgiler,selamlar...

Unknown dedi ki...

çok geçmiş olsun Rabbim şifalar versin inşallah. Söz konusu çocuklar olunca bir başka oluyor insan.Neyse geçmiş bitmiş olsun.
Kurabiyelere gelince ben de vitray kurabiyeleri merak ettim zamanında yenilmeye gelmediğini düşünerek vazgeçtim yapmaktan ama görüntüsü gerçekten nefis bir şansı hak ediyor belki de.
hurmalı kurabiyeye gelince hurma en sevdiğim şeydir ben de yapıyorum arada bir kez seninki gibi denemeyi isterim. kolay gelsin
sevgiler...

LaMa dedi ki...

ne zamndir gorusemedik, gecmis olsun
nasilsin disalcim:)
sevfiler

Şeker Tadında dedi ki...

görüntü süper olmuş
ellerinize sağlık

Melike - Habibe dedi ki...

öncelikle hoşgeldinnnn iyiki geldinn güzel tariflerini merakla bekliyoruz ayrıca tatil fotolarını Asyaya gelince çok geçmiş olsun Allah daha kötü hastalıklardan korusun canım gazel hanıma da fazla kızmadan terbiye et emi :) o bizim gazozumuzz :) tariflerde çok güzel kurabiyeden bitane alayım çayımın yanında yicem şimdi seni de çok öptüm hoşçakal canım benimm :)

Baharcicegi dedi ki...

gecmisler olsun canim
Kiyir kiyir nefis olmus karabiyeler eline saglik

ab-ı hayat dedi ki...

Hoş geldin!Özlettin kendini,epey ara verdin:::)))
Geçmiş olsun canım,Rabbim kızına şifa versin inşallah....Minik kızlar tatilde hep aynı oldular galiba,Verda Su'da aynı durumlarda:::)))

Kurabiye nefis,ellerine sağlık.Hurmalı keki deneyip,çok beğendim,bloğada ekledim.

sevgilerimi gönderiyorum...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

geçmişler olsun Hoşgeldin Disalcim.

hurmalıya bayıldım desem :)
bir fincanda kahve istesem !!!

Betül İnce dedi ki...

Disal'cim çok geçmiş olsun kızına.
Kurabiyeler çok güzeller, ışıl ışıl. Ellerine sağlık.

LeylaK dedi ki...

Geçmiş olsun Disal, hemencecik iyileşsin inşallah. Vitray kurabiyeyi çok beğendim çok şık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak