1 Nisan 2013 Pazartesi

KAHVALTILIK DANTEL KREP TARİFİ

dantel krep
kahvaltılık dantel krep yapılışı

merhaba arkadaşlar....

bugün hem pazartesi , hem 1 nisan , hem saatlerin geri alındığı bir gün..bu kadar stresli bir gün olabilir mi acaba.....

hadi pazartesilere alışığız, onu geçtim.....saatler geri alındı ,akşam kaçta uyuduğumuzu anlamadan sabah erken uyandık...bu bizi biraz sarssada , bir nisan şakaları kadar sarmayacağı kesin......benim çevremde şu an çok kişi yok ama yinede bekliyorum nelere maruz kalacağımı....

biz bazı aktiviteleri yaşamaktan sıkılsakta bazı insanlar neyse ki adet ,töre, şaka günleri, oyun ve  kutlamaları yaşatmaya , bizden sonrakilere aktarmaya devam ediyorlar.....sağolsunlar .....

kızım bana çok duyduğum ama onun yeni öğrendiği bir espiriyi yaptığı zaman zorr gülüyorum inanın....teknoloji sayesinde dünyanın bi ucunda yapılan espiriyi anında burda duyunca ,iki dakikada da bütün dünyaya yayılınca espirinin ne komedisi kalıyor ne gülünesi....

şu günümüzün en güzel espirisi galiba sessiz ve ciddi kalmak.....bi yönden düşünüyorumda artık hiçbir şeye de gülmüyoruz zaten......en son bir yorumun altına  " :) " bu gülücük işaretini koymuştum...artık böyle gülüyoruz ,öyle değil mi....kahkaha attığımızda ise " :D " bu şekli yapıyoruz.

bu ciddi konulardan yüzümüzü gerçek anlamda gülümsetecek bir tarife geçelim ne dersiniz...dantel kreplerimiz var sırada..ben gibi değişik kahvaltılıkları seven okurlarıma gelsin bu danteller..

çikolatalı dantel krep

dantel kreplere geçmek istiyorum hemen.....

hafta sonuna, misafirlerinize, çocuklarınıza yapacağınız nefis bir tarif......gerçek gülümseten, mutlu eden bir şekli var.......

anneler ,kızlarının dantel yapmamasından şikayet eder...benim ki ederdi yani..ama artık anneme müjdeyi verebilirim..bende dantel yapıyorum....

ve sizede tavsiye ederim.krep hamurunu bilirsiniz zaten.....bir kaç tane şekilli yapmaya ne dersiniz...:)

dantel krepler

tek mesele içine ne koyup yeneceği.....bu noktada biraz sıkıntı olsada yinede bir yolunu bulup yiyorsunuz....

üçe beşe katlayınca içine peynir koyabilir, çikolata sürebilir , tabağınıza aldığınız azıcık bala bandırabilirsiniz...


dantel krep yapılışı

malzemeler......
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı süt
  • tuz ve bir fiske şeker
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağı
  • tavaya sürmek için zeytinyağı
yapılışı....
  1. yumurta,un,süt,zeytinyağı ve tuz,şeker pütür kalmayacak şekilde iyice çırpılır...
  2. bir defalığına mahsus   tavaya az zeytinyağı sürülür..fazlası peçete ile alınır..
  3. krep hamuru sıkma torbasına veya ince uclu bir yağ şişesine doldurulur...
  4. ısıtılmış tavaya önce çerçevesi çizilir..sonra içi rastgele delikler kalacak şekilde krep hamuru sıkılır..
  5. bir tarafı pişince dikkatlice diğer tarafa çevirilir...
  6. istediğiniz şekillerde yapabilirsiniz....
  7. krep hamuru normalde yaptığınız hamurlardan az daha koyu olursa sıkarken çok dağılma yapmaz ve istediğiniz şekillerde daha rahat yaparsınız....
.........

11 yorum:

www.lezzetavcisi.net dedi ki...

Canım tam vitrinlik olmuş bunlar =) ellerine sağlık...

sevtap(karabidikim) dedi ki...

evet çok hoş duruyorlar gerçekten birde incecik olunca tadıda başka oluyor.Ellerine sağlık canım.

ELİF dedi ki...

emeğine sağlık ama üzgünüm ben yemek yaparken çok uğraşmayı sevmeyenlerdenim,benim için cazip olan pratik ve lezzetli olması

Melike - Habibe dedi ki...

çok güzel olmuşlar disalimm hem eline hem fikrine sağlık canımmm :)

Gönülünce dedi ki...

Zamanın birinde ne kadar çok dantel örmüştüm...Ama bu örnek çok zormuş ama çok da güzelmiş:)) Bu ne güzellik harika hemde çokk harika...Ellerine sağlık canım...
Güzel bir hafta dilerim...

TuruncuTatlar dedi ki...

eline sağlık canım değişik bir motif olmuş:)) çokyaratıcı bir fikir;) sağlıkla kal..

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

İnanmıyorum hamarat arkadaşım, ben elde dantel yapmaya üşenirken sen kahvaltıya yapıyorsun. Ellerine sağlık cnm :)

tatlı sefam dedi ki...

elınıze sağlık cok değısık tarıflerın var takıpteyım senı

Asuman la dedi ki...

çok güzel olmuş ne fikir ama bayıldım en kısa zamanda denemek istiyorum

Hayattan Azıcık dedi ki...

Çok güzel görünüyor bayıldımmm aslında yemekten çok kahvaltılık servisi için çok şık sunumlar yapılabilir bende deneyeceğim en kısa zamanda sevgiler...

Asuman la dedi ki...

Bende yaptım pişiridim ve yazdım beklerim efenim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak