27 Ekim 2013 Pazar

HURMALI KURABİYE






son hurmalı tarifimi yapmıştım geçen sene...
dolabımın son hurmalarını kullanıp kurtulmuşmuydum acaba.....


ailemin son umre ziyaretinden bolca gelen hurmalar dolabımda önceleri yemesi bir zevkken sonradan yer kaplaması sebebiyle kurtulma çabalarıma maruz kalmıştı..dağıtmaklada bitiremediğim için mecburen çok kullanacağım tarifler yapıyordum...


son son son..:) o kadar çok son demişim ki bu son olsun :)


bu türlü içli kurabiyeleri birgün durunca daha çok seviyorum...hafif bayatımsı ve nemlimsi o tada bayılıyorum.... kıyır kurabiyeler ilgimi çekmiyor kısaca:)


hurma zaten kurabiyelere yakışan bir meyve.....benimde umre ziyaretimde sık sık satın aldığım ve tadına hayran olduğum bir lezzettir hurmalı kurabiye...

bir sonraki kutsal topraklar ziyaretine kadar (inş çok yakındır) bu sonnn tarif...hurmayla ilgili olarak yani:)

tarife geçelim şimdi.bakalım nasıl yapmışız.....



.........

malzemeler....
  • 200 gr. yumuşak margarin
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 buçuk su bardağı un( ben daha fazla ekledim..aldığı kadar diyebiliriz)
  • yeterince hurma (suda bekletilmiş,yumuşamış ve çekirdekleri çıkarılmış)
yapılışı....
  1. yumuşak margarin ile şeker iyice karıştırılır...
  2. diğer malzemelerde eklenerek kulak memesi yumuşaklığında hamur yapılır..
  3. hamurdan mandalina kadar parçalar koparılır..ve uzunlamasına açılır....
  4. çekirdekleri çıkarılmış hurma bu uzun hamura bolca dizilir...ve hamur hurmaları kapatacak şekilde yukarda hamuru yapıştırarak birleştirilir....
  5. uzun rulo şeklindeki hamur elle ileri geri hareketlerle yuvarlatılır ve bıçakla istediğiniz uzunluklarda mesela 20 cm lik aralıklarla kesilir..
  6. yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizlir ve üzeri kızarana dek pişirilir...
  7. arzuya göre pudra şekeri serpilerek servis edilir...

4 yorum:

hunerlieller dedi ki...

canım eline saglık bende kalan hurmaları ne yapayım diye düşünüyordum.Bu güzel tarifi mutlaka deneyip hurmaları degerlendirecegim.
sevgiler.

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor kurabiyeler.Hurmalı kurabiye ve kekleri çok severek tüketiyorum ben::)))


sevgiler...

Asyadan Esintiler dedi ki...

ellerine sağlık disalcim.Nefis görünüyorlar.Bence de kurabiyeler bir gün bekleyince daha lezzetli oluyor.Onun için ben misafirim gelecekse kurabiyelerimi hep bir gün öncesinden yaparım.İzlemedeyim canım.bana da beklerim.Sevgi ve selamlarımla...

muko dedi ki...

ya saliham bu kadar olur bu gece evdeki hurmaları kurabiye ile değerlendirsem nasıl olur yakışır mı yakışmaz mı diye düşündüm hatta kitap okurken aklıma geldi ne alakaysa :P
şidmiyse burada gördüm süpersin sen yaaa bende deniyecem mutlka eline sağlık cnaım :)
seviler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak