31 Ekim 2013 Perşembe

KEDİ ŞEKLİNDE POĞAÇA NASIL YAPILIR ?




yine bir cuma günü daha geldi....

cuma günü tüm müslüman kardeşlerime hayırlı olsun..mübarek olsun inş..

görür görmez beğendiniz değil mi...?

bende ilk acemi şef arkadaşımda gördüğümde ,vay bee hala birilkeri tarif üretebiliyor demiştim...çok hoşuma gitmişti bu kedicikler....tarif için teşekkürler....poğaça hamurunu ben kendi tarifimden uyguladım....

altta ki kedininde gözlerini açık çizdim...sanki bişey istiyor gibi bakıyor garibim :)))



benim bir kedim vardı..ben daha ortaokul öğrencisiydim.....

mahallede çocukların ellerinde minnacık bir kedi görmüştüm....kediyi ordan oraya götürüyorlardı..yere atıyorlardı....çok üzülmüştüm..gidip ellerinden aldım.....yeni doğmuştu....yürüyemiyordu bile....

aç olduğunu düşünüp süt verdim içemedi...her tarafı kir pas içinde,zayıf cılız bir kediydi...rengi siyah beyazdı...şimdi hatırlamıyorum ama ona biberon gibi bişey yapıp süt içirmiştim.bi süre onunla besledim...

daha sonra ek gıdaya geçtik:)))) gözler fıldır fıldır ve yusyuvarlaktı.....ismini boncuk koymuştum....şişmanlaştı..karnı küp gibi olmuştu...annem onu oturtuyor ve göbeğini gördükçe gülüyordu:))))

bizim aileninde maskotu olmuştu....bizimkilerin ilk defa bir kediyi bu kadar sevdidklerini ve ilgilendiklerini görmüştüm....babamın memleketine giderken onuda götürdük....babamla oyunlar oynadı ..direksiyona yatıp yere düşüyordu....herkes gülüyordu.sanki küçük bir çocukla ilgileniyorlardı....

bende çok mutluydum....sizin bir hayvanınız var ve aileniz kabul ediyor düşünsenize....

sonra bir yerde yemek yemek için durduk...boncuğada yemeğini verdik...sonra rabaya bindik ilerledik..babam kedinin olmadığını söyledi....hemen durduk ve kardeşim az ilerdeki yemek yediğimiz yere  koştu.....bize doğru , elinde bir şey sallayarak ve ağlayarak geliyordu....

hemen indik ..elindeki boncuktu ......:(((

yemeğini arabanın altına götürmüş ve orda yemişti...biz hareket edince ya peşimizden gelmek için yada arabanın altından kaçmak için koştu ..tam bilemiyoruz.....ama başı ezilmişti....tüm aile birden onunla ilgilendiğimiz  için arabaya birimiz almıştır diye farkedememiştik....

yol boyunca ağladığımı hatırlıyorum....dostum gibiydi....şımarık,havalı ama çok akıllı bir kediydi..

şimdi kedim aklıma geldi de duygulandım birden..bir daha onun gibi bir kedi sevmedim...bakamadımda zaten......



neyse işte birde dedemin kedisi vardı...oooowww...ne kediydi oo...

gri tüylüüüü miskiinn ,uyuşuukkk garfield  gibi bişeydi işte...:))) belki akrabasıdır :))

sobanın dibinde şekerleme yapar,yemeğini yer(öyle herşeyi yemez) , dedemle sadece oynar ve yine uyurdu...evi süpürürken ileri git diye iteleseniz size bakma tenzzülü bile göstermezdi...:))) ne kediydi yaaa....:))

tamam tamam kedi muhabbeti burda biterr...ve ben tarife geçer.....:)))


..........

malzemeler
  • 1 su bardağı ılık süt
  • yarım su bardağından biraz fazla zeytinyağ
  • 1 küçük çay bardağı ılık yoğurt
  • 2 adet yumurta (birinin sarısı üzerine)
  • 1 paket kuru maya
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • aldığı kadar un (şekil alabilen yumuşak bir hamur)
yüzünü çizmek için...
  1. siyah gıda boyası kalemi.
  2. veya benim yaptığım gibi evdeki gıda boyalarını karıştırıp siyaha yakın renk elde etmek ve kürdanla gözleri çizmek
yapılışı....
  1. süt şeker ve maya bir kapta karıştırılır çok az bekletilir..
  2. üzerine yoğurt yumurta tuzu ve yağı eklenir....karıştırılıp aldığı kadar un ile hamur yoğrulur..
  3. mayalanmaya bırakılır....
  4. hamurdan mandalina kadar bezeler alınır....oval şekil verilir....ve fazlası gövde olmak üzere hamurdan ceviz kadar baş kısmı kesilir..baş kısmındanda kulak yapmak için uç kısmından bir parça kesilir..o parçada iki kulak olması için tam ortasından ikiye bölünür...
  5. elimizde uzun bir gövde,bir baş ve iki kulak olmuştur..
  6. gövde için ayırdığımız hamuru elle daha da uzatarak kendi etrafında (G) harfi şeklinde sarılır...
  7. baş için ayrılan hamur yuvarlanır ve bu kıvırdığımız hamurun tam ortasına yerleştirilir..
  8. kulaklarda başın iki tarafına yumurta sarısı sürülerek yapıştırılır..
  9. kedinin farklı yerlerine yumurta sarısı sürülür..
  10. 200 dereceli önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir...
  11. piştikten sonra gıda kalemi ile gözler,bıyıklar  ve burun çizilir....
not...
  1. arkadaşımda paskalya olarak tarif vermiş ama ben sadece şeklini kullandım...daha tuzlu olan pamuk poğaça tarifi ile yaptım....
  2. açıkcası çok kabardılar....bazılarının kulaklar düştü:) çok kabardığı için....o yüzden çok kabarmayan hamurlarla yapabilirsiniz.
  3. şekerli şekersiz tüm kurabiyelerde denenebilir..
  4. gıda kalemim olmadığı için elimdeki tüm gıda boyalarından birer çimtik alıp karıştırdım..çook azcık bir suyla onları sulandırdım ve elimde olan en koyu renkli boyayı elde ettim....kürdanın ucu ilede gözleri çizdim...

10 yorum:

Asyadan Esintiler dedi ki...

ellerine emeklerine sağlık canım.Kızlarım görünce bayılacak buna.sevgilerimle...

tosbagalar dedi ki...

Süper olmuşlar bayıldım

Unknown dedi ki...

harika olmuş ellerinize sağlık çocuklar buna bayılacak .kızım görse hemen bundan istiyorum derdi.çok yeteneklisiniz sevgiler
http://emekkafee.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

yerim ben onlarııııı evde ben cep telinden girdiğim için internete büyükce bakamıyordum ama burda harikalarrrrrrrr canımsın ellerine saglık
aytop

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Ama bu kadar cici olunmaz ki...Ellerine emeklerine sağlık arkadaşım. Çok güzeller kızım görmesin hemen biz de yapalım diyecek vallahi...:)
Hayırlı cumalar canım sevgiler,

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Çok tatlı olmuş bunlar canım,ellerine sağlık.

muko dedi ki...

merhaba canım
eline koluna sağlıkkk çokk güzel çokk tatlı olmuş bu kediciklerrrr...

eda dedi ki...

ben bu pogaçalari cok çoooooooook çooooooooooook sevdim ama....yemeye kiyamaaaam! :)) ellerine emeklerine saglik canimciiim!

PaSaSofraM dedi ki...

cok sirin olmuslar oglumun dogum günü var bu ay okul icin yapsammi düsüncesi aldi beni :)

Cocukla Cocuk dedi ki...

Harikalar Bu kedi poğacalar, ne güzel fikir:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak