1 Şubat 2016 Pazartesi

KOZALAK MANTI YAPILIŞI


mantılar
kozalak mantı

merhabalaaar....

birden kendimi sabah programı sunan sunucular gibi hissettim....:)

ama buralara uğramayalı çok oldu ne yapayım...özledim mi deseeem yoksa ara verdim diye ne yazacağımı bilemediğim için laf salatası mı yapıyorum desem bilemedim ..

biraz zaman buldum da bu boşluktan yararlanıp size bir kaç tarif yazayım dedim...bu tarifler uzun zamandır arşivde kokmaya başlamıştı...

malum okulun son dönemine girdim....formasyon alıyorum...ev artı çocuklar derken bloğuma bırakın yemek tarifi eklemeyi açıp bakamıyorum bile....bu yüzden fırsatları değerlendirmeyi de öğrenmiş olmalıyım ki ilk boşlukta bloğuma koştum...

tariflerin üzerinden o kadar çok zaman geçti ki tadını tuzunu bile unuttum..ne yazsam diye düşünüyorum...:)

kızarmış yufkalı,yoğurtlu ve salça soslu bir mantı nasıl olabilir ki...tabiki güzeldir herhalde :))

aslında itiraf etmem gerekirse, ben bundan hiç yemedim...misafire yapmıştım ... soğanlı ve sarımsaklı yaptığım için yiyemedim...(soğan ve sarımsak yemiyorum bunu takipçilerim çok iyi biliyor) sadece tahmin üzere tadının güzel olabileceğini söylüyorum..

aslında bu tarifi çok kişi yaptı yedi belki de ben en son deneyen kişiyim ama hala varsa yapmayan şimdiden afiyet olsun kolay gelsin...

en üste biraz maydanoz serpseymişim dedim şimdi bakınca...gözüme bir eksik göründü nedense...
birde yoğurdum ev yoğurdu olunca biraz sıvı sıvı oldu...o yüzden ne kadar yoğurt döksemde altlara birikti...biraz süzdürerek kullanabilirsiniz benim gibi ev yoğurdu kullanıyorsanız..


pipetle sarılan yufkalı kozalak mantı
kozalak mantı yapım aşamaları



kozalak mantı malzemeler....


  • 3 adet yufka
  • pipet
  • 150 gr kıyma
  • 1 adet küçük soğan
  • 1 adet domates
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • karabiber, tuz
  • üzeri için bir kase sarımsaklı yoğurt

kozalak mantı nasıl yapılır?

  1. üç adet yufka üst üste serilir..
  2. önce dörde,sonra her bir çeyrek parçada dört parçaya kesilir....
  3. pipet yardımı ile üçgen yufkaların geniş tarafından başlayarak içine hiç bir şey sürmeden kuru bir şekilde sarılır...ve ucu su ile ıslatılarak yapıştırılır...
  4. tüm yufkaların sarma işi bitince bol yağda kızartılır...
  5. kağıt havlu üzerine alınan kızarmış yufkalar düz bir tabağa güneş gibi dizilir..
  6. ayrı bir tavada az yağda küçük doğranmış soğan kavrulur...içine rendelenmiş domates ilave edilir..
  7. salça tuz ve baharatlarda ilave edilerek biraz daha pişirilir..
  8. kızarmış yufkaların üzerine yoğurt dökülür...onunda üzerine kıymalı sos dökülür..
  9. arzuya göre ince doğranmış maydanozla süsleyebilirsiniz....
  10. afiyet olsun...
not.....
  1. yufkaları daha önce sarıp bekletebilirsiniz...
  2. servisten önce kızartıp kullanabilirsiniz..
  3. sos olarak kıymalı sos dışında en son üzerine kızdırılmış tereyağ gezdirebilirsiniz..

3 yorum:

Sesiz Takipçin dedi ki...

Sevgili disal kozalakları 3 kez yaptım sonuç harika kızım kahvaltıda yada okul dönüşü atıştırmalık olarak bayıldı ama so 2 kez yaptığım zaman resmen bomba etkisi ile patlayanlar oldu yüzüm gözüm kollarımda yanıklar oluştu ve artık korkumdan yapamıyorum.Ne oldu da nböyle sonuç verdi anlamadım ben el yordamı ile sarıyorum acaba ondan mı pipetle sarınca daha mı gevşek olurki bilemedim bilgi ve tecrübelerini paylaşırsan sevinirim.Çünki harika görseli ve lezzeti olan bu tarifi yapmaya devam etmek istiyorum sayende ...sevgilerimle.......:))

Disalce dedi ki...

Canim ,
O kadar üzüldüm ki anlatamam..nasil patlar neden patlar hic bilmiyorum..hatta ben bir defa yapmistim bunu sen uc defa yapmissin bu durumda sen daha tecrubelisin :) ıslak ise patlar..illa uzerinde buz tanecikleri bisey vardir amandedigim gibi usta sensin benim sana sormam lazim :) cok gec cevap yaziyorum biliyorum bunun icin cok ozur diliyorum ..zaman buldukca oturuyorum basina..sevgiyle kal..:)

Disalce dedi ki...

Canim ,
O kadar üzüldüm ki anlatamam..nasil patlar neden patlar hic bilmiyorum..hatta ben bir defa yapmistim bunu sen uc defa yapmissin bu durumda sen daha tecrubelisin :) ıslak ise patlar..illa uzerinde buz tanecikleri bisey vardir amandedigim gibi usta sensin benim sana sormam lazim :) cok gec cevap yaziyorum biliyorum bunun icin cok ozur diliyorum ..zaman buldukca oturuyorum basina..sevgiyle kal..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak