8 Haziran 2011 Çarşamba

TEREYAĞLI GÜL POĞAÇA

selam arkadaşlar....

biri acil yapılacak,hemde güzel olacak bi poğaçamı istedi.......içimden bi ses bu tarifi hemen ekle dedi çünkü....sanki birileri bunu arıyor şu anda.....:)))

internette araştırdığınız zaman o kadar çok gül poğaça tarifi var ki....en güzelleride mayalı gül poğaçalar...şekil olarak gerçekten harika görünüyorlar......

ama ben kısıtlı zamandan dolayı mayalı değilde kabartma tozlu yapmaya karar vermiştim....kafamda gül şekli yoktu......eskiden beri yaptığım tadını çok beğendiğim tereyağlı poğaça hamurunundan bi hamur yaptım......sonra şekil olarakta basit bi şekli olmasın istedim.....aklıma bu yöntem geldi...daha o ana kadar böyle gül poğaçalar olduğunu bilmiyordum..meğer ne kadar çok yapan olmuşta ben görmemişim.....

eğer zamanınız yoksa,ve güzel bir şekil vermek istiyorsanız kesinlikle güzel bir tarif......ama zamnınız varsa mutlaka mayalı yapın.ben daha yapmadım ama en kısa zamanda bende yapacağım:))))

malzemeler.....
  • 150 gr terayağı(YUMUŞAK)
  • bir çay bardağı yoğurt
  • iki yumurta
  • iki paket kabartma tozu
  • un...
  • içi için peynir-maydonoz
  • üzeri için yumurta sarısı -pul biber
yapılışı....
  • bütün malzemeler karıştırılır..
  • yumuşak bir hamur elde edilir...
  • unu fazla koymamaya dikkat edilir..



  1. hamurdan bezeler alınır.....
  2. merdane ile bi cm.kalınlığında açılır.....
  3. bıçak yardımı ile dört kenarlardan ortaya doğru kesikler atılır......ortada küçük bir alan kesilmeden bırakılır.....
  4. ortaya peynirli içten konulur...

  1. kesilen hamurdan karşılıklı iki parça ortada birleştirilir.....

  1. sonrada diğer parçalar birleşmiş parçanın etrafına karşılıklı sarılır.....

  1. en son yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine serilir.....üzerine yumurta sarısı sürülür....pul biber serpilir......
  2. 180-200 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.....
not...
  • mayalı hamurda olduğu gibi düzgün olmadı şekilleri..pişerken kabardığı için şekilleri biraz bozuldu..ama tadı güzeldi....
  • iç olarak patates haşlaması veya ıspanaklı harçlarda güzel olabilir....
  • hamurdaki iki kabartma tozu çok olmuyor,kokmuyorda merak etmeyin...hamurun özelliği o..çok güzel yumuşak bir hamur oluyor...

15 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

ellerine sağlık mis gibi olmuş walla:) şekli şemalide çok güzel..
sevgilerimle..

aysun dedi ki...

Haftasonu denemeliyim mutlaka enfes görünüyor.Ellerine sağlık.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

GÖRÜNTÜSÜ ÇOK GÜZEL GÜNLERDE BAYAĞI CAKA SATAR HANİ ELLERİNE SAĞLIK CANIM SEVGİLER:)

Aycan dedi ki...

Gül poğaçalara bayıldım ben.Ellerinize sağlık.

Sevgielrimle;

Rengarenk Hobiler dedi ki...

hem çok güzel görünüyor hemde puf puf duruyor. Eminim çok lezzetlidir.En kısa zamanda deneyip paylaşacağım. SEvgiyle kalın...

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık çoktandır hamur işi yapmadım mutfak görünüyor sanırım:)

MUTFAKISTAN dedi ki...

ELLERINE SAGLIK CANIM
MISS GIBI OLMUS
SEVGILER

Hansa dedi ki...

ne güzel bi fikir..çok begendim Disalim mayalı hamur delisi ben deniyorum en yakın bi zamandaa :)))) eline sağlık canımcım.....

zerrin-misss dedi ki...

disalimm ne güzel bi öneri bu.. kolay demişinde ben yuvarlayıp bırakanlardanım :))))

ellerine sağlık. Bende ada bacağımı bırakınca deneyeceğim bu poğaçayı.

öpüyorum seni

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

süper , enfes dokulu bir poğaçaya benziyor...ellerinize sağlık...

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım ohhh mis gibi gül kokmuş her yer

Serap Uzun karakazan dedi ki...

Disalcigim,tereyagin kokusu bana kadar geldi :)
Eline saglik cnm,kesin yaki zaman da denencek ins.

Selamlar.

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik cok güzel görünüyor ilk firsatta deneyegegim.

aymuca:) dedi ki...

Çok keşiş görünüyor bayıldım en yakın zamanda deneyecegim

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok şirin olmuşlar,çok beğendim.ellerinize sağlık.hayırlı ramazanlar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak