19 Eylül 2012 Çarşamba

PROFİTEROL

profiterol

ben böyleyim işte...

uzun aralar verince yazamıyorum bir türlü.......hatta blog için fotoğraf bile çekemez oldum......

eskiden makinesiz gezmezdim......yaptığım herşeyi çekerdim.bloğa çook malzeme çıkardı...ama şimdilerde ekleyecek ne tarif ne fotoğraf hiç bişeyim kalmamış....

belkide adam akıllı yemek veya pasta börek yapmıyorumdur:))) yemek düzenimizi gözden geçirmem lazım......:))) suç pişmeyen yemeklerde olabilir......ama okullar açıldı..daha bir düzene girer artık akşam yemekleri.....

bizim küçüklede daha bir uğraşır oldum.....elden çıkıyor diye sevinirken , daha çok ilgilenmeye başladım.......daha hareketli,daha hırçın ,daha dağıtık bir insan oldu bu kız:))

peşinden dağıttıklarını toplamak ve ona toplatmak için harcadığım nefesi düşünün hele....nerde blog başına geçmek:)

birde bugünlerde bir adet edindi.....öğle uykusu olsun ,sabah uykusu olsun, uyandığında yanımıza gelirken  beşiğinin içindeki ve etrafında ne varsa kucaklayıp getiriyo.......(yorganı,yastığı,beşiğin etrafında olan herhangi bir kıyafet).....kucağı dolu geliyo..helede biz kahvaltı sofrasındayken bir yığın yorgan yastığı kendi sandalyesine zorla koymak istiyo....

bu durumu ona nasıl unutturcam bilemiyorum.....her uykusnun ardından malzemelerini beşiğine taşıyorum:))

bu arada yeni ev telaşemiz var.......Allah nasip ederse bir iki aya kalmaz kendi evimize ,yeni evimize gireceğiz......birazda yeni eve neler yapmalı neler yaptırmalı gibi işlerle uğraşıyorum......

uzuuuun bir taşınma maratonundan en sonunda yerleşik hayata geçeceğim herhalde.....bu taşınma son olurmu bilmem ama daha uzun sürer inşallah..:))) eski taşınma hatıralarımı okumak isterseniz tıklayın...:)


bu arada tarifimizi etkinliğe gönderelim mi..gönderelim gönderelim....
sevgili füsunun mutfağı arkadaşım ev sahipliğini yaptığı porselen demlik çay saati etkinliği 76 ya gönderiyorum.....daveti için teşekkürler ve etkinlik için kolaylıklar diliyorum......

içimi döktüğüme göre artık gönül rahatlığı ile tarife geçebilirim...eskiden sık sık yapardım ama ara vermişim baya...buda eskiden eklediğim tarif....yemekten çok keyif aldığım bir tatlı......eminim sizde çok seviyor ve yapıyorsunuzdur......buda disalce tarif...fotoğraflar için kusura bakmayın artık...fırsat bulamadım ,bunuda hangi ara çekmişim bilmem:)

profiterol yapılışı

malzemeler......
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı un
  • 100 gr. margarin
kreması için...
  • vanilyalı pasta kreması- çırpmak için süt
  • üzeri için çikolata sosu-pişirmek için süt
yapılışı.......
  1. margarin ve su ocakta kaynatılır......
  2. un ilave edilir......katılaşana kadar karıştırılır......
  3. katılaşan hamur ılınınca içine tek tek yumurta yedirilir.......
  4. yağlı kağıt serilmiş tepsiye ceviz büyüklüğünde veya daha küçük bi şekilde iki kaşık yardımı ile aralıklı dizilir.......
  5. 200 dereceli önceden ısıtılmış fırında üzeri pembeleşene kadar pişirilir.......
  6. çikolata sosu ve kreması hazırlanır........
  7. servide birkaç saat kala hamurlar ikiye bölünerek içine krema doldurulur......
  8. çikolata sosouda dökülerek servis edilir........
not....
  1. hamur için yumurtayı kırarken tek tek kırmayı unutmayın...hamurun kıvamına göre ve yumurtaların büyüklğüne göre azaltıp çoğaltmak zorunda kalabilirsiniz.....bana üç yetti...
  2. krema olarak pasta kremasını seçtim....güzeldi ama vanilyalı olanı ilk kez denedim şahsen krem şantiden farkı yoktu...ben daha yoğun bir krema sanıyordum....çünkü kakaolusu güzel oluyor...belki dolgu kreması daha güzeldir.aklınızda bulunsun.....
  3. hamuru pişirip bekletebilirsiniz....servise yakın bir zamanda kremalarını doldurun ki yumuşamasın....sosunuda en son dakikada dökebilirsiniz...

7 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

En keyifli pastadır profiterol..ellerinize sağlık..nefis görünüyor..sabah sabah gözümüz gönlümüz açıldı...tabii midemizde guruldadı..

melike dedi ki...

Salihacım ellerine sağlık canım.. lütfen böyle uzun aralar verme zaten 2 aydır yoktun tatilin çoktan bittii blogu canlandır artıkkk :) öptüm seni çok

kalpkurabiye dedi ki...

hakkınızda hayırlısı olsun canım..
profiteroller şahane ellerine sağlık..
sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...


ah Disalciğim,
ben gelene kadar bir tane bile kalmamıştır :(((

Unknown dedi ki...

tARİFİNİZİN ETKİNLİK İÇİN OLDUĞUNU BELİRTMEMİŞSİNİZ AMA YORUM BIRAKTIĞINIZ İÇİN YAYINLADIM ÇOK TEŞEKKÜRLER

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık, artık takipteyim. Ben de sizi beklerim.
www.yediklerim-yaptiklarim.blogspot.com
Tülin

Baharcicegi dedi ki...

Canim bende ayni senin durumdayim elimden resim makinasi
düsmezdi yeni bir tarif yapsam bile fotograf cekmeyi unutuyorum
eski blog heyecani kalmamis bizde az olmadi 6 sene ayni hizla devem edilmiyor
Yeni eviniz hayirli olsun huzurl agiz tadiyla oturmak nasip etsin mevlam
yapimi ugrastirsada cok severim profiterolu ellerine saglik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak