16 Aralık 2007 Pazar

CHEESECAKE

vişneli cheesecake
vişneli cheesecake

ne zamandır bloglarda görüyorum....yapsam nasıl olur...kimdir nedir necidir.....
meraktan çatlayacaktım....dün artık kaba saba aklımızda kalan malzemeleri alarak denemeye karar verdik.....

sevgili arkadaşım lezizin sayfasından aldım tarifi.....onunkinin şekli şemali daha güzel.....benimki ortada...eksiklerde vardı tabi...idare edin arkadaşlarım....

adını söylerken zorlanmadığım ama yazarken kopyala yapıştır yaptığım bu keki ilk yememde yüz ifadem biraz değişikti....
alışkın olmadığımız bir damak tadı nede olsa....
yedikçe biraz daha alıştık....sonra sevdik...
ama itiraf etmeliyimki eşlerimizin tabaklarında hiç ellenmemiş şekilde geldi.....tadına bile bakmamışlar....
erkek kısmına zor börekler,,acılı çiğ köfteler vereceksin.....onu severler....

tabanı için

  • bir buçuk paket burçak bisküvi
  • 100 gr.yumuşamış margarin..

kreması..

  • üç paket labne peyniri
  • birbuçuk su bardağı şeker
  • iki yumurta
  • bir buçuk yemek kaşığı un
  • vanilya

üzeri için

  • ne isterseniz....ben vişne reçeli döktüm....aslında ahududulu sos vardı....ben elimde olanı kullandım....

YAPILIŞI

  • biküviler rondoda un haline getirilir...margarin ilave edilerek hamur yapılır....
  • 20 cm.lik kalıbın dibine bastırılarak yerleştirilir...
  • krema malzemeleri çırpılır.....hamurun üzerine dökülür...
  • 140 derecede 50-60 dk...pişirilir....
  • soğuyunca sosu eklenir.....
  • iki üç saat dinlendikten sonra AFİYET ZAMANI GELMİŞ demektir....
  • unuttuğum bir şey varmı bilmiyorum...uyarmak sizden....

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak