13 Şubat 2008 Çarşamba

ZEYTİNLİ VE BİBERLİ AÇMA +sobe



merhaba arkadaşlar....

sizede oluyormu bilmiyorum......kendi evimde çeşit çeşit pasta börek yapıyorum...hatta üretip uyduruyorum...........yemekten bıktıklarım bile var.........

ailem ve çevremdekiler benim bloğumda neler yayınladığımı az çok görüyorlar......Ankaraya gittiğimde sen güzel yaparsın deyip beni mutfağa gönderiyorlar............

benim aklımdaki bütün tarifler siliniyor.........sanki hiç birşey bilmiyormuşum gibi oluyorum........
bunu mutlaka yapıp tattırmalıyım dediğim tariflerin hiçbiri aklımda kalmıyor........

o yüzdende değişik hiçbirşey yapmadım Ankarada......

tabiki herşey önemli ......malzeme eksikliği oluyor.......fırını ve kalıpları yadırgıyosunuz..........
evde tutturduğunuz tarif burda tutmaz oluyor..............

Allah'a şükür birkaç tarif aklımdan hiç silinmez.........biri açma tarifi biride browni benzeri tepsi kekim.........biride mercimek salatam.........

___________SOBEM__________
birde sobem var tabiki.....ayağımın tozu ile sevgili arkadaşım zeytinyağrağı beni sobelemiş.....
cevaplarım ......

.........Kaç tanesi gerçek olucak..........

......okulların artık saat 10.00 da açılmasını istiyorum.....(sabah kalkmak çok zor)
......hafta sonlarının üç güne çıkarılmasını istiyorum.......ve pazar gününün ismi değişsiiinn......
......ciddi olarak, kızımı ahlakı güzel, terbiyeli bir insan olarak yetiştirmek istiyorum.......
......denize sıfır,geniş balkonlu,tek katlı ,bahçeli ,balkonunda büyük beyaz minderlerin olduğu ,güneşin hiç eksik olmadığı ,şehir merkezine araçla on beş dakika olan sakin bir yerde evim olmasını istiyorum..........inşallah.........

............Hemen yapabileceğim halde yapmayı neden beklediğimi bilmediklerim......

......tabiki bazı tarifler........
......örsem hemen bitecek olan geçen sene başladığım kızımın şapkası........
......o kadar çok şey ertelenmişki neyi yazayım kafam karıştı.......

..........dünyaya tekrar gelsem............

.........eğer bu aklım başımda olacaksa ,önceki hatalarımın farkında olacak ve değiştirme şansım olacaksa,kızımı daha önce dünyaya getirebileceksem(yıl olarak yani)isterim.....27 yılımı tekrar sıkılmadan yaşayabilirim.......
.........ve çocukluğumu daha sindirerek yaşarım........

teşekkürler arkadaşım.....sobe çok eğlenceliydi.......

açma tarifine geçebilirim artık.........
malzemeler.......
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • bir paket kuru maya
içi için...........
  • biber salçası
  • zeytin ezmesi
üzeri için.......
  • yumurtanın sarısı(beyazı hamura konulabilir)
yapılışı........
  1. hamur malzemesi yoğrulur.....mayalanmaya bırakılır.....
  2. mayalanan hamurdan küçük bezeler alınır.......
  3. el yağa batırılarak beze uzunlamasına açılır.......
  4. biber salçası veya zeytin ezmesi sürülür.......
  5. iç malzeme içte kalacak şekilde rulo yapılıp ,kıvrılır..........
  6. yağlanmış tepsiye dizilir.....
  7. yumurta sarısı sürülerek iyice tepside mayalanması beklenir.......
  8. 180 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.........(ben fırını önceden ısıtmıyorum)

76 yorum:

saniyesultan dedi ki...

ellerine sağlık canım cevaplarında çok hoştu...

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım.açmalar nefis...elline saglık.cevaplarında çok güzel ilk iki cevabına aynen katılıyorum:))))sevgilerimle...

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Disal, çok güzel açma tarifi yapmışsın,elerine sağlık. Sabah kahvaltılarında bol şekerli çayla yemesine bayılırım.
Bir de, şu blog işine başladığımdan beri çoğu bildiğim yemek tariflerini ben de unuttum. Çoğu yemeklerimi blogumdan bakarak hazırlıyorum. Sanıyorum bloglar kafalarımızı karıştırdı.:)
Ayrıca, mim sorularına verdiğin cevaplardaki dileklerinizin en azından bir kısmının gerçekleşmesi için dualarınıza ortak oluyorum. Selamlar.

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık bitoşşşş.yarına annemgil geliyo.çok mutluyum.baaaayılıyorum kız sana.

Adsız dedi ki...

o yorum benim sultili

Feyza Fidan dedi ki...

Disalim benim, nasılda geldiğin belli oldu bacım yaa, için açıldı sana gelinncüüü:)))
Açmaların süper, cevaplarunn süper..Ne diyem sana ben..
İnşallah tez vakit tüm isteklerin gerçekleşir cancağızım...Kızını ve seni öpüyorum çok...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Sobe güzel,açmalar güzel,sen güzel:)
Daha ne olsun disalim dimi ama:)

Ellerine sağlık canım,kocaman sevgilerle

MAVİ VE PORTAKAL dedi ki...

merhaba ben döndüm neler kaçırdığımı görmeye geldim.görüşürüz.

Adsız dedi ki...

canim merhaba

Bu acmalar cok güzel olmus bende sikca yaptigim birsey hertürlüsü cok güzel oluyor eline saglik hosca kal

Yaren dedi ki...

Acmalar harika görünüyor Disalcim,ellerine saglik,afiyetler oslun.Ankarayi gezdin geldin birde benim yerime seyretseydin,aaah ah cok özelemisim.Cevaplarinda cok güzel canim.Sevgiyle kal Disalcim,görüsürüz gafeye ugra canim.öptüüm.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

tatlı diili canım disalim,
ellerine sağlık,açmalar nefis olmuş...
bütün dileklerin gerçek olsun inşallah...
öpüyorum kocaman kocaman

zehra dedi ki...

vayyy super gorunuyor eller�n�ze sagl�k bu ne guzel b�r blog �stah ac�c�

SOFRAM dedi ki...

Canım açmalar süper,harika görünüyorlar, bizimkilerin de en sevdiklerindendir açmalar, ellerine sağlık güzelim...
Canım hepimiz galiba en basit şeyleri hep erteliyoruz, ama hayalindeki evi kim istemez ki...En kısa zamanda gerçekleşsin hayalin canım..
Öpüyorum, sevgiler...

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım...Açmalar nefis görünüyor...Selamlar.....

Adsız dedi ki...

Açmalar harika olmuş..:)) çokda nefis görünüyor..)) ben hiç evde açma yapmamıştım, sizin bu tarifinizi deneyeceğim..:))
Ellerinize sağlık...:))

Sobe cevaplarınızı ilgiyle okudum, isteklerinizin gerçekleşmesi dilerim...

Unknown dedi ki...

selam canııııım ayyyy bu pofuduklar yen mez mi?
nede güzel görünüyorlar ellerine sağlık canım benim cevaplara bayıldım hele o ev hayaline bittim doğrusu inşaallah gerçek olur sevgiyle kal

LeYYa dedi ki...

açmaya yorum yazmaktan hiç usanmam ben.nerde görsem yazarım))hayatta en sevdiklerimden ama nedense en de beceremediklerimden biridir açma.ciddi anlamda nefis görünüyor eline sağlık disalcim.hıı bir de gerçekleşmesini istediğin dilekleri okudum,Yaratan hayırlısıyla hepsine nail eylesin diyorum.selametle

Adsız dedi ki...

merhaba

canım arkadaşım nefis tarifler paylaşmışsın bizimle..hepsi de birbirinden güzel ..ellerine sağlık..kendine iyi bak.. görüşmek üzere..

yermisinyemezmisin

Baharcicegi dedi ki...

canim bende ayni seninhayal ettigin gibi bir ev istiyorum türkiyede denize sifir insallah isteklerimiz hayirlisiyla gerceklesir.
Acmalar nar gibi kizarmis yumusacik mis gibi olmus eline saglik

HULYA dedi ki...

Disal'ciğim,
Açmalar çok güzel görünüyor.Çayın yanına bir tane alabilirmiyim.ellerine sağlık canım.Sevgiler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

canım ellerine sağlık açma harika görünüyor

sobeye verdiğin cevaplarda tebessüm ettirdi:)yüreğine sağlık

sevgiyle kal

mylittlestars dedi ki...

canım istedi yine ya enfes..
dileklerin gerçek olur inş.. o balkonlu evden bende istiyorum amin....

Melek* dedi ki...

cvpların çok güzel sobeye cvp verdiğin için sağol canım benim açmaya bende bayılırım bunun tarifinide uygulayım en yakın zamanda

emineninemekleri dedi ki...

Disalcim, nefis nefisssssssss canim ellerine saglik. Cevaplarinda cok hos...

Sevgilerimle Emine

yildiz dedi ki...

Sevgili Disal,hosgelmissin-sefalar getirmissin.Acma harika olmus,ellerine saglik.

Okullarin saat 10.00´da acilma olayina bayildim,insallah insallah.
Kendi okul yillarimda sabahlari uyanmak böylesine eziyet olmazken simdilerde cok zorlaniyorum.
Hersey gönlünce olsun,kendine iyi bak sevgiyle kal.

hatice dedi ki...

Sevgili Disal, açma muhteşem gözüküyor, hemde zeytinli..ellerine sağlık..
sevgiler...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

disal'cim seninle tarifleri hatırlama konusunda aynıyız.o dediğin özellikle yazlıklara gittiğimde bana olur.teyzelerim ohh semra geldi onu yapar bunu yapar der,ancak eğerki defterimi yanımda götürmediysem hiçbirşeyi anımsamam.maalesef bu konuda(aslında hemen her konuda)biraz balık hafızalıyım.yanlız değilsin:)
Bu arada zeytinle tatlara bayılırım ellerine sağlık cnm.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

canım açman nefis olmuş..puf puf...
ellerine sağlık..
sobeni yine gülümsiyerek okudum herzanmanki gibi:)
çok hoşsun cnm..
öpüyorum sevgilerimle...

Minik Kus dedi ki...

Of of, cok guzel gorunuyor bu acmalar. Soyle uzansam da alsam bi tane... Ellerine saglik Disal.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
bu ne güzellik böyle, acmalarina bayildim, cok güzel olduklari belli oluyor resimden zaten, harikasin ellerine saglik arkadasim.

Selam ve sevgilerimle..

Nilay Cinisli dedi ki...

Disalcim,
Umarım tüm isteklerin gerçekleşir...Ellerine sağlık açmalar nefis....
Sevgililer gününü kutlarım...Kucak dolusu sımsıcacık sevgilerimle

Adsız dedi ki...

merhaba canim beni uyardigin icin cok tesekkürler akilmi kaldi unutuveriyorum ,sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgilisi olanin olmayanin,
> > > > Olup da gibi olanin,
> > > > Yok da var gibi olanin,
> > > > Olmayip cok isteyenin,
> > > > Oluyo da noluyo diyenin,
> > > > Oldugu icin cok mutlu olanin,
> > > > Olmadigi icin cok mutlu olanin,
> > > > Onsuz olamayanin,
> > > > Onunla hic olamayanin,
> > > > Herseye ragmen yureginde her daim aska yer olanin...
sevgililer günü kutlu olsun...


cok öpüy bitanem

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

SELAM CANIMCIM:))
SEVGILILER GÜNÜN KUTLU OLSUN TATLIM.
Zeytinli acmalarindan tatttim bir lezzet küpü adeta:)
Görüntü cezbediyor zaten yeterince canim,süperrr.
Ellerine saglik,afiyetler olsun.

Adsız dedi ki...

canım ellerine kollarına saglık harıka olmus.. enfes valla:)
sobeye de cok guzel cevaplar vermıssın..
opuyorum.. kendıne ıyı bak:))

www.fatostuncay.blogcu.com

meleginmarifetleri dedi ki...

CANIM SANA UĞRAYAMADIM KAÇ GÜNDEN BERİ ÖNCE HOŞGELDİN DİYEYEİM VE O DEDİKLERİN BANADA OLUR BAŞKA MUTFAKTA ÇALIŞMAK ZOR GELİR BANA HERŞEY YABANCI TABİİKİ AMA AÇMA ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK SOBE CEVAPLARINDA İNŞALLAH GERÇEKLEŞİR SEVGİYLE KAL

Yaren dedi ki...

Disalcim sevgililer günün kutlu olsun canim.

zehra dedi ki...

her ne kadar sadece bir degil 365 gunun sevgi gunu olduguna �nansamda maksat eglenmek olsun :) sevgililer g�n�n�z kutlu olsun :)))

Aynur dedi ki...

ayy nedense bende öle oluyorum yaa sanki internet olmasa ben bi hicim:) yabanci yerde yapamiyorum malzemeleri yadirgiyorum o ayri birde bildigim sey dahi olsa illa internetten bloglardan bakmam incelemem degisik seyler varmi diye kurcalamam gerekiyor.

eline saglik acmanda harika

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Adsız dedi ki...

selamlar disalcim,

nasilsin? InsaALLAH iyisindir.

bu aralar az yogunum, kusuruma bakma pek yazamadim..

acmalarin süper görünüyor ellerine saglik canim...

sevgililer günün kutlu olsun ve hos gecmeisni dilerim :))

tabi her gün sevgililer günü ama bugünkü gün takvimde sevgililer günü olarak yazilmis :)))

Adsız dedi ki...

Disalciğim canımın içi aynen öyle..ben başkasının evinde bişeycik yapamam.yapsam da evdeki gibi olmaz nedense..o yüzden mutfaklardan uzak dururum başka yerlerde:))neme lazım adımız aşçıya çıkmış, karizmayı çizdirmek de var değilmi canım..pohaçan gerçekten enfes görünüyo
..ellerine sağlık canım.
asotu.blogcu.com

NiNo dedi ki...

canim harika olmus bu ya bayildim goruntu tek kelimeyle supperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

hayatkazanbenkepce dedi ki...

SOBENİ KEYİFLE OKUDUM CANIM. AÇMAN DA PASTANE AÇMASI GİBİ GÖZÜKÜYOR , ELLERİNE SAĞLIK .
SEVGİLİLER GÜNÜN KUTLU OLSUN , HER ZAMAN SEVGİYLE KAL...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Açmalar harika görünüyor ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgililer günün kutlu olsun...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Disal'cim,
sagol canimcim, bana bu sevgililer günü konusunda hak verdigin icin, sevgimiz bitmez ama dedigim gibi artik bizler icin daha da baska baska önemli seyler var bu hayatta.

Selamlar canim ve öptüm..

Adsız dedi ki...

aynı beni anlatıyon canım ya herkes sen yaparsın yap ama blmiyorum ki neyş nasıl yaptım tarif mi var elimde anlamıyolar işte ama genede yapıyoruz bişeyler değil mi
ama Allah yanımızda hep sonuç harika oluyor ve utanmıyoruz
ellerine sğalık sevgiler

EZGi :)) dedi ki...

disalcim süper bişi oluş bunlar.haika görünüyor.ellerine saglık kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

Açma çok nefis görünüyor ellerinize sağlık...:))
Sobe cevaplarındaki dileklerinizin en kısa zamanda gerçekleşmesini dilerim...
Ailenizle,sevdiklerinizle birlikte, sevgililer günü kutlu olsun....

Adsız dedi ki...

Sevdiklerinizle birlikte sevgililer günü kutlu olsun...

Adsız dedi ki...

Canımm...Nasılsın?Seniçok özlemişim.Arkadaşın 1 aydır ev değiştirme telaşını giriştikış günü..Bugün ancak internetine kavuştu.Soluğu sende aldı..Ankaralara gidip gelmişsin sende...Buluştuk sonunda..
Nasıl yoruldum dostum bibilsen..Burnumdan geldi derler öyle valla..Yorgunluğun yanında yeni birşeylere alışmakta cabası..Ben çok zor vazgeçerim çünkü alışkanlıklarımdan.Boşlukta gibiyim..Sen iyisin di mi?canım..Elmalı rulo pastaya bayıldım..Dün bide onca yorgunluğumun arasında misafir ağırladım..Menü düşün düşün sana Ankara'da olduğu gibi benimde hiç aklıma gelmiyor..Delirdim..Yaptımbişeyler ama..En zor kısmı düzgün menü oluşturmaktı...Beynimde durmuş zaten son zamanlarda.Ben gidip bir ısınma turları atayım çok uak kaldım ve özledim blogcağızlarımı..Seni çok çok öptüm..Görüşürüz canım:))

Aynur dedi ki...

bende heybem ile tesadüfen blog gezilerim esnasinda tanisdim.

haber verdigin icin sagol :))

bu arada kamerasi yokmus arada git cek bari ayol :)

öpüyorum

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

akasyakokusu dedi ki...

ayy canım iyi akşamlar..hani gezmedeydin ankarada..ne zaman geldin ee bi hoşgeldin diyim bari..
nasıl geçti gezmeler ben ev değiştim gene..sen bilmessin tabi 6 ayda 3.cü evim..heheheh 15 günde netimiz yoktu ggeldi yine gitti sorun varmış..neyse bu özel gününü pardon akşamını kutlayım bari nice nice sevgi dolu yıllara canım..haa birde valla aynen kopyaladım arkadaşım bütün yüreğimle şu yazdıklarına;
denize sıfır,geniş balkonlu,tek katlı ,bahçeli ,balkonunda büyük beyaz minderlerin olduğu ,güneşin hiç eksik olmadığı ,şehir merkezine araçla on beş dakika olan sakin bir yerde evim olmasını istiyorum..........inşallah........birde benden İNŞALLAHHH..ama antalyada olsun emekli olunca buluruz birbirimizi...

akasyakokusu dedi ki...

hiiiiiiii:(( kurban unuttum valla..ellerine sağlık mamalar nefis görünüyor..arkadaşında kafa kalmadı çok yoruldu çoookkk:)))

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık ve umarım tüm dileklerin gercek olur sevgiler

hdidem95 dedi ki...

acma güzel cevapların güzel benim güzel arkadaşım sevgililer günün kutlu olsun sevgiler

Adsız dedi ki...

Canim Ankara'dan hosgeldin,özlettirdin kendini.Insallah olmasini istedigin seyler en kisa zamanda gerceklesir.Acmalarin da cok sahane olmuslar,ellerine saglik canim.Sevgililer günün kutlu olsun.

Adsız dedi ki...

offff disalcim ne güzel görünüyor bu açmalar.gece gece canım çekti valla.rulo yapıp,kıvır demişsin ama şekli gül gibi olmuş.çok güzel.harika bir lezzet.hele iç malzeme.dahada iştah açıcı kılmış açmaları.ellerine sağlık canım.sevdiklerinle mutlu kal.sevgiler.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Disalcim açmalarının güzelliğine bayıldım zaten çok severim nasıl güzel kabarmışlar yumuşacık olmuşlardır ellerine sağlık sevgilerimle hayırlı cumalar canım

Unknown dedi ki...

disalcigim acmalarin cok nefis gorunuyor gece gece oyle bir canim cektiki anlatamam:)
ellerine saglik canim
sevgililer gunun kutlu sevginiz bir daim olsun.
sevgilerimi gonderdim.

sarımutfak-hande dedi ki...

slm
iadei ziyarete geldim.inşallah tüm dileklerin gerçekleşir.açmalar harika olmuş ellerine sağlık.gerçi geçti ama sevgililer gününü de kutlarım.sevdiklerin hep yanında olsun.iyi haftasonları canım

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım Disal'im.
Ellerine sağlık,açmaların misler gibi olmuş.

Tarifi hatırlayamama durumu bende de var.Sadece tarif mi?
Her şeyi o kadar çabuk unuturum ki,kızımla balık hafızalı olduğuma karar verdik.
Tatile gidiyorken mutlaka tarif defterim yanımdadır.Evde de deftere bakmadan yapamam.
Bir gün eltim tavuk göğsü istedi,bende yapayım dedim.
Malzemelerde sorun yok,hepsini hatırlayıp,yaptım ama onun mikseri benim blendırım gibi topaklanan muhallebiyi pürüzsüz yapamadı,çok mahçup olmuştum.Ben kendi çöplüğümde daha iyi ötüyorum : )

Sobe cevaplarında yazdığın "örsem hemen bitecek" lafı tam bana göre.
Örsem-elime alsam bitecek olan öyle çok el işi var ki ama içimden gelmiyor.
Ben elişi sevmiyorum,gariplerimde yarım yarım bekliyor.

Yahu sana gelince benim çenem düşüyor.
Yorum değil,destan yazmışım : )

Adsız dedi ki...

selamun aleykum.
iadeyi ziyaret yaptım :)

bolugumu zıyaret ettıgınız ıcın ve yorum bıraktıgınız ıcın tesekkur ederim..

yemekler benım ilgi alanımdır ama yemek yapmak degıl daha cok yapılan yemeğı nasıplinmek:)

YÜREĞİNIZIN GERCEK SAHIBINE EN GUZELE EMANET OLUN..

muhabbetle ve daim Muhammed(SAV) ile...

www.birparcaozgurluk.blogcu.com

nurla dedi ki...

canm bir kaç günden beri blogda sorun var sayfaya giremiyorum herkesde bu şikayet inşallah düzelir sizinde sevgiler gününüz kutlu olsun mutlu kalmanız dileğimle
www.blogcu.com/nurlayemek

Adsız dedi ki...

Bu açmalar tam benlik. Yumuşacık ve leziz. Ellerine sağlık.

zehra dedi ki...

cok guzel gorunuyor :)) mutlu cumalar guzel haftasonlar�

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlıkk kokusu taa buralara geldi valla miss gibi harika görünüyorr

gülüş dedi ki...

canım harikasın ya ellerine sağlık çok güzel olmuş ayrıca bende istiyorum ben yaparım ama senin yaptıgın kadar lezzetli olurmu bilemem inş bir gün gelicem yanına canım benim yüregine emegine saglık kendine iyi bak görüşürüz

adigenisehilal dedi ki...

baylırım hertürlü açmaya... hele zeytinli süper olur ellerine sağlık..

pelince dedi ki...

Ellerine sağlık,sıcak sıcak olsa da hemen yesek:)
sevgiler

Adsız dedi ki...

İlgine ve iyi dileklerine çok teşekkür ederim. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

selam iyi geceler arkadaşım beğendiğine sevindim bilirim yozgatlılarında arabaşını sevdiğini afiyet olsun buyur gel sanada hazırlayım

Adsız dedi ki...

selamlar canim


seni benim gibi özleyen cok ooo 71 yorum yazilmis acman icin :))

süpersin sen ya, iyisin umarim...

bi ugrayim dedim :))

acmayi görünce yineden begendim ve ellerine saglik demek istedim hihi :))

Adsız dedi ki...

selam canım..çok teşekkür ediyorum..Beni yanlız bırakmadınız..İyiyim şimdi allaha şükür..Ama biliyormusun.O kadar az arkadaşım ziyaret etmişki beni çok üzüldüm..Sevgiler..

Adsız dedi ki...

selam canım,açmaların harika görünüyor canımmm..bide aynı şey bende de olur,beni de sen bilirsin diye atarlar mutfaga elim ayağıma dolanır....sevgiyle kal..canım

http://duygununtarifleri.com/ dedi ki...

çok güzel gözürnüyor tarif defterime ekledim bile :)

asminmutfakta dedi ki...

Gerçekten harika görünüyor hemen deneyecegim blogumda da paylasırım :)

henüz çok yeni takip ederseniz sevinrim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak