10 Mart 2008 Pazartesi

PORTAKAL SOSLU SÜNGER KEK


portakallı nefis kek

merhaba arkadaşlar.....

on ve onbeş yaşlarım arasında hep aynı kek tarifini bilirdim........yoğurt ile yapılanı......birde o zamanlar hep ev yapımı yoğurtlar olduğu için kimi kek içini çekmezdi......kimisi ekşi olurdu.......kimisi ise kabarmazdı.............

yaş pasta hastasıydım.......sıradan kekler beni kesmezdi........zaten annem pek kek yapmazdı......başkalarında yediğimde ise yukarda saydıklarımla karşılaşırdım.......

çok kabaran kek kıymetli olur kimisine göre.......mesela ben çok kabarmış keki sevmem......bence malzemeden kaynaklanıyor........kab.tozunu çok koyarsan,malzemeyi iki katı yaparsan veyada az yapıp küçük kalıpta yaparsan kabarmamak gibi bir lüksüde olmaz kekin...........

artık keki çok seviyorum....zaten o kadar çok çeşit çıktı ki,yani evdede terli türlü çeşitlerini yaptığımız için acayip alıştım........

yukardaki keki o kadar çok beğendim ki anlatamam........harika sünger gibi keki vardı.......üzerine gezdirilen sos çok güzel bir tat vermişti.......nefisti yani.........belkide benim damağıma lezzetli geldi bilemem ama mutlaka deneyin..........portakallar bitmeden hemde.........



portakallı kek


kimden mi aldım?........sevgili baharca arkadaşımın bloğundan aldım.......iyiki denemişim.......tarif için teşekkürler canım.......

malzemeler.........
  • 4 adet yumurta
  • 9 yemek kaşığı şeker
  • 9 yemek kaşığı un
  • 1 paket kab.tozu
  • 1 portakalın suyu
sosu için............
  • 3 portakalın kabuğu ve suyu
  • 5 yemek kaşığı şeker
yapılışı...........
  • kek malzemeleri çırpılır.......
  • yağlanmış kare borcama dökülür.......
  • önceden ısıtılmış fırında içini çekene kadar pişirilir........
  • sos için portakal kabukları rendelenir.........suyu sıkılır.......
  • şekerde eklenerek ,ocakta köpük köpük olana,portakal kabukları yumuşayana kadar kaynatılır.......
  • kekin üzerine dökülür..........
afiyet olsun.........
NOT:::SOS İÇİN PORTAKAL SAYISINI ARTIRABİLİRSİNİZ..........

80 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

bunlar çok tatlı duruyor
üff ekşi ekşi portakallar ne nefistir:)

ellerine sağlık.

EZGi :)) dedi ki...

CANIM KEK HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAGLIK SEVGİLER

Aynur dedi ki...

Simdi kek ustasi oldum diyosun yani:)

ellerine saglik nefis

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Disalcim
Ellerine sağlık çok güzel görünüyor,Özellikle portakal kabuğu rendesi ile

düşündüm de uzun zamandır kek yapmıyorum,bir kaçamka yapsam mı acaba:)

uygarimizlahayat dedi ki...

Hımmmmmmm mis gibi kokmaya başladı ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

selam canım...kek nefis hele birde portakallı...eline saglık canım..sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Disalcım kekin her türlüsüne, bayılırım doğrusu..:))sizin tarifinizde çok nefis olmuş, harika görünüyor...:)))
Mutlaka yapacagım.....
Sevgiler.....

Adsız dedi ki...

Tam ikindi çayı için olmuş nefisss, bir anlaşma yapalım hemen şimdi, çaylar benden kek sizden...:))
ellerinize sağlık....

Adsız dedi ki...

canım emeğine sağlık
portakal çok güzel aroma katıyor
herşeye
bana da beklerim canım yeni tarif ekledim.

ayşegül mutfakta dedi ki...

waooww güzel bir blog ve enteresan hoş yorumlar
kekinede bayıldım tabi söylememe gerek var mı? :)

hdidem95 dedi ki...

merhaba kek çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..çok güzel görünüyor...sanki portakal kokusu geldi burnuma..sevgiler

Adsız dedi ki...

Çok güzel olmuş canım ellerine sağlık

yildiz dedi ki...

Annem de halen yogurtlu kek yapar,ben de bir zamanlar annemin usulünden yapiyordum....Ama simdi malzeme bol,cesit bol....
Ellerine saglik Disal,afiyetler olsun...

Leziz Sofralar dedi ki...

Disal'cim annattigin kadar var galiba görüntü nefis tamda agiz sulandiran cinsten olmus bu kek ellerine saglik canim dedigin gibi portakallar bitmeden denemek gerek,sevgiler...

Betül İnce dedi ki...

Çok güzel görünüyor Disal'ciğim, kek konusunda ki fikirlerine de aynen katılıyorum. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

emineninemekleri dedi ki...

Salihacim, canim nefis adeta nefis..........

Sevgilerimle
Emos

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Portakallı keki bende çok beğenirim.Harika olmuş kekin canım ellerine sağlık....
Güzel bir hafta geçirmeni dilerim...

Adsız dedi ki...

www.kelebeklisaniyeler.blogcu.com
disalim eline saglik fistik harika sahane olmus portakalli olmasi da ayri bir lezzet canim iyi aksamlar dilerim ve mutlu bir hafta olsun seni bekleyen optum

Baharcicegi dedi ki...

ben kek seven biri olarak tarifi hemen deneyecegim,zaten cogu kekin icine portakal rendesi koyuyorum cok seviyorum portakali aromasini kekde.
Bir dilim almadan gitmem,bekliyorum tabagim elimde bende sana mozarella peyniri getirdim.

akasyakokusu dedi ki...

günaydın canım ohh yeni bir tabak koymuşsun önümee..hemde soslu moslu portakallı bir kek..eline sağlık canım kekin he türlüsü çok güzel oluyor gerçekten.
güzel bir haftan olsun sevgiler.

MUTFAKISTAN dedi ki...

nefis olmus portakalli kek baska olur ellerine saglik canim

SOFRAM dedi ki...

Disal'ciğim günaydın canım, evet çok haklısın eskiden herkesin bir kek tarifi vardı, hep o yapılırdı, ama şimdi yapmaya yetişemiyoruz, hele bu blog dünyasında hergün yeni bir lezzetle karşılaşıyoruz. Senin kekin de çok güzel olmuş, bol portakallı çok severim böyle aromalı kekleri, ellerine sağlık güzelim,baharca arkadaşımıza da tarif için teşekkürler, sizlere de afiyetler olsun...
Sevgilerimle öpüyorum...

Gönül dedi ki...

canım benimmm titrek kemer konusunda iddalı değilim ama termal don konusunda çok iddalıyım kesinlikle inceltiyor zayıflatıyor valla termal dona giden paraya helal olsun:))) ellerine sağlık süngerin pardon kekin harika olmuş veeeee alttaki mini pastalardan gözümden kaçmadı hade bakalım ben muz sevmem bir tanesinin üstüne çilek kondur yada böğürtlen yada vişne banada öyle ikram et cankuşum:))) sevgilerimle öpüyorum...hepside birbirinden leziz görünüyor

Unknown dedi ki...

selam bacım ellerine sağlık misss gibi kokusu bana kadar geldi bile bir dilim aldım gidiyorum hayırlı sabahlaaaaar sevgiler

Fulya dedi ki...

Bayıldım bu keke.mutlaka deneyeceğim.Eşimde çok kabaran keki sevmez.Eline sağlık.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

bu haftaki oğlumun kek günü için bu tarifi denemeye karar verdim. du bakalım..ama cidden nefis görünüyor..ben böle yumuşak lezzetleri daha çok severimde..ellerine sağlık hayatım..
sevgilerimle öptüm.

Tuğba dedi ki...

Disalcim demek sen de annesin,bilmiyordum canım.Senin ki ne kadarlık?
kek muhteşem olmuş,portakalın kokusu yeter zaten,keke kattığı tadı düşünmeye bile gerek yok:)
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Sevgili Disal,portakal soslu keki ben de çok severim. Ellerine sağlık. Nefis.
Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

canım biraz önce öğrendimm üzücü haberi..
allah rahmet eylesin..başınız saolsun.ve ailnede allah sabırlar versin cnm..sözün bittiği yer......

Adsız dedi ki...

canim gercekten kekin sünger gibi olmus ne güzel görünüyor eline saglik öptüm canim

Adsız dedi ki...

selamlar
ellerine saglik kek süper olmus
sevgilerle Dilek
www.diki35.blogcu.com

Adsız dedi ki...

disalcım eminim harika bir pasta ile katılacaksın banada dua et canım bu yarışmadan alnımın akı ile çıkayım :)) şimdiden sana başarılar

Feyza Fidan dedi ki...

Disalimm, senin damak tadına uymuş ya kesin bende bayılırım...En sevdiğim aroma portakal aroması keklerde..Gerçekten süper bir görüntüsü var..Bende muzlu kek yaptım ama beklediğim kadar muz tadı ve kokusunu alamadım :(( Neyse gideyimde resimlerini çekeyim...
Ellerine sağlık canım benim...
Öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Merhaba Arkadasim Bir Gun Bahar Olmak Istersen Ciceklerin Daima Acik Olsun Bir Gun Cicek Olmak Istersen Yuzun Hep Gunese Donuk Olsun Ve Bir Gun Birini Severken Kalbin Hep Onunla Olsun hayırlı günler canım
www.peyton24.blogcu.com

anneminkizıyim dedi ki...

Canim, ellerine saglik kekin güzel olmus.
Az evel Dilekden Dedenin vefatini ögrendim Basiniz Sagolsun canim, Allah geride kalanlara saglik versin, dedeninde mekanini cennet etsin, sevgiler.....

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

DİSALCİĞİM,
TESADÜFEN BLOGLARDA GEZERKEN DEDENİ KAYBETTİĞİNİ GÖRDÜM...BAŞINIZ SAĞOLSUN CANIM...

ALLAH GERİDE KALANLARA SABIR VERSİN, DEDENİN MEKANI CENNET OLSUN İNŞALLAH...

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Çok guzel olmuş.Mis gibi portakal kokuyordur.Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Selam..Kek harika olmuş..Ellerine sağlık..Sevgiyle kal canım..

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık canım,portakal soslu kekleri ben de çok seviyorum.


Sos soğutulup mu dökülüyor Disalim.


sevgiler...

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
kekin harika olmus

www.yenitadlar.blogcu.com

ab-ı hayat dedi ki...

Disalciğim,

Az önce Yeşil Domates'in bloğundan öğrendim.Deden vefat etmiş,Allah rahmet eylesin.Mekanı cennet olsun inşallah.Allah sana ve sevdiklerine sabır versin.


sevgiler...

made in funda dedi ki...

ne güzel bir kek bu.eline sağlık canım.bir dilimini yürütyorum çayla iyi gider şimdi..

angel dedi ki...

merhabalr dısalcığım,benımde bugunlerde iştahım açık maşşalhım var ve davamlı kek yapıyorum.bende onceden evde yapılan yaoğurtaldan yapıldıgı için ekşı yada kabarmazdı fazla.pek begenmezdım.ama şimdi hem sutle hemde çok eçiştelrı çıktıgı için evelrın vazgeçılmez tadı oldu.kekın çok hoş gozukuyor agzımının tadı yerındeysekn bunuda en ksıa zamnda yapıcam.ellerıne sağlık....

Adsız dedi ki...

disalim kek nefise benziyor. dediğin gibi portakal bitmeden denemek lazım. ellerine sağlık canım...

emineninemekleri dedi ki...

SALIHACIM, SIMDI ALDIM HABERI BASIN SAGOLSUN CANIM, TOPRAGI BOL OLSUN. YÜCE RABBIM KALAN ÖMRÜNÜ SIZLERE TORUNLARINA COCUKLARINA VERSIN CANIM BENIM. ÜZÜLME NE OLUR BIRGÜN HEPIMIZ ORANIN YOLCUSUYUZ AMMA GEC AMMA ERKEN. BAK BENDE BABAMI KAYBETTIM COK GENCTI.

ÖPÜYORUMMMMMMMMMMMMMM
EMINE

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık.bende eski günleri anımsadım yazını okuyunca:)

meleginmarifetleri dedi ki...

Ellerine sağlık disalcim pek güzel görünüyor.
kek dedinmi ne model ne çeşit vallahi süper oldu kekler sevgiler canım bayy

hayatkazanbenkepce dedi ki...

BEN DE BU BÖYLE KEKLERE BAYILIRIM . NEFİS OLMUŞ CANIM, ELLERİNE SAĞLIK...

Baharcicegi dedi ki...

Canim yesil domates arkadasimizdan ögrendim deden vefat etmis basin sagolsun mekani cennet olsun.
Sizlerede sabirlar diliyorum.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Disal'im,
nasil güzel bir kek yapmissin, portakalli soslu da harika giderdi simdi olsaydi bir dilim valla, cok canim cekti, sanki kokulari bizzat burnuma kadar geldi.

Senin de ellerine saglik güzel arkadasim.

Selamlar ve öptüm..

Adsız dedi ki...

disalcim selamlar,

nasilsin?

aaa tarifden memnun kaldigina sevindim, bendemi denesem o kadar tavsiye ediyosun :))

kekin süper olmus, resmen tadini bilebilirmisim gibi bir tat var agzimda :))

ellerine saglik canim ve gercekten nefis olmus,

hayirli geceler

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Disalim, başınız sağolsun, Allah'ım nur içinde yatırsın dedeciğini ve sizlerede sabırlar versin..

nagehan dedi ki...

Canım yeşildometesden öğrendiğime göre deden rahmetli olmuş, başın sağolsun ...Allaha sizlere ömür versin, dedeciğinin mekanıda cennet olsun......

Nagehan

keskinli dedi ki...

vay disalime bak
büyümüste eskileri begenmiyor ha
evet benim anneminde klasik bir keki vardi ben 10 yasindaykende onu yapardi simdide ve hep ev yogurdu ile hic sasmaz ellerine saglik canim sevgiler

saniyesultan dedi ki...

ben geldim...ellerine sağlık harika gözüküyor.olsada yesem..

Adsız dedi ki...

Disalim canım benim..
Başın sağolsun gülüm.çok üzüldüm.şimdi gördüm yeşildomateste..Mekanı cennet olsun.Huzur içinde yatsın canım.
böyle zamanlar zor zamanlardır, söylenecek sözlerin tükendiği zamanlardır.
sebilay.

muko dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

CANIMMMMM KEK NEFİSS...BOL PORTAKAL SOSLU...AMA O ALTTAKİ PASTACIKLARDA KALDI BENİM GÖZÜM...ELLERİNE SAĞLIK CANIM...


ÖPÜLDÜN...
ÖZLEM

Adsız dedi ki...

canım ellerine saglık harıka olmus.. afiyet olsun sıze:)
ıyı haftalar canım.. gorusmek uzere:))

fatostuncay.blogcu.com

made in funda dedi ki...

canım yeni öğrendim.başın sağolsun.Allah rahmet eylesin.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Disalcim bizim zamanımızda böyle kek filan yoktu ben yeni evliyken yeni yeni evde yapma kekler moda olmuştu ama kimse tarif vermezdi bir gün kendim kafama göre yaptım o kadar güzel bir kek olmuştu pasta tenceresinde yapmıştım ocak üzerinde pişirilenden şimdiki gençlerimiz çok şanslı böyle nefis, lezzetli , çeşit çeşit tarifler hazırlıyorsunuz ellerine sağlık canım misler gibi kokusu geldi sevgiler

Adsız dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Bende çok severim portakallı keki. Nefis görünüyor. sevgiler...

Adsız dedi ki...

heheheh sen çok yaşa emi :)))

kekin kabarmama şansı yok demişsin ya :)))) öldüm gülmekten ayoll kabarıp içine çöken ne kekler gördüm ben onlara ne diyeceksin :)))

Disalim nefis olmuş. Ellerine sağlık canummmmm

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Bu kadar lezzetli oldugunu ögrendikten sonra denemezsem olmaz.Süper bir kek olmus,ellerine saglik tatlim.Öptüm seni.

mutfaktelaşı dedi ki...

bende bol portakallı bir tarif arıyordum bu tarif tam bana göre.ellerine sağlık.

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Disal'immm,
Dedeciğinin mekanı cennet olsun....

Kek ise enfess, sen yaparsın da güzel olmaz mı zaten:))

Sımsıcak sevgiler...

Melek* dedi ki...

kız bukadar yorumu nereye götürcen 67 yorum benle birlikte 68 maş. aman Allah bozmasın:)) bu keki ben yaptım ilk yapışımda bayılmıştım zaten ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Disalcım başka blogdan öğrendim.. çok üzüldüm canım,başın sağolsun..
Allahtan rahmet diliyoruz...

Adsız dedi ki...

Başınız sağolsun, bu gibi durumlarda elden hiç bir şey gelmiyor..öğrenince üzüldük...
Allahtan rahmet diliyoruz, yakınlarınada sabırlar versin rabbim...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Disalcim
başın sağolsun,mekanı cennet olsun inş.
Allah sizler de sabır versin

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Disalim canım,
Öncelikle başın sağolsun,dedenin vefat haberini yorumlardan öğrendim.Mekanı cennet olsun.

Benim çocukluğumda çay yanına bisküvi verilirdi,sonra hamur kızartması çıktı,sonra da karbonatla yapılan tepside pişirilen kekler çıktı.
Kekler hep tek tipti,sonradan arasına kakaoyu karıştırmak yepyeni bir tarif gibi gelmişti herkese.

Portakalı kekte çok severim ama senin tarifteki portakalın sos olarak üzerine dökülmesi lezzetini kat kat arttırmıştır.Ellerine sağlık.

Betül İnce dedi ki...

Disal'ciğim,

Yeşil Domates'den geliyorum.
Hayatın pek çok yanını birarada yaşıyoruz, ve insan olmanın en büyük özelliklerinden birine sahibiz, iyiki de sahibiz: Sabır.
Ne diyeyim, önce başın sağolsun.
Sonra da doğum günün kutlu olsun.
Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Canımın içi Disalim,

bitanem.

İyi ki doğmuşsun, iyi ki blogcu olmuşsun. Seni tanıdığıma öyle memnunum ki..

İyi ki varsın.

Hayat sana hep mutluluk getirsin...

Sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Mutfaknotlari dedi ki...

disalcim ellerine sağlık nefis tattaki keklerinden bende isteremmm

canım doğum günün kutlu olsun nice uzun senelere sağlıkla huzurla inşallah
sevgilerimle
forumdada kutladım beklerim:)

EZGi :)) dedi ki...

CANIM DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN MUTLU YILLAR:))

cincinsfikirli dedi ki...

ben de yaş pasta değil kek severlerdenim ve bu tam benlik...hemen not almalıyım...ellerine sağlık şeker..sevgiler.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Merhaba :)) Kek nefis görünüyor ellerine sağlık :)) Gelmişken profiterol tarifini de alayım sahte olanını ;)
Sevgiler...

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım hayırlı cumalar sevgiler

Adsız dedi ki...

sofrakeyfi.blogcu.com
selam
başınız sağolsun,mekanı cennet olsun dedenizin
ayrıca yeni yaşın kutlu olsun
sağlıklı mutlu yıllar diliyorum
kabul ederseniz arkadaş listeme ekledim sizi
hoşçakalın

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak