10 Ekim 2011 Pazartesi

MUHALLEBİLİ KADAYIF

muhallebili kadayıf

ne yazsam bilemedim..bu hava insana ne yazdırır ki.......

öncelikle tarifimi sevgili arkadaşım hünerliellerin üstlendiği porselen demlik çay saati etkinliğine göndermek istiyorum......etkinlikte başarılar diliyorum.kolay gelsin arkadaşım...

aslında sabah ki yağmurun sesi çok hoşuma gitmişti ama evin biraz soğuk oluşu bütün duygularımı yerle bir ediyor:))))

içimdeki kasvet birazda hafta sonunu hafta sonu gibi yaşayamamdan kaynaklanıyor...ne sabahanı sabah gibi yapabildim ne de o meşhuur hafta sonu kahvaltısını kafama göre yapabildim........o sinirle birde pazartesiye giriş yapınca ufak çaplı bir depresyon söz konusu...:)

havanın bi suçu yok aslında..sorun benim planlarımda:)))).......neyse sağlıklı olduğumuzu düşünelim ve şükredelim Rabbimize........

bu sefer kısa keseyim bari....tarifle ilgili yazayım birazda......

muhallebilikadayıf1
ramazanda iki kez yaptım.....çok beğenildi.....bende çok beğendim.....aslında önceleri kadayıfın çok kuru ağza geleceğinden korkuyordum ama düşündğüm gibi olmadı.....nefis bir tadı oldu.....üstü çıtır çıtır içi muhallebili harika bir yaz tatlısı aslında....kışında güzel gider de ramazana çok yakıştı kısaca..hafif bir lezzet istiyorsanız deneyin......

tarifi bitanecik arkadaşım yeşildomatesim verdi telefonda:)))....teşekkür ediyorum tarif için...

malzemeler......
  • yarım kg . taze kadayıf
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 çay bardağı kadar fındık veya ceviz
muhallebi için....(bardak 200 ml)
  • 4 su bardağı süt..
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı margarin
  • 1 poşet krem şanti
  • krem şantiyi çırpmak için 1 su bardağı süt

muhallebilikadayıf2


yapılışı.........
  1. kadayıflar geniş bir tepsi içinde koparılarak ufaltılır.......
  2. genişçe bir tencerede yağ ve şeker ilavesi ile sürekli karıştırarak rengi kahverengi olana kadar kavrulur.....
  3. altı kapatılıp soğumaya bırakılır....
  4. ayrı bir tencerede 4 su bardağı süt,şeker,un koyulaşana kadar karıştırarak pişirilir...kaynadıktan sonra margarin ilave edilir..biraz daha pişirilir..
  5. mikserle 2-3 dk çırpılır..soğumaya bırakılır...
  6. krem şantide süt ile çırpılır ve soğuyan muhallebi ile karıştırılır......
  7. kavrulmuş kadayıfın yarısı arzu ettiğiniz bir kalıbın içine yayılır....
  8. üzerine kremanın hepsi dökülür...ceviz veya fındık serpilir...
  9. en üste kalan kadayıf yayılır.....elle düzeltilir........
  10. en az yarım gün dolapta dinlendirilir......
not....
  1. kadayıfları iyice küçültün ...kavururken birbirine yapışırsa endişelenmeyin soğuduktan sonra elnizde ufalarsınız....
  2. kolay ufalanmayacağını düşünüyorsanız derin dondurucuya atın .donduktan sonra çıtır çıtır kırılıyor zaten....
  3. muhallebiniz koyu olmazsa krem şantiyi daha az sütle çırpın yada tamamen toz olarak muhallebiye döküp çırpabilirsinz...
  4. krem şantiyi mutlaka soğuk sütle çırpın yoksa istediğiniz katılıkta olmaz...
  5. kadayıflar çıtırlığını bir gün sonra kaybetmeye başlıyor ama lezzeti pekte kaybolmuyor...
  6. önce kremanızı yaparsanız soğuması için beklememiş olursunuz.....
Bağlantı

18 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canımm nefiss görünüyorrr

Sevil Şahin (birdemliksohbet) dedi ki...

canım bilirim bu tadı ve şahanedir neredeyse tüm misafirlerime yaparım. arada eşimin canı tatlı çekincede bunu yaparım. denemeyenlere şiddetle tavsiye ediyorum.
Seninde ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

Lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık .en sevdiğim muhallebi tatlısı diyebilirim bunun için ben muhallebiyi yaparken krem şantiyi muhallebi soğuduktan sonra toz olarak içine katıp öyle çırpıyorum.birde senin yaptığın şekilde denemek lazım.mutlu haftalar...

Unknown dedi ki...

Canım burada yağmur felaket derece
de hızlı yağıyor ve çok soğuk:))Bu
harika tatlıyı çok sık yaparım elle
rine sağlık sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor, bende çok seviyorum bu tatlıyı

Unknown dedi ki...

of ,of bu iste tek kelime nefis , mükemmel görünüyor bende cok seviyorum bu tatliyi ellerine saglik canim .

bırtutamkekik dedi ki...

nefis olmuş canımm:):)
bir dilim alsan diyeceğim ama,yetinebilirmiyim ondan tamm eminn değilimmm...
ellerine sağlık tatlımm...

ikinci dilim hakkım varmıydı;)

Gönülünce dedi ki...

Yaz kış büyük zevkle yiyeceğim bir tatlıdır nefiss olur...Görüntü şahane ellerine sağık canım...

Sevgiler...

zeynebinsofrası dedi ki...

nasıl canım çekti.olsada yesek....ellerine sağlık

ozlemhan dedi ki...

Salihacım nasılsın tatlın muhteşem görünüyor.Bende çok seviyorum bu tatlıyı bende yayınlamıştım ama resim çok kötü komşumda çekmiştim tekrar yaptığımda resmi yenilememl lazım Ellerine sağlık bebişim.

Limon çiçekleri dedi ki...

Bende çok seviyorum bu tarifi.Benim yaptığımın kremasında labne peyniride var ve harika oluyor.Blogumda vermiştim bakabilirsin.Harika görünüyor.

LeylaK dedi ki...

hep denemek isteyip yapamadığım şey :D harika , ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

bi etimek ttalısı bi de bu tatlı ayy çatlıcam bi türlü yapamadım yahuu:DDDD
ellerine sağlık canım.)
sevgiler..

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Hem çok hafif hem de leziz bir tatlıdır, çok severim:)..
Ellerine sağlık canım nefiss görünüyor:).
Sevgiler..
aslı

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

görüntüsü çok güzel eminimki tadıda öyledir.ellerinize sağlık....

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Tatlı nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Bizde kızkardeşim bu tatlıyı çok güzel yapar, tadına bayılırım.
Havalar burada da çok soğudu, kapıları pencereleri kapattık.
Kombiyi açmamak için direniyorum.
En zoruda dışarıya asamadığım çamaşırları, soğuk evde kurutmaya çalışmak.
Ben şimdiden dışarıya çamaşır asmayı özledim : )

zeymurancafe dedi ki...

komşum yapmış resımledım bugunde ben yapacagım harıka yapmışsın becerıklı olunca boyle karelerde kaçınılmaz oluyor halıyle ellerıne sağlık arkadaşım

Unknown dedi ki...

Tarif için çok teşekkürler canım zamanım olduğunda deneyeceğim. Normalde vaktim olmadığından ve tadını çok sevdiğimden kadayıfımı Tatbak tan alıyorum. Gayet güzzel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak