26 Mart 2013 Salı

PATATESLİ,PEYNİRLİ MİLFÖY KÜLAHLAR

patatesli,peynirli milföy külahlar.
PATATESLİ PEYNİRLİ MİLFÖY KÜLAHLARI



bir süper milföyle yine karşınızdayım....

bir kadının köşesinde milföyü olmalı arkadaş......gün parası ,altını yerine milföyüne bile girebilirsiniz....:))

bir hamur bu kadar mı çok amaçlı olur......

tatlı çekiyor canınız hooouup tatlı oluyor...tuzlu istiyorsunuz hoouup tuzlu oluyor......hiç bişey istemiyorsunuz ,paşa paşa dondurucuda sizi bekliyor.....

tabi kullanım koşullarına uymak kaydı ile.....

mesela milföyü aldınız..dondurucuya attınız.....bir tarif yapmak için çıkardınız.....kullandınız ve artanları tekrar dondurucuya kaldırdınız.....hah işte ,, o hareketi yaptığınızda o milföyden daha hayır beklemeyin .....

buzu açılmış bir milföy tekrar dondurulursa ,başka bir tarifte hamurumsu,pişmeyen,kabarmayan, tadı kötü bir hamur olarak çıkacaktır.....

o yüzden ,kullanacağınız kadarını çözdürüp diğerlerini saklamaya devam edebilirsiniz.....bu şekilde sorun olmuyor...

ben bi kaç yıldır milföy kullanmıyordum...sebebini bilmiyorum ...ama sıkılmıştım galiba tadından..demek ki canını çıkarana kadar yemişim ki bıkacak kadar olmuş:)

bazı tarifleri denemek için aldım ve ne zamandır aklımda olan bu tarifi yapmaya karar verdim....canım arkadaşım,dostum yeşildomatesim , bana çook lezzetli olduğunu söyleyicede denemek şart olmuştu....

işte sunumu güzel,tadı güzel tarifimiz...

ben yeterince az yaptım .....sayıyı çoğaltabilirsiniz...



patatesli,peynirli milföy külahlar

malzemeler...

  • 2 kare milföy hamuru (dikdörtgen halde 1 tane..)
  • 1 adet küçük boy patates
  • 1 dolu tatlı kaşığı muratbey krem peynir
  • 1 çay kaşığı karabiber,pul biber,tuz,az zeytinyağı
  • 1 tutam maydanoz
  • 1 adet yumurtanın sarısı
  • yağlı kağıttan külahlar

yapılışı....

  1. patates soyulur,yuvarlak doğranır,az suda haşlanır...
  2. ılınınca içine krem peynir ,baharatlar, 1 tatlı kaşığı kadar zeytinyağı ve tuz ilave edilir..karıştırılır..
  3. yağlı kağıttan külahlar yapılır....
  4. milföyden 1 er cm .lik şeritler kesilir....
  5. yağlı kağıt külahlara en uçtan başlayarak,birbirinin üzerine gelecek şekilde sarılır....
  6. ben her bir külaha iki şerit sardım..ikişer şeritten tam 4 tane külah çıktı..
  7. üzerine yumurta sarısı sürülür ve 200 dereceli ,önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirilir...
  8. ılınınca içine patatesli peynirli harç doldurulur...biraz taşırılır ki maydanoza güzel bulansın....
  9. açık kısım maydanoza bulanır...afiyet olsun.....

not....

  1. malzemeleri artırabilirsiniz...
  2. maydanoz yerine dereotu,yeşilsoğanlı karışımada bulayabilirsiniz..
.........

18 yorum:

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Ellerinize sağlık. Kremalısını görmüştüm .dediğiniz gibi hem tatlı hem tuzlu oluyor. Milföy iyiki var. :)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerine sağlık,arkadaşım..Çok güzel görünüyorlar...Bende bazen milföy ,bazende hamurla yapıyorum bu küllahları,çok beğeniliyor..Bende bu küllahlarım metalleri var ,çok pratik tavsiye ederim..sevgiler..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Mmmm canim eline saglik.

Disalce dedi ki...

nursencim valla bende yazıma bile yazacaktım ,bu külahların metallerini artık almalıyım diye:)) gerçekten alayım yaa.daha çok şey yapacağım inşallah bu külahlarla:))

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık hem şık hem pratik.Sevgiler:)

Adsız dedi ki...

Biz İzmirlilerin torpil dediği tatlı bu şekilde külah içinde muhallebi ile yapılıyor. Tuzlu olarakta böyle nefis olmuş belli. Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

milföy hamurunu çok sağlıklı bulmamakla birlikte görüntüsü herzaman iştah açıcı durur:(seninkilerde ye beni diyor adeta ellerine sağlık.

bırtutamkekik dedi ki...

milföy çok pratik be saliham,bulunsun bi köşede hepp..;)
ben bu şekle bayılıyorum ama uğraşırmıyımm ki;belki metal kalıp alırsam..:)
ellerin dert görmesin kuzum..
öpüldün kii;)

eda dedi ki...

hmmm! çok lezzetli gorunuyoooor! ellerinize saglik canim, bir de su kagit kulahlar iyi fikir olmus ;)

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Yine ve hep süper olmuş disalim, ellerine sağlık cnm.

Gönülünce dedi ki...

Öyle anlatmışsın ki hemen milföy almak geldi içimden :)...Çok şık bir tarif olmuş sunumda harika...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım:)
çok cici külahlar olmuşlaaarr:)
sevgiler..

Unknown dedi ki...

çok şık ve çok süper olmuş.İlk misafirlerime deniycem

zerrin-misssgibi dedi ki...

disalim, enfes olmuş. Benimde arşivde patateslisi bekliyor. Ben de oda sıcaklığında sürekli milföy tutuyorum :))) lazım olur olmaz kullanabileyim diye :)))

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Ellerine sağlık canım, külahlar nefis görünüyor.
Milföy bence de her evde her buzlukta bulunması gereken bir nimet : )

zeymurancafe dedi ki...

çok güzel olmus canım sunum harıka ınsan yemeye kıyamaz ellerıne sağlık

gizem dedi ki...

canım bunlarda cok hos yağlı kağıttan külah fikri hoş külahların hepsinin eşit olması lazım ilk önce eşit kareler mi kestin tam olarak anlatırmısın :)) teşekkürler

Disalce dedi ki...

gizemcim beğenmene çok sevindim..teşekkür ederim..

eşit olması hiç önemli değil ne kağıtta ne de sardığın milföyde..zaten kağıdın ebatı öenmli değil, milföyü sardığın noktayı kendin belirleyip koparabiliyosun..milföyün ebatlarını soruyorsan onuda zaten ince şeritler halinde kesiyorsun....

yani bir kağıtı kesip külah yapıp boyunu ona göre ayarlayalirsin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak