8 Ocak 2014 Çarşamba

ÇİKOLATALI BROWNİ TART

GANAJLI ÇİKOLATALI BROWNİ TART
ÇİKOLATALI BROWNİ TART


nasıl pastalar seversiniz.....?

bol çikolatalı.....bol kremalı...bol meyveli.....

ben çikolatayı severim..ama sütlü çikolatayı..bitteri fazla sevmem ..acı çikolata bana göre değil..

bu tartı bana canım kardeşim Diloşum tavsiye etti....benim içi nemli,çikolatalı tatları sevdiğimi biliyor ve unutmamış:)) zaten hep irtibat halindeyiz.....hiç bağımızı koparmadık....hala her akşam buluşuyor gibi telefonlaşıyoruz......:)

tarifi pastaliladan almış...gerçekten nefis görünüyordu...yine her zamanki gibi yapılacaklar listesine almıştım ama nedense zamanı denkleştirip bir türlü başına geçemiyordum...tarif için teşekkür ediyorum ..:)

mutfağa bir tarif için girdiğimde 3-5 saat çıkamadığımı farkettim.....o yüzden derslerim bitene kadar (sınavım yaklaştı :) mutfağa sadece yemek yapmak için gireceğim....


çikolatalı nefis browni
browni




brownimiz hazır brownilere çok benziyor ....çocuklar tadını çok sevdi...bende tabiki...


şu an bir dilim bile kalmadı....

tavsiye ediyorum....arkadaş gr ölçüleri vermiş ben biraz daha kaşık bardak ölçüsü yaptım ama siz hangisine uyarsanız güzel olacaktır....

nefis fındıklı browni tart
browni tart
orjinal ölçülerle kendi ölçülerimi yanyana yazacağım...

malzemeler.....

  • 200 gr tereyağ (yaklaşık 14 yemek kaşığı)
  • 85 gr bitter çikolata
  • 45 gr kakao ....(2 dolu yemek kaşığı kullandım)
  • 250 gr tozşeker.... (1 su bardağı kullandım)
  • 3 büyük yumurta
  • 85 gr krem peynir (labne değil)....( 2 dolu yemek kaşığı kullandım)
  • 65 gr un ....(3 yemek kaşığı kullandım)
  • 1 paket vanilya
  • 110 gr fındık kırığı ( size kalmış ne kadar koymak isterseniz)
  • ganaj için ...1 yemek kaşığı krema ....40 gr sütlü çikolata

yapılışı........

  1. tereyağ ve çikolata aynı kapta benmari usulü eritilir..(ben ikisinide mikrodalgada erittim.)
  2.  içine şeker ve kakao eklenir....düşük devirde mikserle karıştırılır..
  3. yumurtalar birer birer eklenerek çırpmaya devam edilir...
  4. krem peynir parça parça ilave edilir ve çırpılır...tamamen parçalandıktan sonra ,
  5. vanilya,un ve çay kaşığının ucu ile tuz eklenir....bu aşamada el çırpıcısı ile karıştırılır...
  6. fındık ilavesi ile kek karışımı kelepçeli kalıba (ben yağlı kağıt serdim altına,ama siz yağlayabilirsniz )veya küçük bir borcama (25 cm lik)  dökülür.....üzeri düzeltilir...
  7. önceden ısıtılmış 165 dereceli fırında 30-35 dakika kadar pişirilir...
  8. kürdan testine göre kek yanlardan kürdan temiz çıkıyor ama ortada hafif nemlilik varsa pişmiş demektir...ama daha çok pişmesini istiyorsanız biraz daha bekletebilirsiniz..ama çikolatalı olduğu için o nemlilik yerken hoşunuza gidecektir....
  9. fırından çıktıktan 5 dakika kadar sonra sapı yuvarlak olan bir aparat yardımı ile kekte delikler açılır..
  10. bu delikler ganaj ile doldurulur....ganaj için krema ısıtılıt..içine çikolata ilave edilir..ve bu krema ile delikler doldurulur..
  11. eğer kek bu kremayı çekerse oluşan boşluklara meyveli sos(hazır sos) doldurabilirsiniz...benimki boşalmadı ama yinede sosum vardı az az doldurdum..güzel oldu....

10 yorum:

Gönülünce dedi ki...

Hımmm çikolatalı tart kim sevmez ki :) ... Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

sevtap dedi ki...

Akşam akşam oldu mu şimdi,nefis görünüyor,ellerine sağlık canım.

Özgen dedi ki...

Nefisbirşey bu eline sağlık sevgiler...

Emine Rüzgar dedi ki...

ımm harika olmuş ben de yapacağım.ellerinize sağlık.sizi izlemeye aldım.bana da beklerim.sevgilerimle

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Disal senin tariflerine bayılıyorum her biri diğerinden güzel birde anlaşılır şekilde olması çok hoşuma gidiyor.. Çok teşekkürler. Bu arada yeni yılın size mutluluk, huzur, barış ve boool bereket getirmesini dilerim.

Disalce dedi ki...

sevgili twity

peynir özelliği sayılır...içinin nemli oluşunu sağlıyor...krem peynir olmazsa olmazı diyebilirim.....:)

Adsız dedi ki...

selam benimde bi sorum olcaktı tart çok güzel duruyor ama bi şey kafamı karıştırdı bu krem peynir pınar beyaz o tarzdamı acaba yoksa krem olan her çeşit peynirmi

Disalce dedi ki...

merhaba..krem peynir (pınar beyaz gibi değil )

krem peynir daha sarımtrak eritme bir peynir...zaten üzerinde krem peynir yazıyor....pınar beyazlar tam krem değil..taze sürülmelik peynir tadında oluyor...mesela ben bim krem peynir kullandım.

Adsız dedi ki...

peki bu krem peynir tuzlu tadında deişiklik olmuyormu tuzlu olmuyormu yane

Disalce dedi ki...

yo yo tuzlu bir tat vermiyor..zaten çok katılmıyor...bende öyle bir tad hissetmedim..bir arkadaşım sürekli yapar bundan ondanda öyle bir şey duymadım ..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak