14 Eylül 2014 Pazar

DOMATES NASIL KURUTULUR?

domates nasıl kurutulur?
domates nasıl kurutulur?


yine ekleme zamanını tutturamadığım bir tarif....

sonbahar başladı ama ben hala yazın yapılması gereken tarifimi ekleyemedim....yağmurlar başlamadan ucundan yakalarsınız diye bir umut yayınlıyorum tarifi...

benim gibi kış hazırlığı yapmayı sevenler için güzel bir uğraş....aslında mesele domates almada....üç beş kg alınca gerisi kolay...

çok sevmeme rağmen kış hazırlığı yapamayan biriyim....o en başta malzeme alma olayı varya onu bir türlü gerçekleştiremiyorum..:))

yoksaaa aklımda ne tarifler dolanıyor....hele o soslar yokmuu....patlıcanlı ,kapyalı,domatesli...



domates nasıl kurutulur
domates nasıl kurutulur?

domates kurusu nerelerde kullanılır?


ben en çok kendi pişirdiğim ekmeklerde kullanmayı seviyorum....
birde kahvaltılara haşlayıp ,zeytinyağda çevirip kekikleyip afiyetle yemeyi....

birçok salatada falanda kullanılabilir haşlandıktan sonra....tuzlu keklerde....yemeklerde...sarma ve dolmalarda en üste dizdiğiniz zaman tüm tadını sarmalara veriyor mesela....

domates kurusu gibi malın olsun yaa.....kıymetli bişeydir ...:)

ben iyice kuruduğundan eminim ama yinede kurtlanmasından korktuğum için dolapta saklıyorum....o riske hiiç giremem ...en tırstığım şeydir kurt vs.....bunu birçok yazımda bahsettim zaten.....

ama bez torbada kuru ve ışık almayan bir ortamda saklayabilirsiniz....

her domatesle kurutma yapabilirsiniz ama ben uzun domates kuruttum..daha iyi olduğunu duymuştum...

birçok ismi var bu domatesin...
-yumurta domates
-salçalık domates
-şişe domates
-armut domates vs.....

sonuç olarak taze ,çürüksüz,sağlam ve birde organik bulabilirseniz ne alaa......

domates kurusu
domates nasıl kurutulur?

domates nasıl kurutulur?


malzemeler...

  • 3 kg uzun domates
  • deniz tuzu
  • üzerini örtmek için tül

yapılışı...

  1. domatesler güzelce yıkanır...
  2. kopmayacak şekilde dörde bölünür..
  3. kağıt serilmiş bir tepsiye çekirdekli kısımlar yukarı gelecek şekilde dizilir..
  4. üzerine deniz tuzu öğütülür.....(heryerine muntazam gelmesine gerek yok rastgele serpiştirin)
  5. güzel güneş alan bir noktaya konulur....
  6. sinek pisliklerine karşı ( ben gibi huyluysanız) üzerine çok ince bir tül geçirin...
  7. bu şekilde benim domateslerim 5-6 gün içinde kurudu.....
  8. afiyet olsun....

3 yorum:

nursevincelezzetler-yemektarifleri dedi ki...

afiyetle yiyin inşaALLAH. Çok güzel görünüyorlar.

ferahcalezzetler dedi ki...

Sağlıkla,afiyetle tüketin inşallah.. kurutulmuş domatesi zeytinyağlı salata olarak çok seviyorum mis gibi kokulu kokulu çok güzel olur,elinize sağlık

Fulya Süzen dedi ki...

Selam,
Benim annem de aynen siz gibi domates ve daha bir çok meyve ve sebzeyi yazın kurutur, kışlık hazırlıklar yapar. Bu büyük bir keyif bence...

Elinize sağlık.
Ben de sizleri sayfama davet ederek, keyifli paylaşımlarda bulunalım isterim.
SİHİRLİ YEMEK KUTUSU'ndan sevgiler...
fulyapimlezzetler.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak