1 Eylül 2014 Pazartesi

YUFKALI KOLAY TEPSİ MANTISI

hazır yufka ile kolay tepsi mantısı
yufkalı kolay tepsi mantısı


mantı ile arası çok sıkı fıkı olmayan birini duydunuz mu ?

işte onlardan biride benim..... çok aramamamın sebebi soğan sarımsak yemememden kaynaklanıyor olabilir.....çünkü çevremdeki insanların mantıya bakış açısı genelde şudur " bol sarımsaklı bir mantı yapsak da yesek "  

bende böyle bir durum olmayınca sıradan bir makarna da işimi görüyor ..

ilk mantı denemem bir facia ile sonuçlanmıştı....o zamanlar bloğum yoktu....internette yoktu..belki kimsenin bloğu yoktu :))  yaptığım mantı birbirine yapıştı....yumuşadıkça yumuşadı....püf noktası falan bilmiyordum.....kapatırkende çok zorlanmıştım ..üstleri kurumuştu..hepsinin arkasını çevirerek kapamıştım....

bir başka denemem harikaydı....ama çok az yapmıştım...üç kişiyi ancak doyurdu...ama gerçekten tadı nefisti...başarmanın verdiği haz belkide bana çok leziz göstermişti.....

yinede yoğurt soslu ve salça soslu bir makarna tadının ilerisine geçmedi...o yüzden de çok pişirdiğim bir yemek olmadı...

bu tarifi sevgili arkadaşım Zeliha'da görür görmez yapmalıyım dedim...çünkü pratikti..kapama derdi yoktu...ve börek gibide bir görüntüsü vardı..çok amaçlı bir tarife benziyordu....Zeliha'da Cahide ablada görmüş.....böyle güzel tarifleri bizlere kazandırdığı için arkadaşlarıma teşekkür ediyorum...

ben yine soğan sarımsak detayını atlayarak yaptım..ama siz mutlaka ekleyin....fotoğraflama aşaması ile uğraşamadım fazla çünkü misafirlerime son dakika soslayıp ikram ettim...

yoğurdum ev yoğurdu olunca yufka sosu çekmesin diye alelacele bir fotoğraf çektim.....yinede adet yerini bulsun diye arkadaşlarım gibi üzerine maydanozumu da ihmal etmeyeye çalıştım :))))

gerçekten pratik güzel bir tarif....canı mantı çekene bir alternatif....ya da börek salata karışımı bir menü arayana tavsiye ederim...

hazır yufkalı tepsi mantısı
pratik tepsi mantısı
fotoğrafların tam boyutları için üzerine tıklayın...

tarifi Cahide Abladan direk kopyalıyorum..çünkü aynısını yaptım....sadece ben soğan ve sarımsak katmadım .....



KOLAY TEPSİ MANTISI

Malzemeler ..........

  • 4 adet yufka
  • 150 gr.  kıyma
  • 1 orta boy soğan
  • 1 tutam maydanoz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Tuz

Sosu için........

  • 1 tatlı kaşığı dolusu salça
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 su bardağı su (Yufkalar çok inceyse 1.5 bardak su yeter)
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane

Üzeri için..... 

  •  1 kase sarımsaklı yoğurt.
    Ayrıca 1 yemek kaşığı tereyağı ve biraz pulbiber

yapılışı...........

  • Küçük doğranmış soğan ve maydanozu kıymaya ekleyin. Karabiber ve tuzu da ilave edip yoğurarak mantı içini hazırlayın.
  • Yufkalardan birini serin. Kenarlarını içe doğru 4 parmak kadar katlayın. Yufkanın katlanmamış olan kenarlarından birine iç malzemesinden yayın.  Sıkıca rulo şeklinde sarın.
  • Ruloyu 2 cm. kalınlığında kesip tabanı yağlanmış küçük borcama dizin. (Kesilen kısımlar yukarı gelecek)
  • Üzerlerine fırçayla zeytinyağı sürüp 200 derecelik fırına sürün.
  • Mantılar kızarırken diğer tarafta sosu hazırlayın. Bunun için yağı ve salçayı tencereye alıp salçayı kavurun. Üzerine 2 su bardağı su ekleyip kaynamaya bırakın.
  • Nar gibi kızaran mantıların üzerine kaynar sosu dökün ve mantıyı tekrar fırına sürün.
  • 15 dakika kadar fırında yeniden pişen mantıyı çıkarıp hafif ılımaya bırakın.
  • Üzerine sarımsaklı yoğurt ve kızarmış tereyağını gezdirip servis edin.
  • Afiyet şifa olsun

4 yorum:

Cahide Sultan dedi ki...

Benim tarifim senin tarifin, senin tarifin benim tarifim :))

Ellerine sağlık canım. Fotoğraflar aceleye gelse de güzel. Afiyet şifa olsun :)

mutfagabuyrun dedi ki...

olsada yesem dedim canım.nefis nefiss.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

çok pratik ve nefis görünüyor, ellerinize sağlık,takipteyim ve çok beğeniyorum sevgiler.(mutfakta mutluyum)

Adsız dedi ki...

Çok pratik bir tarif. Yiyen herkes çok beğendi teşekkürler tarif için ☺️

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak